Καθώς η συχνότητα του Αυτισμού έχει αυξηθεί, μια νέα έρευνα διαπίστωσε ότι η πιθανότητα να διαγνωστεί κανείς με αυτή την αναπτυξιακή διαταραχή σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό με το κοινωνικο- οικονομικό επίπεδο. Τα παιδιά από γειτονιές με χαμηλό εισόδημα είναι λιγότερο πιθανό να διαγνωστούν με Αυτισμό σε σχέση με τα παιδιά από πλουσιότερες οικογένειες, σύμφωνα με τα ευρήματα έρευνας που δημοσιεύτηκε αυτό το μήνα (Οκτώβριος του 2017) στο American Journal of Public Health.
Η έρευνα μελέτησε στοιχεία από 1,3 εκατομμύρια παιδιά 11 ετών σε 11 πολιτείες της Αμερικής που συλλέχτηκαν μεταξύ του 2002 και του 2010 από τα US Centers for Disease Control and Prevention’s Autism and Developmental Disabilities Monitoring Network.
Οι ερευνητές διασταύρωσαν τις πληροφορίες αυτές με στοιχεία από το US Census Bureau για τη φτώχεια, το μέσο εισόδημα των νοικοκυριών και το μορφωτικό επίπεδο, μεταξύ των άλλων παραγόντων. Ανεξάρτητα από τον υπολογισμό που χρησιμοποιούνταν, τα ευρήματα έδειξαν ότι το χαμηλό κοινωνικό οικονομικό επίπεδο συνδεόταν με μειωμένη πιθανότητα για Αυτισμό. Αυτό εξακολουθούσε να ισχύει ακόμα και όταν ο επιπολασμός της αναπτυξιακής διαταραχής υπερδιπλασιάστηκε κατά την οκταετή περίοδο που μελετήθηκε.
«Θέλαμε να δούμε εάν αυτή η αύξηση της συχνότητας της Αυτιστικής Διαταραχής οφείλονταν εν μέρει στη βελτίωση των διαγνωστικών τεχνικών και της ιατρικής εκπαίδευσης που συνεπάγεται ότι περισσότερα παιδιά από υποβαθμισμένο /μη προνομιούχο υπόβαθρο αποκτούν πρόσβαση σε διάγνωση και υπηρεσίες για τον Αυτισμό» εξηγεί η Maureen Durkin του University of Wisconsin- Madison’s Waisman Center που πραγματοποίησαν την έρευνα. «Δεν φάνηκε όμως να ισχύει κάτι τέτοιο».
Παρόμοιες έρευνες στη Σουηδία και τη Γαλλία, χώρες που έχουν ενιαία ιατρική φροντίδα δεν διαπίστωσαν σχέση ανάμεσα στο ποσοστό εμφάνισης του Αυτισμού και το κοινωνικό – οικονομικό επίπεδο.
«Αν δεν γίνεται διάγνωση του Αυτισμού σε συγκεκριμένες κοινωνικο – οικονομικές ομάδες, όπως φαίνεται ότι συμβαίνει, πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι/ έτοιμοι να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλότερου επιπέδου σε περισσότερα άτομα» λέει η Durkin. «Πρέπει να βρούμε αποτελεσματικές παρεμβάσεις και τρόπους υποστήριξης και να εξασφαλίσουμε ότι προσφέρονται / διανέμονται δίκαια σε όλους έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση σε αυτά όσοι τα χρειάζονται».
Απόδοση του άρθρου Social Class May Influence Autism Diagnosis
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου