Ως εκπαιδευτικοί ξέρουμε πραγματικά πώς πρέπει να διδάσκουμε στα παιδιά το μηχανισμό της ανάγνωσης; Έχουμε καταλάβει τη θεωρία που κρύβεται πίσω από αυτή τη διαδικασία που μας φαίνεται «φυσική», «αυτόματη» ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι; Ή απλά ανοίγουμε το σχολικό βιβλίο και ένα σχετικό βοήθημα και βάζουμε στο μαθητή τις ασκήσεις με τη σειρά, με την ελπίδα όλα να πάνε καλά; Θα μειωνόταν το ποσοστό των μαθητών που δυσκολεύονται ή έχουν επίπεδο πολύ χαμηλό στην ανάγνωση για την ηλικία τους αν οι εκπαιδευτικοί επιμορφώνονταν πάνω στο συγκεκριμένο θέμα; Αν διδάσκονταν δηλαδή σωστά τις θεωρίες της ανάγνωσης και τον τρόπο που εφαρμόζονται πρακτικά μέσα στην τάξη (μέθοδοι- τεχνικές- ασκήσεις);
Αυτό ακριβώς εξέτασαν νηπιαγωγεία στο Bethlehem και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Όταν οι εκπαιδευτικοί κατάλαβαν πώς ακριβώς κατακτάται η ανάγνωση και τι πρέπει να κάνουν για να βοηθήσουν τους μικρούς μαθητές, το ποσοστό των παιδιών που ανήκαν στην ομάδα υψηλού κινδύνου για να αποτύχουν στην εκμάθηση της ανάγνωσης τον επόμενο χρόνο μειώθηκε δραματικά.
Μήπως τελικά η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών είναι η λύση στα περισσοτερα προβλήματα των μαθητών;
Διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου