κάνε κλικ για βιβλίο δασκάλου |
Τα παιδιά δέχονται συνεχή και κατά μέτωπον επίθεση από τη διαφήμιση.
Είναι σημαντικός – ίσως ο πρώτος – και ιδιαίτερα ευάλωτος «στόχος». Αυτό συμβαίνει γιατί οι εταιρίες και οι διαφημιστές τους γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα παιδιά
- Διαθέτουν αγοραστική δύναμη, έχοντας κάποιο χαρτζιλίκι .
- Επηρεάζουν τις επιλογές των γονέων ως προς το τι θα καταναλώσουν
- Θα είναι οι αυριανοί καταναλωτές και χρειάζεται να «διαπαιδαγωγηθούν» από τρυφερή ηλικία σ’ αυτή την κατεύθυνση.
Ο τελευταίος είναι και ο πιο σημαντικός λόγος για την επιθετική τακτική της διαφήμισης απέναντι στο παιδί.
Τα παιδιά, σε πολύ μικρή ηλικία, δεν μπορούν καν να ξεχωρίσουν τι είναι διαφήμιση και τι όχι. Στη συνέχεια, μεγαλώνοντας, δεν μπορούν να κρίνουν τις διαφημίσεις εποικοδομητικά και να δημιουργήσουν άμυνες απέναντί τους, γιατί δεν κατανοούν ότι ο διαφημιστής και ο αποδέκτης έχουν διαφορετικό συμφέρον.
Απέναντι σ’ αυτή την επίθεση που δέχονται, είναι εντελώς απροστάτευτα, εύκολη λεία του καταναλωτισμού και των διαφημιστών.
Πόσα παιδιά δεν έχουν γίνει θύματα της διαφήμισης με τα πρότυπα που αυτή καλλιεργεί;
Ποιες αξίες καλλιεργούν οι διαφημίσεις για τις διαπροσωπικές σχέσεις;
κάνε κλικ για τετράδιο δραστηριοτήτων
|
Το ελληνικό πρόγραμμα Media Smart, βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν τη σχέση κειμένου και εικόνας στις έντυπες διαφημίσεις αλλά και τη σχέση ήχου, λόγου και εικόνας στις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Έτσι, καταλαβαίνουν τι είναι αυτό που κάνει μια διαφήμιση ελκυστική και μαθαίνουν να ξεχωρίζουν με διορατικότητα τα στοιχεία εκείνα τα οποία προσφέρουν πληροφορία από τα στοιχεία εκείνα που καθιστούν ένα διαφημιστικό μήνυμα ελκυστικό. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2002 στην Αγγλία. Στην Ελλάδα ο στόχος είναι να ενταχθεί στο πρόγραμμα της ευέλικτης ζώνης μάθησης.
Διαβάστε ακόμη: “Πάμε στο super market;”
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου