Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2013

Βρετανία: Υποχρεωτική εκπαίδευση από τα δύο κατά των ανισοτήτων

Η βαρόνη Σάλι Μόργκαν, πρόεδρος της Ofsted, του οργανισμού που επιβλέπει τη λειτουργία των σχολείων στη Βρετανία, πρότεινε σε πρόσφατη ομιλία της τα παιδιά να ξεκινούν την υποχρεωτική εκπαίδευση ήδη από την ηλικία των δύο ετών. Με αυτό τον τρόπο, υποστήριξε, θα είναι πιο εύκολο να εξαλειφθούν οι διαφορές στις σχολικές επιδόσεις, οι οποίες παρατηρούνται μεταξύ των πλούσιων και φτωχών μαθητών.

Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στη δημιουργία ενός εκπαιδευτικού δικτύου, για μαθητές από δύο έως 18 ετών, το οποίο θα βοηθάει τα παιδιά από μή προνομιούχες οικογένειες να είναι έτοιμα για το σχολείο στην ηλικία των πέντε χρόνων. Η έγκαιρη επαφή των παιδιών με την υποχρεωτική εκπαίδευση, είπε η βαρόνη Μόργκαν, μπορεί να βοηθήσει να εξαλειφθεί το χάσμα των 19 μηνών που παρατηρείται μεταξύ των επιδόσεων των φτωχών και των πλούσιων μαθητών μέχρι τα πέντε έτη που ξεκινούν στο σχολείο. Πολλά παιδιά που προέρχονται από μή προνομιούχες οικογένειες έχουν χαμηλές κοινωνικές δεξιότητες, δεν επικοινωνούν καλά ενώ δεν είναι έτοιμα να διδαχθούν και να μάθουν στο σχολείο.

Το σύστημα που πρότεινε η βαρόνη Μόργκαν, περιλαμβάνει σχολεία που συνδυάζουν τους παιδικούς σταθμούς με την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επικριτές αυτής της πρότασης ωστόσο, υποστηρίζουν ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δράσει αρνητικά στην φυσική ανάπτυξη του παιδιού. Μία οργάνωση, η «Save Childhood Movement» (Κίνημα για τη Διάσωση της Παιδικής Ηλικίας), υποστηρίζει ότι η υποχρεωτική εκπαίδευση θα πρέπει να ξεκινά μετά τα επτά χρόνια του παιδιού. Μέχρι τότε, δραστηριότητες που βασίζονται στο παιχνίδι θα πρέπει να υιοθετηθούν από τους παιδικούς σταθμούς.

Σύμφωνα με τη βαρόνη Μόργκαν, πολλά παιδιά δεν έχουν τις βάσεις για να ξεκινήσουν το σχολείο σε ηλικία πέντε ετών με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να βρίσκονται σχεδόν ενάμισι χρόνο πίσω από τα υπόλοιπα. Φτωχοί γονείς που δεν μπορούν ή δεν ενδιαφέρονται να ασχοληθούν με τα παιδιά τους, ακόμη και φτωχή διατροφή των παιδιών ενδέχεται να επιφέρει μαθησιακές δυσκολίες - φαινόμενο που μπορεί να εκλείψει αν τα παιδιά λαμβάνουν επίσημη εκπαίδευση από πολύ νωρίς. «Έχουμε σχολεία από πέντε έως δεκαοκτώ ετών, γιατί όχι από τριών;» είπε και αργότερα προσέθεσε; «Είπα τριών με 18, αλλά θα μπορούσε να είναι και δύο με 18».

Πηγή: Βήμα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου