Οι εκπαιδευτικοί αναλυτές αναζητούν διαρκώς τρόπους για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και να ικανοποιήσουν τις μεταβαλλόμενες ανάγκες του σύγχρονου κόσμου. Οι νέες τεχνολογίες και οι καινοτόμες διδακτικές μέθοδοι είναι μεταξύ των μεγάλων ιδεών που έχουν τεθεί επί τάπητος.
Homework: Παράδοση
Κανονικά είναι ο δάσκαλος που παραδίδει το μάθημα στην τάξη κι έπειτα αναθέτει στους μαθητές τη δουλειά για το σπίτι. Τι γίνεται όταν οι ρόλοι αντιστρέφονται; Πώς θα λειτουργούσε κάτι τέτοιο; Στο Λύκειο Γουόρεν, στο Σικάγο, εφαρμόζεται το μοντέλο της Ανεστραμμένης Αίθουσας. Η ανεστραμμένη αίθουσα είναι μια πολύ απλή ιδέα. Τα παιδιά παρακολουθούν την παράδοση στο σπίτι με ειδικό λογισμικό. Έπειτα, αυτό που κανονικά θα γινόταν στο σπίτι, γίνεται μέσα στην τάξη.
Όσοι έχουν χρησιμοποιήσει αυτή τη μέθοδο όμως κάνουν λόγο για θεαματικά αποτελέσματα βελτίωσης στις επιδόσεις των μαθητών.
Κένυα: Τάμπλετ κατά της σχολικής διαρροής
Τι γίνεται όμως όταν έχουμε υπερπληθυσμό στην αίθουσα και οι πόροι είναι περιορισμένοι; Για πολλά παιδιά στις φτωχογειτονιές της Κένυας αυτές οι συνθήκες αποτελούν πραγματικότητα και τα κρατούν μακριά από το σχολείο. Ένα πρότζεκτ που αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες προσπαθεί να κρατήσει τους μαθητές στην αίθουσα.
Το πρότζεκτ E-Limu βασίζεται στην εισαγωγή των τάμπλετς στη σχολική αίθουσα. Στις φτωχογειτονιές του Ναϊρόμπι, οι κάτοικοι δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους σε καλά σχολεία, γεγονός που οδηγεί σε σχολική διαρροή άνω του 40%. Οι μαθητές δεν μπορούσαν να προμηθευτούν τα βιβλία για οικονομικούς λόγους. Όμως το e-limu, που στα σουαχίλι σημαίνει ηλεκτρονικός δάσκαλος, έφερε την αλλαγή.
Χίλιοι μαθητές χρησιμοποιούν το E-Limu μέσω τάμπλετ. Σκοπός είναι η διανομή 10.000 εφαρμογών το επόμενο έτος.
Κίνα: Τέλος στην παπαγαλία
Τα κινεζικά σχολεία παραμένουν διαρκώς στην κορυφή διεθνών κατατάξεων. Ωστόσο οι ειδικοί λένε πως πολλοί μαθητές υποφέρουν από την ακραία πίεση για καλή επίδοση στις εξετάσεις. Κάποια σχολεία πειραματίζονται τώρα με μια διαφορετική προσέγγιση για τη βελτίωση της κατάστασης.
Το σχολείο Κουνσάν Κιαντένγκ με μια πρώτη ματιά δεν δείχνει να διαφέρει από τα δημοτικά σχολεία της Κίνας. Η διαφορά είναι η μέθοδος διδασκαλίας. Σε αντίθεση με το τι γίνεται στην υπόλοιπη Κίνα, τα μαθήματα εδώ δεν εστιάζουν στη μηχανική μάθηση. Π.χ., στο μάθημα της λογοτεχνίας δίνεται έμφαση στη γνώμη των παιδιών και την ομαδική εργασία.
Το ινστιτούτο της Νέας Εκπαίδευσης παρέχει τα βιβλία σε κάθε σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα. Έπειτα, διενεργούνται σεμινάρια, στα οποία οι δάσκαλοι καταρτίζονται από δασκάλους. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί από όλη την Κίνα μπορούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους σε μια διαδικτυακή πλατφόρμα. Ο ιδρυτής της Νέας Εκπαίδευσης Ζου Γιονγκσίν λέει πως ραχοκοκκαλιά του κινήματος είναι το να νιώθουν καλά οι εκπαιδευτικοί.
Πηγή: euronews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου