Το υπουργείο Παιδείας με την Υ.Α. (ΦΕΚ 4 / Απριλίου 2017) για την επιλογή β' ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια και τη συγκρότηση των τμημάτων συνεχίζει να ξεδιπλώνει την πολιτική της δημοσιονομικής προσαρμογής με νέες συγχωνεύσεις τμημάτων, λιγότερες προσλήψεις αναπληρωτών, ευελιξία του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού και καταστρατήγηση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Για άλλη μια φορά χτυπά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών.
Με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση θέτει ακόμη πιο αυστηρά κριτήρια στη συγκρότηση τμημάτων για τη β' ξένη γλώσσα από αυτά που ίσχυαν μέχρι τώρα.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Διατηρεί τον ελάχιστο αριθμό των 12 μαθητών και 10 για απομακρυσμένα γυμνάσια για τη δημιουργία τμήματος.
2. Τα παράλληλα τμήματα της β' ξένης γλώσσας δεν πρέπει να ξεπερνούν τα τμήματα της γενικής παιδείας. Η γραμμή που ακολούθησε για τη διδασκαλία και τα επίπεδα στα Αγγλικά θεωρήθηκε «αποτελεσματική» και εφαρμόζεται και στη β' ξένη γλώσσα.
Είναι τέτοια η σπουδή του υπουργείου Παιδείας για τη συγχώνευση τμημάτων, που δεν μπαίνει στον κόπο της πρόβλεψης τι θα γίνει με το επιπλέον τμήμα.
3. Στα μικρά σχολεία, με ένα τμήμα γενικής παιδείας, θα διδάσκεται η πλειοψηφούσα ξένη γλώσσα με βάση τις προτιμήσεις των μαθητών και, αν ισοψηφούν, τότε θα διδαχθούν οι μαθητές τη γλώσσα στην οποία υπάρχουν πλεονάσματα εκπαιδευτικών στη Διεύθυνση.
Ακόμη και αν το τμήμα π.χ. έχει 24 μαθητές και άρα μπορεί να λειτουργήσει και τις δύο γλώσσες, ακόμη και με το δικό τους νομοθετικό πλαίσιο, η καινούρια υπουργική απόφαση το απαγορεύει.
4. Για να προλάβει απαιτήσεις για πρόσληψη αναπληρωτών, ξεκαθαρίζει πως αν 1 Οκτωβρίου δεν έχει καλυφθεί το κενό, τότε οι μαθητές θα διδαχθούν όποια γλώσσα και πάλι έχει διαθέσιμες ώρες η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
5. Φυσικά, ούτε λόγος για προσλήψεις αναπληρωτών στην ιταλική γλώσσα, αφού ιταλικά έχουν δικαίωμα να επιλέξουν μόνο όσοι μαθητές ανήκουν χωροταξικά στα σχολεία που έχουν τοποθετηθεί οι ελάχιστοι καθηγητές ιταλικής γλώσσας.
6. Η υπουργική απόφαση ορίζει πως τα τμήματα κλειδώνουν 30/6 από τους ΔΙΔΕ και ΔΙΠΕ, κλείνοντας κάθε δυνατότητα αλλαγών τον Σεπτέμβριο με βάση τις ανάγκες που αντικειμενικά προκύπτουν.
Αφαιρεί τη δυνατότητα για τη συγκρότηση των τμημάτων από το Σύλλογο Διδασκόντων και τον διευθυντή του σχολείου και τη μεταβιβάζει πλήρως στους Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Άλλο ένα βήμα στην συγκρότηση ενός πιο ιεραρχικού και αυταρχικού πλαισίου διοίκησης στην εκπαίδευση.
Τα κάστανα από τη φωτιά καλούνται για άλλη μια φορά να βγάλουν οι ξενόγλωσσοι εκπαιδευτικοί που θα πρέπει κατά την Υ.Α. να επιδείξουν την απαραίτητη ευελιξία και προσαρμοστικότητα, όταν θα αναγκαστούν να διδάξουν μαθητές με διαφορετικό επίπεδο γλωσσομάθειας σε υπεράριθμα τμήματα σε 3, 4 ακόμη και 5 σχολεία. Ο εκπαιδευτικός λάστιχο, φθηνός, υποταγμένος και με τον φόβο της αξιολόγησης σε επόμενο διάστημα.
Το υπουργείο Παιδείας ακολουθεί με ευλάβεια τη δέσμευση για την υλοποίηση του 3ου μνημονίου και των εκθέσεων του ΟΟΣΑ, αλλά και όσα έχει συμφωνήσει η κυβέρνηση με το κουαρτέτο στη Μάλτα για το κλείσιμο της β' αξιολόγησης.
Σα να μην έφταναν όλα τα μέτρα που έχει πάρει έως τώρα, δημιουργεί νέες δεξαμενές πλεοναζόντων εκπαιδευτικών για την καινούρια σχολική χρονιά.
Η νέα Υ.Α. αποτελεί άλλο ένα βήμα στη συρρίκνωση τμημάτων.
Προηγήθηκαν οι περσινές και φετινές Υ.Α :
α. για τη συγκρότηση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ, που συνοδεύτηκαν από εκτεταμένη μείωση ολιγομελών τμημάτων,
β. των τμημάτων Ομάδων Προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια,
γ. οι περικοπές, που πρόκειται να προκαλέσει η αλλαγή στον υπολογισμό των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες
Τα μέλη του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, Άννα Μπαχτή και Χρήστος Σόφης, σε κοινή τους δήλωση επισημαίνουν ότι «οι διακηρύξεις και οι νομοθετικές ρυθμίσεις για Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας εντός του σχολείου και η επικοινωνιακή πολιτική του υπ. Παιδείας καταρρέει για άλλη μία φορά, καθώς η ξενόγλωσση εκπαίδευση παραμένει στην κλίνη του Προκρούστη και υποβαθμίζεται ακόμη περισσότερο.
»Εντείνονται τα ταξικά πλέγματα όταν η γλωσσομάθεια θα παραμείνει στα χέρια των φροντιστηρίων με οδυνηρές συνέπειες για τα φτωχά παιδιά που δεν θα έχουν καν το δικαίωμα να διδαχθούν τη γλώσσα που επιθυμούν στο δημόσιο σχολείο.
»Η συγκεκριμένη Υ.Α επιβεβαιώνει πως τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών υποτάσσονται στη λογική του κέρδους και ζημιάς.
»Η διδασκαλία της β΄ ξένης γλώσσας με βάση τις “διαθέσιμες διδακτικές ώρες” επιβεβαιώνει με τον πιο καθαρό τρόπο πως το σχολείο θα λειτουργεί όχι ως δημόσιο κοινωνικό αγαθό αλλά ως αγοραίο προϊόν».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου