Σάββατο 8 Μαρτίου 2014

Μια κρίσιμη απόφαση

Η επιλογή του έκτου μαθήματος γενικής παιδείας είναι μια σημαντική απόφαση για όλους τους υποψήφιους και καθορίζει το δεύτερο επιστημονικό πεδίο που θα «ανοίξει» γι' αυτούς, εκτός από εκείνο που αποτελεί πρωταρχικό στόχο καθενός.

Παράλληλα, οι μαθητές συμπληρώνουν με το μάθημα αυτό την εξάδα των εξεταζόμενων μαθημάτων με κριτήριο επιλογής την «ευκολία» του μαθήματος, ώστε να κερδίσουν χρόνο στο διάβασμά τους αλλά και να κατακτήσουν ευκολότερα έναν υψηλότερο βαθμό. Ο σχετικός πίνακας δεξιά, με τα στατιστικά δεδομένα κατά την περασμένη χρονιά (2013), είναι αποκαλυπτικός για τις προτιμήσεις τους.

Φαίνεται ότι η Βιολογία Γ.Π. ελκύει τους μισούς υποψήφιους (49,48%), επειδή οι επιδόσεις στο μάθημα αυτό είναι υψηλές (τα τελευταία τρία χρόνια αυξάνεται το ποσοστό των αριστούχων) και η επιλογή είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στη Θεωρητική κατεύθυνση, επειδή επιτρέπει την πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ του 3ου επιστημονικού πεδίου.

Φυσική Γ.Π. και Ιστορία Γ.Π. προσελκύουν ελάχιστους υποψήφιους (3,45% και 0,56%) αντίστοιχα, οπότε ουσιαστικά αποτελούν μαθήματα εξαίρεσης, παρά το γεγονός ότι η Φυσική είναι το μάθημα με τους περισσότερους αριστούχους από όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα (στην κλίμακα 18-20, ποσοστό 42,66%!) και τους λιγότερους μαθητές κάτω από τη βάση (14,26%).

Τα Μαθηματικά Γ.Π. (46,51% των προτιμήσεων) είναι μια υποχρεωτική επιλογή για όποιον επιθυμεί να εισαχθεί σε μια οικονομική σχολή του 5ου επιστημονικού πεδίου. Παρά την αυξανόμενη δυσκολία των θεμάτων και τις επιδεινούμενες επιδόσεις των υποψηφίων (οι αριστούχοι μειώνονται σταθερά και το 2013 περιορίστηκαν στο 11,09%), τα Μαθηματικά, μαζί με τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (και στο μάθημα αυτό παρατηρείται σημαντική μείωση των αριστούχων, 18,69% το 2013 από 33,8% το 2012!), αποτελούν το μοναδικό δρόμο που οδηγεί στις Οικονομικές σπουδές, οι οποίες επιδιώκονται από το 21,76% των υποψηφίων (23,67% το 2012).

Οι περισσότεροι υποψήφιοι του 5ου πεδίου προέρχονται από την Τεχνολογική κατεύθυνση και είναι υποχρεωμένοι να προετοιμαστούν σε 7 μαθήματα. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαία η μείωση του αριθμού των μαθητών που επιλέγουν το 5ο πεδίο, ούτε είναι υπερβολικές οι διαμαρτυρίες εκείνων που θεωρούν ότι πρέπει να ληφθεί υπόψη η ανάγκη θέσπισης ενός επιστημονικού πεδίου που θα απευθύνεται σε όσους επιθυμούν να σπουδάσουν Οικονομικά και θα απαιτεί προετοιμασία σε ισότιμο αριθμό μαθημάτων με τα υπόλοιπα επιστημονικά πεδία.

Βασίλης Μαγουλάς Φιλόλογος

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014
ΦΥΣΙΚΗ- ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ -ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ-ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ θΕΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014
ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΩΡΙΤΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ- ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2014
Το προφίλ των οικονομικών σπουδών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου