Το επιβεβαιώνουν ήδη αμέτρητοι γονείς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: μία από τις πολλές και απροσδόκητες προκλήσεις που εμφανίζει η νέα πραγματικότητα της πανδημίας είναι η ανάγκη για διεξόδους απασχόλησης για τα παιδιά που μένουν στο σπίτι. Δύο ημέρες πριν ανακοινωθεί το κλείσιμο των σχολείων στη χώρα μας, μια πολλά υποσχόμενη τέτοια διέξοδος κυκλοφόρησε πλέον και στην Ελλάδα – σε μια ειλικρινή αλλά εξαιρετικά επίκαιρη σύμπτωση. Πρόκειται για το YouTube Kids, το οποίο κυκλοφορεί από τις αρχές του 2015 και λειτουργεί σε 64 αγορές, ενώ από την περασμένη εβδομάδα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας. Η εύχρηστη, μινιμαλιστική εφαρμογή δημιουργήθηκε για να επιτρέπει στα παιδιά να εξερευνούν διαδικτυακά τον κόσμο με ευκολία και ψυχαγωγία, παρέχοντας ταυτοχρόνως στους γονείς μια σειρά από εργαλεία για να τα καθοδηγούν και να ελέγχουν το ψηφιακό τους περιβάλλον.
«Πιστέψτε με, έχω και εγώ μικρά παιδιά και καταλαβαίνω τις ανησυχίες των γονιών», δηλώνει μέσω τηλεδιάσκεψης στην «Κ» ο Γκρέγκορι Ντρέι, υπεύθυνος του YouTube Kids στην περιοχή της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, από τη δική του προσωπική καραντίνα. Εξηγεί πως πέρα από τον κοινό λογότυπο και τον παρόμοιο σχεδιασμό, το YouTube Kids είναι μια εξ ολοκλήρου διαφορετική οντότητα από τη μητρική εταιρεία, στελεχωμένη μόνο με οικογενειακό περιεχόμενο που έχει επιλέξει προσεκτικά η ομάδα του.
Eνας από τους λόγους που η έλευση του YouTube Kids καθυστέρησε να έρθει στην Ελλάδα, εξηγεί ο Ντρέι, ήταν η προσπάθεια της εταιρείας να γεμίσει την πλατφόρμα με τοπικό, ελληνικό περιεχόμενο. Πλέον, πλάι σε μεταφρασμένες διεθνείς παραγωγές όπως τα Στρουμφάκια και τις ψηφιακές βιβλιοθήκες της Disney και της Nickelodeon, στις επιλογές τις εφαρμογής συναντά κανείς το μουσικό ταξίδι του «Τεμπέλη δράκου» του Γιώργου Χατζηπιερή και όλο το περιεχόμενο των χαρούμενων τραγουδιών από τα «Ζουζούνια». «Είναι σημαντικό για εμάς να κρατήσουμε μια ισορροπία μεταξύ της ψυχαγωγίας, και της εκπαίδευσης», συμπληρώνει ο Ντρέι, εξηγώντας πως η πλατφόρμα συνεργάζεται με το Discovery Education και το National Geographic Kids για να παρέχει στα παιδιά τρόπους να εξερευνήσουν διαδικτυακά τον κόσμο. Εκφράζει την ελπίδα του πως όταν καταλαγιάσει η πανδημία, θα προκύψουν και νέες συνεργασίες με τα ελληνικά μουσεία.
Ενα μεγάλο κομμάτι του σχεδιασμού του YouTube Kids καταπιάνεται με το να παρέχει στους γονείς όσο το δυνατόν περισσότερο έλεγχο πάνω στην ψηφιακή εμπειρία των μικρών χρηστών. «Το εργαλείο για το οποίο λαμβάνουμε τα περισσότερα ευχαριστήρια μηνύματα είναι φυσικά το timer», αναφέρει γελώντας ο υπεύθυνος της πλατφόρμας, δείχνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι γονείς μπορούν να επιβάλουν έναν ημερήσιο χρονικό περιορισμό στο εικονικό σερφάρισμα των παιδιών με το πάτημα ενός κουμπιού. Αλλα χρήσιμα εργαλεία είναι ο διαχωρισμός του περιεχομένου σε ηλικιακές ομάδες ανάλογα με το προφίλ του παιδιού, η επιλογή απενεργοποίησης της μπάρας αναζήτησης και ο περιορισμός του περιεχομένου μονάχα στα βίντεο που έχει προεπιλέξει ο γονιός. Στο ερώτημα του επιχειρηματικού μοντέλου της εφαρμογής, ο Ντρέι απαντά με ειλικρίνεια: Προς το παρόν στην ελληνική εκδοχή της εφαρμογής δεν υπάρχουν διαφημίσεις, ωστόσο όταν αποφασιστεί πως θα μπουν, θα εμφανίζονται με συχνότητα ενός βίντεο ανά δεκαπέντε λεπτά, δεν θα περιέχουν διαφημίσεις φαγητού ούτε κάποιο σύνδεσμο με ψηφιακό λήμμα και φυσικά θα είναι όλες οικογενειακού περιεχομένου.
Ο Ντρέι μιλάει με χειμαρρώδη ενέργεια και ενθουσιασμό για την πλατφόρμα και το περιεχόμενό της, ταυτόχρονα όμως αναγνωρίζει και τους περιορισμούς της οθόνης. «Σχεδιάσαμε την εφαρμογή ώστε να είναι ακόμη ένα χρήσιμο εργαλείο στην παιδική ψυχαγωγία και εξερεύνηση, όχι το μόνο», αναφέρει, και καταλήγει ενθαρρύνοντας τους γονείς, ύστερα από τις περιόδους ψηφιακής ψυχαγωγίας, να απασχολούν τα παιδιά τους με παιχνίδι στους κήπους και στα μπαλκόνια.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου