Οι μαθητές των δημόσιων σχολείων στο Λονδίνο έχουν καλύτερες επιδόσεις από ότι στην υπόλοιπο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά γιατί; Ο Σαμ Φρίντμαν, πρώην σύμβουλος του υπουργείου Παιδείας και νυν πρόεδρος Μη Κυβερνητικής Οργάνωσης για την στήριξη ατόμων που δεν έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση, έχει πει ότι αυτό είναι «το μεγαλύτερο ερώτημα στη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής στη Βρετανία».
Σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύει η εφημερίδα Guardian ένα μέρος της απάντησης βρίσκεται στην κοινωνική σύνθεση του λονδρέζικου μαθητικού πληθυσμού. Με δυό λόγια, είναι πολύ υψηλό το ποσοστό των μαθητών και μαθητριών που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. Τα παιδιά αυτά συχνά καταβάλλουν μεγαλύτερη προσπάθεια για κοινωνική και οικονομική άνοδο μέσω της μόρφωσης και τα αποτελέσματα φαίνονται στην βαθμολογία και τις αξιολογήσεις των σχολείων, γεγονός που ήδη αποκαλείται «το φαινόμενο του Λονδίνου».
«Ο καλύτερος τρόπος για να διαπιστώσεις πως λειτουργεί ένα σχολείο, ή ευρύτερα το εκπαιδευτικό σύστημα μιας πόλης είναι να δεις τη μαθητική πρόοδο μέσα από τους βαθμούς και τις επίσημες εξετάσεις. Αυτό έκανα και εγώ, μελέτησα την πρόοδο των μαθητών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η πρόοδος μετρήθηκε από τις επιδόσεις στο GCSE στο βασικό στάδιο δύο βαθμολογιών» λέει ο Σάιμον Μπέρτζες, που επιμελήθηκε την έρευνα. Το GCSE (General Certificate of Secondary Education- Γενικό Δίπλωμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) είναι ένα δίπλωμα που δίνεται σε μαθητές γυμνασίου μετά από έρευνα συγκεκριμένου θέματος πάνω σε διάφορα μαθήματα.
«Τι βλέπουμε από την έρευνα; Πρώτον οι μαθητές από το Λονδίνο υπερτερούν με διαφορά τουλάχιστον 8 βαθμών στο GCSE, σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα», λέει ο Μπέρτζες.
Οπως εξηγεί, εδώ δεν χωρεί ρατσισμός. Δεν υπάρχει κανένα στερεοτυπικό «εθνοτικό» χαρακτηριστικό που να διαφοροποιεί τις επιδόσεις των μαθητών. Ωστόσο παιδιά από γονείς που έχουν πρόσφατα μεταναστεύσει έχουν συνήθως μεγαλύτερες προσδοκίες και είναι πιο πιθανό να ασχοληθούν περισσότερο με τις σχολικές υποχρεώσεις τους. Δεν είναι τυχαίο επίσης ότι το «φαινόμενο του Λονδίνου» συμπεριλαμβάνεται στα κριτήρια με τα οποία πολλοί μετανάστες γονείς επιλέγουν (μετά τις ευκαιρίες που προφέρει η αγορά εργασίας) το Λονδίνο ως πόλη για να εγκατασταθούν και να μορφώσουν τα παιδιά τους.
Πολλοί διευθυντές σχολείων, πολιτικοί και επαγγελματίες της εκπαίδευσης ενθουσιάζονται με την επιτυχία του «φαινομένου του Λονδίνου». Είναι σημαντική αυτή η κοινή θετική αντίληψη, καθώς πολλά σχολεία έχουν βελτιωθεί με διάφορους τρόπους ώστε να μην υστερούν από άλλα στη βρετανική πρωτεύουσα.
Η διατήρηση ενός μεγάλου και πολυεθνικού εκπαιδευτικού συστήματος, με συνεκτική ύλη την αγγλική γλώσσα αλλά και με μαθητικό πληθυσμό από τα πέρατα του κόσμου που μιλά πάνω από 300 διαφορετικές μητρικές γλώσσες, έχει καταγραφεί ως σπουδαίο επίτευγμα της δημόσιας εκπαίδευσης στο Λονδίνο.
Πηγή: Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου