Στο σύγχρονο κόσμο, η εκπαίδευση προσλαμβάνει όλο και πιο πολλά τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Από τη ρομποτική μέχρι τα tablets, σε όλο τον κόσμο οι εκπαιδευτικοί αναβαθμίζουν τα εργαλεία τους για να εφοδιάσουν τους μαθητές τους με τις απαραίτητες δεξιότητες.
Στην Κένυα, μια χώρα με τα μεγαλύτερα ποσοστά σχολικής διαρροής, το πιλοτικό πρόγραμμα E-Limu κατάφερε να δώσει στους μαθητές περισσότερα κίνητρα για να ενισχύσουν τη μαθησιακή τους συνείδηση. Πώς το κατάφεραν; Αντικατέστησαν τα βιβλία με tablets, καθιστώντας έτσι την εκπαιδευτική διαδικασία πιο διαδραστική και άρα πιο ενδιαφέρουσα.
Στην Εσθονία, μια χώρα με πολύ ανεπτυγμένο τον κλάδο της πληροφορικής, η τεχνολογία μπαίνει από πολύ νωρίς στη σχολική ζωή των παιδιών. Το πρόγραμμα του ιδρύματος Άλμα της Τίγρεως προβλέπει τη διδασκαλία της πληροφορικής και του προγραμματισμού ήδη από την πρώτη τάξη του σχολείου.
Οι εμπνευστές του τονίζουν ότι το διαδίκτυο και οι σύγχρονες τεχνολογίες έχουν γίνει κομμάτι της καθημερινότητάς μας και είναι το ίδιο σημαντικοί για την επιβίωση των παιδιών όσο και οι κανονισμοί για την ασφάλεια στο δρόμο.
Σε κάποια σχολεία της Εσθονίας, το πειραματικό πρόγραμμα πληροφορικής για την πρώτη δημοτικού εισήχθη πριν λίγα χρόνια και με καλά αποτελέσματα. Φέτος αποφασίστηκε να εφαρμοστεί σε όλη τη χώρα, καθώς η Εσθονία χρειάζεται πολλούς εξειδικευμένους επαγγελματίες σε αυτόν τον τομέα. Είναι δε τόσο μεγάλη η ανάγκη που οι εταιρείες μόλις που καλύπτουν τις θέσεις εργασίας.
Σύμφωνος με αυτήν την άποψη για αφομοίωση της τεχνολογίας από τις μικρές ηλικίες εμφανίζεται ο Ιάπωνας καθηγητής Σιτζέο Χιρότζε. Ο Χιρότζε είναι διάσημος για τις ρομποτικές του κατασκευές, με πιο διάσημη το Snake, το οποίο συνδράμει σε επιχειρήσεις διάσωσης λόγω της ευελιξίας του.
Μάλιστα, είναι η συγκεκριμένη κατασκευή που χάρισε στον Χιρότζε το προσωνύμιο «ο γητευτής των ρομποτικών φιδιών»… Ο ίδιος τονίζει πως η διδασκαλία της μηχανολογίας στο σχολείο θα κάνει τα παιδιά να ενδιαφερθούν περισσότερο για μαθήματα όπως τα μαθηματικά ή η φυσική.
Πηγή: euronews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου