Πέμπτη 27 Οκτωβρίου 2016

«Βλάπτει» τα παιδιά το πολύ διάβασμα στο σπίτι

Τα παιδιά σας αφιερώνουν πολύ χρόνο για τις εργασίες του σχολείου στο σπίτι; Αν ναι, μην το θεωρήσετε απαραίτητα καλό. Ο υπερβολικός φόρτος στο σπίτι με τα μαθήματα για το σχολείο συνήθως έχει αντίθετα αποτελέσματα από τα θεμιτά.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή Καθηγητή Παιδαγωγικής στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κώστα Αγγελάκο που μίλησε στην «Πρώτη Καλημέρα» της ΕΡΤ Λάρισας με αφορμή την κινητοποίηση των γονέων στην Ισπανία κατά του homework: «κάτι ανάλογο συμβαίνει σχεδόν σε όλες της χώρες της Νότιας Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας.

Οι εργασίες με τις οποίες επιφορτίζονται οι μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου για το σπίτι, συχνά, είναι υπερβολικές σε όγκο. Τα παιδιά, που ακολουθούν και πολλές εξωσχολικές δραστηριότητες, εξαντλούνται και στο τέλος κερδίζουν από αυτή τη διαδικασία από λίγο έως και καθόλου.

Η εμπέδωση της σχολικής ύλης και οι εργασίες πρέπει να γίνονται στο σχολικό ωράριο, εντός της σχολικής αίθουσας και όχι στο σπίτι, όπου τα παιδιά πρέπει να έχουν ελεύθερο χρόνο για παιχνίδι και ξεκούραση. Και αν υπάρχουν πολλοί εκπαιδευτικοί που επικαλούνται μεγάλο όγκο της ύλης που δεν «βγαίνει» εντός του σχολικού ωραρίου, ας έχουν κατά νου, ότι το βασικό είναι οι μαθητές να διδάσκονται τόσο όσο μπορούν να αφομοιώσουν.

Η συμβουλή μου είναι, γονείς και εκπαιδευτικοί να βρίσκονται σε στενή συνεργασία και συνεννόηση, ώστε να βρίσκουν κάθε φορά ποιο είναι το καλύτερο για το ίδιο το παιδί. Στις χώρες της Βόρειας Ευρώπης, όπως πχ στην Φινλανδία, το σχολείο μέχρι και το Λύκειο είναι ολοήμερο. Ως τις 15.00 γίνονται τα μαθήματα, η εμπέδωση, οι εργασίες και έπειτα τα παιδιά κάνουν αθλητισμό, μουσική, καλλιτεχνικά ή ό,τι άλλο τους ευχαριστεί. Στη χώρα μας χρειάζονται δομικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα. Μέχρι και αν ποτέ γίνουν, ας γνωρίζουν οι γονείς ότι οι πολλές εργασίες και οι πολλές φωτοτυπίες στο σπίτι δεν αποτελούν ένδειξη καλής δουλειάς στο σχολείο, ούτε βοηθούν ουσιαστικά τους μαθητές. Είναι προτιμότερο γονείς και δάσκαλοι να κάνουν μια καλή επιλογή του τί θα μάθουν τα παιδιά ουσιαστικά παρά να προσπαθήσουν να τα μάθουν όλα με τον τρόπο αυτό.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου