Παρασκευή 21 Νοεμβρίου 2014

Σημάδια ότι πρέπει να μιλήσετε με τον/την εκπαιδευτικό του παιδιού σας στο σχολείο.

Πολλές φορές οι γονείς θέλουν να επικοινωνήσουν με τον/την εκπαιδευτικό του παιδιού τους στο σχολείο, αλλά διστάζουν γιατί δεν θέλουν να φανούν πιεστικοί και υπερβολικοί. Έτσι, αν και υπάρχουν κάποια πράγματα που θα ήθελαν να συζητήσουν μαζί του/της, προτιμούν να περιμένουν μέχρι να οριστεί συνάντηση με όλους τους γονείς. Με αυτό τον τρόπο, ωστόσο, ενδέχεται να χαθεί πολύτιμος χρόνος αν όντως υπάρχει κάποιο πρόβλημα, κάτι που τελικά θα αποβεί σε βάρος του παιδιού. 

Ποια σημάδια μάς δείχνουν όμως ότι μια άμεση συνάντηση με τον/την εκπαιδευτικό επιβάλλεται;

Αλλαγή στη συμπεριφορά του παιδιού. Μήπως το παιδί σας γυρίζει στεναχωρημένο ή θυμωμένο μετά στο σχολείο; Μήπως δεν θέλει να σηκωθεί το πρωί; Μήπως σας λέει ψέματα ότι είναι άρρωστο για να μείνει στο σπίτι; Μήπως χάνει συνέχεια τα πράγματα του; Όλες οι παραπάνω καταστάσεις μπορεί να είναι ενδείξεις ότι κάτι συμβαίνει στο σχολείο. Είναι πιθανό να δυσκολεύεται στα μαθήματα ή να πέφτει θύμα εκφοβισμού (bullying) από τα άλλα παιδιά. Ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να σας δώσει πολύτιμες πληροφορίες για το τι συμβαίνει την ώρα του μαθήματος και του διαλείμματος προκειμένου να ανακαλύψετε τα αίτια της αλλαγής της συμπεριφοράς του παιδιού. 

Μεγάλη δυσκολία στις ασκήσεις που έχει για το σπίτι. Μήπως το παιδί σας κάνει πολλά λάθη στις ασκήσεις που έχει; Μήπως δεν μπορεί να κάνει τίποτα χωρίς τη βοήθειά σας; Μήπως φαίνεται να μην καταλαβαίνει τι έχουν κάνει στο σχολείο; Ο/η εκπαιδευτικός είναι ο (/η) πρώτος(/η) που πρέπει να ενημερωθεί για αυτές τις δυσκολίες του παιδιού. Δεν έχει νόημα να λύνετε εσείς τις ασκήσεις του. Συζητήστε με τον/την εκπαιδευτικό προκειμένου να εντοπίσετε τα κενά του και να αποφασίσετε πώς μπορείτε να συνεργαστείτε για να τα καλύψετε. 

Δεν καταλαβαίνετε τις σημειώσεις του/της εκπαιδευτικού. Μήπως δεν καταλαβαίνετε ποια είναι τα σημεία που πρέπει να προσέξει το παιδί σας στο επόμενο «Σκέφτομαι και Γράφω»; Μήπως δεν καταλαβαίνετε πώς πρέπει να λύνετε τις ασκήσεις; Μην ντρέπεστε. Ρωτήστε τον/την. Διαφορετικά δεν θα μπορέσετε να βοηθήσετε σωστά το παιδί σας. 

Η επίδοση του παιδιού σας στα τεστάκια και στα διαγωνίσματα είναι χαμηλή και δεν βελτιώνεται, ανεξάρτητα από το πόσο προσπαθεί και διαβάζει. Μήπως στα τετράδιά του υπάρχουν συνεχώς παρατηρήσεις και παροτρύνσεις για περισσότερο διάβασμα ενώ το παιδί πραγματικά αφιερώνει πολλές ώρες για την προετοιμασία του; Μιλήστε με τον/την εκπαιδευτικό, εξηγήστε του/της τι κάνετε στο σπίτι, πώς διαβάζει κάθε μέρα το παιδί (με ή χωρίς τη βοήθειά σας). Μπορεί με τη βοήθειά του/της να μπορέσετε να κάνετε το διάβασμά του πιο αποδοτικό ή να εντοπίσετε την ύπαρξη κάποιας ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης που χρειάζεται ιδιαίτερη παρέμβαση. Μην αφήνετε τον/την εκπαιδευτικό με την λανθασμένη εντύπωση ότι το παιδί σας δεν διαβάζει και δεν προσπαθεί. 

Μην ξεχνάτε! Ο δάσκαλος/ η δασκάλα είναι σύμμαχός σας στον αγώνα για το καλό του παιδιού σας. Δεν είναι ο εχθρός που πρέπει να του αποδείξετε ότι τα κάνετε όλα σωστά, αλλιώς θα σας κατακρίνει. Μιλήστε του ειλικρινά! 


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου