Σε χιλιάδες ανέρχονται πιθανότατα οι "ανεπίσημες" αποβολές μαθητών από δημόσια σχολεία της Βικτώριας, ενώ σε κάθε περίπτωση, παιδιά με ειδικές ανάγκες, όσα βρίσκονται υπό καθεστώς επιμέλειας εκτός της οικογενειακής στέγης ή είναι αυτόχθονες κάτοικοι της Αυστραλίας τυγχάνουν δυσανάλογα πολύ περισσότερων αποβολών συγκριτικά με άλλες πληθυσμιακές κατηγορίες.
Τα λυπηρά ευρήματα ήρθαν στο φως της δημοσιότητας ύστερα από σχετική έρευνα που πραγματοποίησε η Συνήγορος του Πολίτη (Ombudsman) Βικτώριας, Deborah Glass, εκπροσωπώντας την ανεξάρτητη αρχή διαμεσολάβησης.
Συνολικά, 278 μαθητές -κατά κύριο λόγο αγόρια μεταξύ των Year 8 και 10- αποβλήθηκαν σύμφωνα με τις προβλεπόμενες διαδικασίες, από σχολεία της Βικτώριας το περασμένο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας.
Για 43 εξ αυτών, η Συνήγορος του Πολίτη εξέφρασε έντονες ανησυχίες, καθώς επρόκειτο για παιδιά δημοτικού, κάποια ηλικίας μόλις πέντε ή έξι ετών.
"Είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς περιστάσεις όπου η συμπεριφορά παιδιών τόσο μικρής ηλικίας, πέντε ή έξι ετών, θα μπορούσε να είναι τέτοιας έκτασης ώστε η αποβολή να καθίσταται η μόνη διαθέσιμη λύση" δήλωσε η κ. Glass.
Μάλιστα, σχεδόν ένα τρίτο των αποβληθέντων μαθητών είχε ειδικές ανάγκες ή έπασχε από ψυχική διαταραχή, ενώ υπήρχε υπεραντιπροσώπευση σε αυτόχθονες και όσους βρίσκονται υπό την επιμέλεια της Πολιτείας.
Ωστόσο, το επίσημο νούμερο, 278 μαθητών, είναι μόλις ένα μικρό κομμάτι της πραγματικότητας.
Κάθε χρόνο, γύρω στους 6.800 μαθητές μεταξύ Year 9 και Year 12 αποστασιοποιούνται από το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Η έκθεση της έρευνας επισημαίνει πως υπάρχει σημαντική απόκλιση μεταξύ του αριθμού των επίσημων αποβολών και των χιλιάδων που παύουν να πηγαίνουν στο σχολείο, υποδείκνυοντας ότι κάπου ανάμεσα βρίσκεται ο αριθμός των "ανεπίσημων" αποβολών.
"Υπήρξαν ξεκάθαρα στοιχεία, παρά την απουσία στατιστικών, που υποδεικνύουν ότι οι ανεπίσημες αποβολές είναι επικρατέστερες, αν και η πολιτική του υπουργείου τις απαγορεύει
"Η ανεπάρκεια στοιχείων σε όλο τον τομέα -ασυνάρτητα και ελλιπή όπου υπάρχουν- καθιστά αδύνατο για εμάς να αποφανθούμε με ακρίβεια για το πόσο σοβαρά είναι τα προβλήματα. Όμως δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως υπάρχει υπεραντιπροσώπευση στα νούμερα τόσο των επίσημων όσο και των ανεπίσημων αποβολών των μαθητών από ευάλωτους πληθυσμούς. Δεδομένης της αυτονομίας των σχολείων σε αυτό το θέμα, το υπουργείο δυσκολεύεται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα" σημειώνει μεταξύ άλλων η κ. Glass στην έκθεση της έρευνας.
Ενίοτε, οι σπουδές των αποβληθέντων μαθητών διακόπτονται για ολόκληρο το σχολικό έτος, με τους διευθυντές να μην εξασφαλίζουν την εύρεση εναλλακτικού σχολείου για τους μαθητές που αποβάλλουν, ενώ οι επιπτώσεις είναι συχνά άμεσες και για τους γονείς, οι οποίοι αναγκάζονται να παραιτηθούν από τη δουλειά τους, προκειμένου να βρουν ένα καινούριο σχολείο να εγγράψουν τα παιδιά. Ενδεικτική των ανεξήγητων αποβολών είναι η περίπτωση μαθήτριας που έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα The Age.
Η νεαρή Jeri Packham, φέρεται να αποβλήθηκε από το σχολείο, αφότου δεν πέρασε μια ενότητα αγγλικών του VCE του Year 11, ισχυρισμό τον οποίο ο διευθυντής του πρώην σχολείου της αρνείται.
Η μαθήτρια έχει σταματήσει τις σπουδές της εδώ και ένα χρόνο, παλεύοντας με κατάθλιψη και άγχος, όμως πλέον εμφανίζεται αισιόδοξη και σκοπεύει να εγγραφεί σε σχολή νοσηλευτικής τον επόμενο χρόνο.
Εν τω μεταξύ, η έρευνα αποκάλυψε επίσης ότι δεν υπάρχει κάποια κατευθυντήρια για τις ανεπίσημες αποβολές, αλλά αντιθέτως σωρεία λόγων που δεν φαντάζουν ιδιαίτερα πειστικοί.
Μεταξύ αυτών αναφέρονται: χρήση κινητού στην τάξη, μη ολοκλήρωση των εργασιών και χρήση υβριστικής γλώσσας, καθυστερημένη άφιξη στο σχολείο χωρίς στολή, ενώ σοκαριστική φαντάζει, ανάμεσα σε άλλες, η περίπτωση αποβολής εφτάχρονου αυτιστικού μαθητή επειδή "διέλυσε την τάξη"
Μια από τις κύριες συστάσεις της αναφοράς είναι νομοθετική τροποποίηση για καθιέρωση ειδικής διαδικασίας όταν διευθυντής σχολείου αποφασίζει να αποβάλλει μαθητή μικρότερο των 8 ετών.
Αφορμή για να εξεταστεί το θέμα των μαθητικών αποβολών υπήρξε η κατά 25% αύξηση του αριθμού τους, την περίοδο 2014-2015.
Στην τελική αναφορά, η κ. Glass σημειώνει ότι η δικαιοδοσία της δεν επεκτείνεται σε ιδιωτικά σχολεία, για τα οποία φυσικά δεν υπάρχουν στοιχεία, επισημαίνει ωστόσο πως είναι συμπέρασμα κοινής λογικής να υπάρχει αντίκτυπος και σε αυτό τον τομέα της εκπαίδευσης.
Η έκθεση της έρευνας μαζί με τις συστάσεις προσκομμίστηκαν στο κοινοβούλιο της Πολιτείας.
*Για να διαβάσετε ολόκληρη την αναφορά, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα της Ombudsman.
Πηγή: Νέος Κόσμος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου