Πλήθος οι εκστρατείες για τη σωστή φροντίδα των δοντιών που απευθύνονται στα παιδιά εδώ και χρόνια. Οδοντίατροι επισκέπτονται σχολεία, ειδικά σχεδιασμένες εικόνες από φυλλάδια «μιλούν» στους μαθητές, παρέχονται και δείγματα οδοντόπαστας. Η ψηφιακή εποχή, με όλες τις δυνατότητες που παρέχει, επιτάσσει όμως παρουσιάσεις «προχωρημένες». Μια τέτοια είναι και η εφαρμογή «Γιατί χαλάνε τα δόντια;». Μια διαδραστική ιστορία με ήρωα τον γεμάτο περιέργεια γάτο, τον κ. Γιατί, μέσω της οποίας τα παιδιά μαθαίνουν παίζοντας γιατί χαλάνε τα δόντια και πώς μπορούν να τα προστατέψουν από την τερηδόνα, την ουλίτιδα και την πλάκα.
«Η συγκεκριμένη εφαρμογή αποτελεί την αρχή μιας μικρής εκπαιδευτικής εγκυκλοπαίδειας ερωτημάτων - αποριών, οι οποίες όμως δεν απευθύνονται μόνο στα παιδιά αλλά και στους γονείς τους» δηλώνει στο «Βήμα» ο κ. Κωνσταντίνος Σάββιτς, εκ των συνιδρυτών του start-up «Frogs & Flies», ο οποίος μαζί με τον κ. Καίσαρα Βρεττό και σε συνεργασία με την κυρία Αλίκη Γιαννάκη σχεδιάζουν παιδικούς χαρακτήρες και δημιουργούν παιχνίδια στον χώρο της εκπαιδευτικής ψυχαγωγίας (edutainment).
User test από τα παιδιά
Βασική πηγή έμπνευσης για την ομάδα αποτελεί η περιέργεια για τον κόσμο και η ανάγκη για εύστοχες απαντήσεις μέσω της ανάπτυξης ποιοτικών εκπαιδευτικών εφαρμογών που απευθύνονται σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας. Μέσα από τέσσερις ξεχωριστές σκηνές, το παιδί μαθαίνει παίζοντας, διαβάζοντας και αλληλεπιδρώντας με τον κ. Γιατί μέσα σε ένα εύχρηστο περιβάλλον, με σχέδια και ήχους. «Σε κάθε σκηνή τα παιδιά διαβάζουν το κείμενο, το οποίο φροντίσαμε να είναι κατανοητό σε όλους, και στη συνέχεια έχουν την ευκαιρία να παίξουν ένα παιχνίδι βασισμένο στο κείμενο, ώστε να ξεκλειδώσουν την επόμενη σκηνή» περιγράφει ο κ. Βρεττός.
«Το κομμάτι της μεταφοράς των πληροφοριών στα παιδιά είναι το σημείο εκείνο που μας δυσκόλεψε από την αρχή. Επειδή έπρεπε να είναι σωστά επιλεγμένη η σύνταξη όπως ακριβώς και σε ένα παιδικό βιβλίο. Να καταλαβαίνει δηλαδή το παιδί τους όρους, ακόμα και για δύσκολες και ξένες προς αυτό λέξεις έπρεπε να δίνεται η σημασία τους από τη ροή του κειμένου» αναφέρει ο κ. Σάββιτς. Πριν από την κυκλοφορία της εφαρμογής στο ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple στις 19 Φεβρουαρίου οι δημιουργοί της διοργάνωσαν ένα τεστ από χρήστες ώστε να διαπιστώσουν την ανταπόκριση που είχε η ιδέα τους στο απαιτητικό κοινό των παιδιών. «Φάνηκε πως τους άρεσε πολύ η εφαρμογή εξαιτίας της φυσικής κίνησης που τους προσφέρουν οι οθόνες αφής των tablets» υπογραμμίζει ο κ. Σάββιτς.
«Τα παιδιά είναι πολύ εξοικειωμένα με τη νέα τεχνολογία και με τη δεύτερη φορά κατάλαβαν αμέσως πώς λειτουργεί η εφαρμογή, εν αντιθέσει με τους γονείς τους οι οποίοι το αντιλήφθηκαν αργότερα» τόνισε ο κ. Βρεττός.
Ο κ. Γιατί όμως δεν σταματά τη δράση του εδώ. Ηδη οι εμπνευστές του σχεδιάζουν τη συνέχεια με τις εφαρμογές «Γιατί οι πλανήτες είναι στρογγυλοί», «Γιατί πετάνε τα μπαλόνια» και με άλλες εύστοχες απορίες που απευθύνονται όχι μόνο σε παιδιά αλλά και σε μεγάλους. «Δεν είναι μόνο τα παιδιά που δεν γνωρίζουν γιατί οι πλανήτες είναι στρογγυλοί και δίνεται η ευκαιρία σε αρκετούς ενηλίκους να λύσουν τις απορίες τους μαζί με τα παιδιά τους» επισημαίνει ο κ. Σάββιτς. Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη ήδη στο ελληνικό ηλεκτρονικό κατάστημα της Apple με τιμή προσφοράς 0,89 ευρώ. Στο άμεσο διάστημα σχεδιάζεται μάλιστα η κυκλοφορία της εφαρμογής και σε άλλες γλώσσες ώστε ο κ. Γιατί να γίνει γνωστός και σε άλλες χώρες.
Δυσκολίες στη σύσταση εταιρείας
Μπορεί η δημιουργία των start-ups και των εφαρμογών στην Ελλάδα να έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, αφήνοντας μια αχτίδα αισιοδοξίας, η σύσταση όμως των εταιρειών παραμένει αγκάθι. «Στην αρχή είχαμε προβλήματα στο στήσιμο της εταιρείας, γι' αυτό είχαμε σκεφτεί ακόμα και το ενδεχόμενο να πηγαίναμε στην Αγγλία. Το κλίμα δεν ήταν ιδιαίτερο καλό εξαιτίας της γραφειοκρατίας και της υψηλής φορολογίας» σχολιάζει ο κ. Βρεττός. «Είναι όμως σημαντικό για εμάς το ότι καταφέραμε να μπούμε στο πρόγραμμα EGG και να κάνουμε πράξη αυτή την ιδέα μας. Ετσι ξεκινήσαμε πριν από περίπου επτά μήνες την υλοποίηση της εφαρμογής» υπογραμμίζει ο κ. Σάββιτς.
Το EGG (Enter, Grow, Go), το πρόγραμμα που δημιούργησαν η Eurobank και η Ελληνική Πρωτοβουλία Τεχνολογικών Συνεργατικών Σχηματισμών Corallia, παρέχει σε επιλεγμένους νέους επιχειρηματίες μια σειρά από υπηρεσίες και εργαλεία που υπόσχονται να μετατρέψουν την επιχειρηματική τους ιδέα σε πράξη.
Πηγή: Βήμα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου