Μαθήματα προγραμματισμού υπολογιστών για παιδιά του νηπιαγωγείου δρομολογεί ο Καναδάς, στοχεύοντας στην έγκαιρη προετοιμασία της επόμενης γενιάς για τις εργασιακές απαιτήσεις των κοινωνιών του «ψηφιακού μέλλοντος».
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας της χώρας που θα συνεργαστεί για τον σκοπό αυτό με τα υπουργεία Επιστήμης και Καινοτομίας, μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, περίπου μισό εκατομμύριο παιδιά έως πέντε ετών θα συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα CanCode [Μπορώ να προγραμματίσω] που θα κοστίσει πάνω από 50 εκατομμύρια καναδικά δολάρια (33,7 εκατομμύρια ευρώ)
Σχετικά μαθήματα θα ξεκινήσουν σταδιακά να διδάσκονται και σε όλες τις τάξεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, από το δημοτικό έως και το λύκειο, ώστε όταν οι νέοι τελειώνουν το σχολειό να είναι επαρκώς καταρτισμένοι στον προγραμματισμό.
Καθώς τα ηλεκτρονικά εργαλεία εξαπλώνονται σε όλο το φάσμα των επιχειρήσεων, ο Καναδάς θέλει να θέσει από τώρα τις βάσεις για καλύτερα προετοιμασμένους «και άρα καλύτερα αμειβόμενους» εργαζόμενους.
Το LinkedIn «δείχνει» το μέλλον
Τα στατιστικά στοιχεία της ιστοσελίδας επαγγελματικής δικτύωσης LinkedIn δικαιώνουν την πρωτοβουλία του Καναδά: 12 από τα 20 πιο υποσχόμενα επαγγέλματα για το 2017, είναι στον τομέα της τεχνολογίας και 7 από αυτά απαιτούν τη γνώση προγραμματισμού. Μάλιστα ακόμα και σε εκείνα που δεν απαιτείται, ο προγραμματισμός είναι στοιχείο που θα «ξεχωρίσει» ένα βιογραφικό από τα υπόλοιπα που έχουν όλα τα άλλα στοιχεία κοινά.
Αρκετοί εκφράζουν αμφιβολίες για το κατά πόσο παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι σε θέση να κατανοήσουν τα έστω και απλοποιημένα μαθήματα προγραμματισμού αλλά οι πρώτοι 500 παιδαγωγοί που θα εκπαιδευτούν τους θερινούς μήνες, δεν φαίνεται να προβληματίζονται από τη μικρή ηλικία των παιδιών..
Τα τελευταία δύο χρόνια άλλωστε, έχει σημειωθεί μία «εκρηκτική αύξηση» στη χρήση smartphones και tablets από μωρά παιδιά, που δεν έχουν συμπληρώσει ούτε 24 μήνες ζωής, (έρευνα του ’17 από την Common Sense Media).
Τέσσερα στα 10 παιδιά έως δύο ετών μπορούν και χειρίζονται με άνεση συσκευές που τρέχουν Android και iOs εκτελώντας βασικές εντολές. Το 2015 το αντίστοιχο ποσοστό διαμορφωνόταν μόλις στο 10%.
Η εξοικείωση με αυτά τα μέσα αποτελεί την πιο κατάλληλη «βάση» για να ξεκινήσουν την εξερεύνηση «της πίσω πλευράς των συσκευών» εξηγούν οι ειδικοί, που από την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς θα κάνουν κυριολεκτικά παιδαριώδη μαθήματα προγραμματισμού.
Πηγή: Σκάι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου