Τρίτη 31 Μαρτίου 2020

UNESCO: Θα βοηθήσει 1.5 δισ. νέους χωρίς πρόσβαση στην παιδεία

Διεθνείς οργανισμοί, μη κυβερνητικές οργανώσεις, ιδιωτικές επιχειρήσεις … ένας μεγάλος παγκόσμιος συνασπισμός σχηματίστηκε σήμερα για να βοηθήσει το ενάμισι δισεκατομμύριο των παιδιών και των φοιτητών που στερούνται σχολείου ή ανώτερης και ανώτατης σχολής ανά τον κόσμο λόγω της πανδημίας του κοροναϊού, ανακοίνωσε η Unesco.

Πώς επηρεάζονται οι νέοι από την πανδημία;

Σύμφωνα με την Unesco, το 87% των μαθητών και των φοιτητών παγκοσμίως επηρεάζεται από το κλείσιμο των σχολείων ή των σχολών τους λόγω του κοροναϊού, δηλαδή περισσότερο από 1,5 δισεκ. μαθητιώσας και σπουδάζουσας νεολαίας σε 165 χώρες.

Ο συνασπισμός αυτός έχει στόχο να «βοηθήσει τα κράτη να αναπτύξουν τις καλύτερες λύσεις εκπαίδευσης από απόσταση και αυτές να φθάσουν στα παιδιά και στους νέους που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο», αναφέρει σε ανακοίνωση ην Unesco.

«Ουδέποτε παλαιότερα υπήρξαμε μάρτυρες σε μία τέτοιας κλίμακας διατάραξη της εκπαίδευσης», δήλωσε η γενική διευθύντρια της Unesco, Οντρέ Αζουλέ.
Συνασπισμός βοήθειας

Διάφοροι πολυμερείς φορείς όπως η Unicef, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) και η Παγκόσμια Τράπεζα μετέχουν στον συνασπισμό αυτό.

Μαζί τους, ιδιωτικές εταιρίες (Microsoft, Google, Facebook, Weidong, KPMG..) που θα μπορούν να προσφέρουν την τεχνογνωσία τους σε θέματα τεχνολογίας και φιλανθρωπικές οργανώσεις, οι οποίες «δεσμεύονται να προσφέρουν πόρους τους».

«Οφείλουμε να επιταχύνουμε τους τρόπους για να μοιραστούμε την εμπειρία μας και να βοηθήσουμε τους πιο ευάλωτους, είτε έχουν, είτε δεν έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο», δήλωσε η Αμερικανίδα ηθοποιός Αντζελίνα Τζολί, ειδική απεσταλμένη της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες (HCR), που θέσπισε μια εταιρική σχέση με την Unesco για τη συγκρότηση αυτού του συνασπισμού.

Στόχος της πρωτοβουλίας αυτής είναι «η εξεύρεση ισότιμων λύσεων και καθολική πρόσβαση» στην εκπαίδευση κατά τη διάρκεια αυτής της ιδιαίτερης κατάστασης, καθώς οι ανισότητες στην πρόσβαση στο Διαδίκτυο και συνεπώς στα μαθήματα από απόσταση, είναι τεράστιες, ακόμη και εντός των ανεπτυγμένων χωρών.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP via Νέα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου