Ενα από τα βασικά ζητούμενα της εκπαίδευσης είναι πώς θα κερδίσει τον μαθητή του τελευταίου θρανίου. Εκείνον που επιλέγει να μην είναι στα μπαροστινά «πλάνα» του δασκάλου και των συμμαθητών του. Ισως το κάνει από έλλειψη εμπιστοσύνης στον εαυτό του, ίσως από εσωστρέφεια. Ισως πάλι να το κάνει σκόπιμα, γιατί η γαλαρία τον εντάσσει σε μία εθιμική συνθήκη πως δεν είναι από τους καλύτερους μαθητές και άρα ο δάσκαλος μπορεί και να τον αφήνει στην ησυχία του.
Αρκετοί Ελληνες εκπαιδευτικοί υποστηρίζουν ότι η τηλεκπαίδευση, που βρέθηκε εσπευσμένα στο προσκήνιο λόγω κορωνοϊού, μοιάζει να είναι πιο ελκυστική για τους μέτριους μαθητές τους σε σχέση με τη συμβατική. «Πολλοί δείχνουν να τους κεντρίζει, κάνουν τις ασκήσεις ευκολότερα, διασκεδάζουν με τη διαδικασία», λένε.
Αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι η περιέργεια των παιδιών για το καινούργιο, που σχετίζεται και με τα γκάτζετ και τις νέες τεχνολογίες, θα εδραιωθεί ως μαθησιακή μέθοδος στην καθημερινότητα του ελληνικού σχολείου. Αντιθέτως, υποδηλώνει πως οι συμβατικές μέθοδοι μάθησης είναι αδιάφορες για μεγάλη μερίδα μαθητών.
Βεβαίως, το πέρασμα σε μία διαφορετική καθημερινή πρακτική απαιτεί τέτοια σχολική κουλτούρα, την οποία δεν διαθέτει, ως κυρίαρχη τάση, το ελληνικό σχολείο. Ενδεικτικό είναι ότι η ΟΛΜΕ επιμένει πως δεν μπορεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση να αποτελέσει μέσο αναπλήρωσης της χαμένης διδακτέας ύλης, και προτείνει για το Λύκειο (και δη τους υποψηφίους των Πανελλαδικών Εξετάσεων) μείωση της ύλης. Η εύκολη λύση...
Η τηλεκπαίδευση ακυρώνει τη συμβατική σχολική χωροθεσία – σε αυτή δεν υπάρχουν μπροστινά θρανία και γαλαρία. Κάθε μαθητής αποκρίνεται στον δάσκαλό του, ο οποίος μπορεί να τον κερδίσει, να ενισχύσει την εμπιστοσύνη στον εαυτό του.
Ευλόγως, ουδείς μπορεί να αγνοεί τα θετικά της φυσικής παρουσίας στη σχολική αίθουσα. Ωστόσο, είμαστε φοβικοί στην αλλαγή; Ο ενθουσιασμός της υπουργού Παιδείας κ. Νίκης Κεραμέως να υποστηρίξει το εγχείρημα –αντιμετωπίζοντας και τις γνωστές ελλείψεις– της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, πρέπει να στηριχθεί από γονείς και εκπαιδευτικούς. Οι οποίοι άλλωστε, και λόγω της ιδιαίτερης συνθήκης του «Μένουμε σπίτι» θα βρεθούν στην ίδια ψηφιακή τάξη με το παιδί τους.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου