Δεν είναι εύκολο να βρει κανείς μοντέλα με αναπηρίες στον λαμπερό κόσμο της μόδας και της βιομηχανίας της ομορφιάς. Κι όμως - πέραν του ότι στον πλανήτη Γη δεν φοράνε όλοι νούμερο 0 – υπάρχουν και εκείνοι που η όποια αναπηρία τους δεν τούς στερεί ούτε την καλαισθησία ούτε την ανάγκη να αισθάνονται όμορφα μέσα στα ρούχα τους. Γι’ αυτούς, υπάρχει τουλάχιστον ένας κατάλογος, της αμερικανικής εταιρείας πολυκαταστημάτων Nordstrom.
Η εταιρεία συνεργάζεται με μοντέλα με αναπηρίες από το 1997 και συνεχίζει αυτή την ενδιαφέρουσα παράδοση και στον φετινό κατάλογό της, ο οποίος κυκλοφόρησε πριν από λίγες μέρες. Επειτα από 17 χρόνια, ο συγκεκριμένος κατάλογος αποτελεί πλέον θεσμό, ένα τόσο αναπόσπαστο κομμάτι της εταιρείας (με έδρα το Σιάτλ), ώστε οι τακτικοί πελάτες της να το θεωρούν αυτονόητο.
Σίγουρα όμως, δεν είναι. «Η εύρεση τέτοιων εταιρειών είναι σαν να ψάχνεις βελόνες στα άχυρα», υποστηρίζει στο «Associated Press» η Μεγκ Ο’Κόνελ από την εταιρεία συμβούλων Global Disability Inclusion. Η συγκεκριμένη εταιρεία, προσθέτει, είναι πρωτοπόρος στον συγκεκριμένο χώρο, όχι μόνο στον τομέα της διαφήμισης, αλλά και της απασχόλησης και της πρόσβασης στα καταστήματά της.
Οι πελάτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν μέσα από μία πολύ μεγάλη ποικιλία σχεδίων και χρωμάτων επώνυμων ετικετών: από αθλητικά έως μπότες και αξεσουάρ. Τα μοντέλα προτείνουν και οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις προτάσεις της μόδας στα δικά τους γούστα και τις ανάγκες.
Στον τελευταίο κατάλογο, για παράδειγμα, άνδρας ποζάρει με παπούτσια γνωστής μάρκας αθλητικών ειδών, φορώντας το ένα στο πόδι του και το άλλο στο προσθετικό μέλος. Συνεχίζοντας το ξεφύλλισμα, οι πελάτες πέφτουν πάνω σε μία κοπέλα με κοντά μαλλιά (μέρος της πανκ εμφάνισής της), η οποία διαφημίζει ένα σκούρο δερμάτινο τζάκετ και ένα ζευγάρι κοντές μπότες καθισμένη στο αναπηρικό καροτσάκι της.
Μάρω Βακαλοπούλου
Πηγή: Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου