«Στην αρχή νόμιζα ότι η δυσλεξία είναι κάτι πολύ κακό. Κατάρα για όσους την έχουν. Διαγνώστηκε όταν ήμουν στην τρίτη δημοτικού – είχε και η μητέρα μου. Ορθογραφία; Δεν μάθαινα με τίποτε! Ηταν το χειρότερό μου! Η δασκάλα δεν ασχολιόταν ιδιαίτερα. Από τα άλλα παιδιά, όμως, δέχθηκα ρατσισμό. Τους φαινόταν περίεργο που μπέρδευα τις λέξεις. Ο,τι άκουγα, τα έπαιρνα μέσα μου. Ξεσπούσα στους δικούς μου κι ακόμη στεναχωριέμαι… Είχα σχεδόν κάθε μέρα εφιάλτες, δεν μπορούσα να κοιμηθώ. Ηταν σκληρό», αποτυπώνει την τραυματική εμπειρία από τη σχολική του ζωή ο Βασίλης Μπουμπής, μαθητής Γ΄ Λυκείου σήμερα. Δεινός ιστιοπλόος και λάτρης της θάλασσας, ο Βασίλης ονειρεύεται πλέον να ασχοληθεί με τα οικονομικά των ναυτιλιακών. Από το περιθώριο του εκπαιδευτικού συστήματος, κατάφερε να μετατρέψει τη δυσλεξία του σε χάρισμα. Πρόσφατα έλαβε βραβείο από το Ιδρυμα Νταϊάνα ως Πρεσβευτής και Μαθητής-Ηγέτης των εκπαιδευτικών εργαστηρίων του εξειδικευμένου κέντρου «I Love Dyslexia» (ILD), όπου διδάσκεται η αγγλική γλώσσα σε μαθητές με δυσλεξία και άλλες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Εμπνέοντας, διευκολύνοντας και λειτουργώντας ως μέντορας των συνομηλίκων του, ο Βασίλης βοήθησε την ομάδα του όχι μόνο να «κατακτήσουν» την αγγλική γλώσσα, αλλά και να συμβάλουν στο ξεκίνημα μίας καμπάνιας και δράσεων με στόχο την αλλαγή νοοτροπίας – έφτασε μέχρι τον ΟΗΕ, όπου μίλησε δημόσια για τη δυσλεξία του. Παλεύει για την ισότητα στην εκπαίδευση, ενώ παράλληλα προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο προκειμένου να εξαλείψει το στίγμα της δυσλεξίας διεθνώς.
Η διαδρομή του Βασίλη διόλου τυχαία. Αντιμετωπίζοντας τεράστια δυσκολία να μάθει αγγλικά έως την πρώτη γυμνασίου, βρέθηκε στο καινοτόμο κέντρο ξένων γλωσσών I Love Dyslexia (ILD). Στο πλευρό του βρέθηκε η εμπνεύστρια και ιδρύτρια του κέντρου, κ. Αγγελική Παππά, πρωτοπόρος στον τομέα της, αφού δημιούργησε την πρώτη διεθνώς ολοκληρωμένη εκπαιδευτική μέθοδο για εκμάθηση της αγγλικής ως ξένης γλώσσας για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Να τονιστεί ότι η κ.Παππά ξεχώρισε ανάμεσα σε 20.000 εκπαιδευτικούς από 179 χώρες και ανακηρύχθηκε μία από τους 50 κορυφαίους του κόσμου για δύο συνεχόμενες χρονιές για το Global Teacher Prize, το «Νόμπελ» των εκπαιδευτικών. «Η δυσλεξία δεν θα έπρεπε να χαρακτηρίζεται απλώς ως μία διαφορετικότητα στη μάθηση. Είναι μία διαφορετική οπτική στη ζωή συνολικά. Σε ό,τι αφορά την εκμάθηση της αγγλικής, όλη η ύλη είναι οπτικοποιημένη – το άτομο με δυσλεξία θα μάθει τα ίδια αλλά μέσα από εικόνες και βιωματική σκέψη. Με την ολιστική μέθοδο 3Dlexia Paradigm καλλιεργείται η εσωτερική συνοχή, κάθε νέα γνώση “πατάει” στην προηγούμενη, ενώ ο μαθητής μαθαίνει να κάνει συσχετισμούς», εξηγεί. Στο μεταξύ, ούσα ανήσυχο πνεύμα, ίδρυσε την αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία 3Dlexia Cosmos, με όραμα την προαγωγή της Μετασχηματίζουσας Διδασκαλίας και Μεθόδου της 3Dlexia Paradigm για έναn κόσμο αγάπης και αειφόρου ανάπτυξης.
Παγκόσμιο εγχείρημα
Στο πλαίσιο της δράσης της 3Dlexia Cosmos, η εκπαιδευτικός εμπνεύστηκε το SOS4Love Project (www.sos4loveproject.com), το οποίο έφθασε στον ΟΗΕ. Μαζί με τον Βασίλη, παρουσίασαν το πρόγραμμα, το οποίο υποστηρίζει τους 17 Στόχους για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη και την Παιδαγωγική της Αγάπης. Σύμφωνα με τον Βασίλη, «στο ILD νιώθουμε όχι μόνο μαθητές αγγλικών, αλλά ενσυνείδητοι παγκόσμιοι πολίτες. Γίναμε εθελοντές. Συγκεντρώναμε βοήθεια. Eπισκεφθήκαμε καταυλισμούς προσφύγων, ανεβάσαμε θεατρικές παραστάσεις μαζεύοντας τρόφιμα, δημιουργήσαμε το “μουσείο της ειρήνης” σε δρώμενα με την UNESCO. Και μετά είπαμε “γιατί να μην κάνουμε την προσπάθειά μας παγκόσμια;”». Η κ. Παππά παίρνει τον λόγο: «Σε εκδήλωση της 3Dlexia Cosmos βρεθήκαμε στην Εβδομάδα Ειρήνης στον ΟΗΕ, όπου ο Βασίλης μίλησε για τη δυσλεξία του, για το πώς μπορεί η παιδεία να βοηθήσει την ειρήνη. Προσκάλεσε εκπαιδευτικούς και μαθητές απ’ όλο τον πλανήτη να υιοθετήσουν το SOS4Love Project, αναλαμβάνοντας δράσεις για την προαγωγή της ισότητας, την πρόσβαση στην εκπαίδευση, τα δικαιώματα των προσφύγων, την καταπολέμηση της πείνας, την προστασία του περιβάλλοντος». Η ανταπόκριση, πρωτοφανής. «Μετά την ομιλία μου, χιλιάδες εκπαιδευτικοί απ’ όλο τον πλανήτη άρχισαν να γράφονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του προγράμματος. Και σκεφτόμουν ότι αν πήγαινα στο σχολείο μου να πω κάτι τέτοιο, θα με κορόιδευαν. Εδώ, οτιδήποτε ξεφεύγει από το “κανονικό”, θεωρείται χάσιμο χρόνου», καταλήγει ο νεαρός.
Το SOS4Love Project ακολουθείται ήδη από 100.000 μαθητές –ανεξαρτήτως μαθησιακών δυσκολιών– από 1.250 σχολεία σε 60 χώρες! Η δράση #WeTheONE4SDGs, που δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του πρότζεκτ, έχει ήδη ενταχθεί και στα 900 σχολεία της Κύπρου. Στις 5 Οκτωβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Δασκάλου της UNESCO, όλοι οι εκπαιδευτικοί από Ελλάδα και εξωτερικό μπορούν να κάνουν την εγγραφή τους στο www.sos4loveproject.org για τον 2ο κύκλο του project.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου