"...ο δείκτης IQ δεν θα πρέπει είναι αυτοσκοπός. Παρ’ όλα αυτά αν αντιληφθούμε κάποιο χαρισματικό παιδί στο περιβάλλον μας θα πρέπει να προσπαθήσουμε να το βοηθήσουμε, όχι να το παρεμποδίσουμε. Θα πρέπει να υποστηρίζουμε με κάθε τρόπο τα χαρισματικά παιδιά και κυρίως να τα κρατάμε στην Ελλάδα"
Το παραπάνω απόσπασμα είναι από την ομιλία του Δρ. Νανόπουλου στην ημερίδα «Τα χαρισματικά παιδιά και οι ιδιαίτερες ανάγκες τους» που διοργανώθηκε από την ελληνική MENSA. Εάν σας ενδιαφέρει το θέμα, μπορείτε να δείτε τα βίντεο από τις ομιλίες της ημερίδας:
Αντιμετωπίζοντας την έννοια της Xαρισματικότητας & του Tαλέντου στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα [ΕΛ].
Το παραπάνω απόσπασμα είναι από την ομιλία του Δρ. Νανόπουλου στην ημερίδα «Τα χαρισματικά παιδιά και οι ιδιαίτερες ανάγκες τους» που διοργανώθηκε από την ελληνική MENSA. Εάν σας ενδιαφέρει το θέμα, μπορείτε να δείτε τα βίντεο από τις ομιλίες της ημερίδας:
Αντιμετωπίζοντας την έννοια της Xαρισματικότητας & του Tαλέντου στο Ελληνικό Εκπαιδευτικό σύστημα [ΕΛ].
Ομιλητής: A. Τσιάμης. Η ύπαρξη ενός πλαισίου που μπορεί να εφαρμοστεί στο Ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα βασισμένου σε συγκεκριμένες έννοιες που ήδη «χρησιμοποιούνται» τόσο στην «παραδοσιακή» εκπαίδευση όσο και στις διαφορετικές εκπαιδευτικές παροχές για τα χαρισματικά παιδιά.
Ομιλητής: A. Μαριακάκη. Περιπτώσεις και παραδείγματα χαρισματικών παιδιών που αξιοποίησαν τις δυνατότητές τους, και παράμετροι που συνεισφέρουν στην ισορροπημένη ανάπτυξη και τη δημιουργική αξιοποίηση των ικανοτήτων των χαρισματικών παιδιών.
Constructing Number Sense with Gifted Students [ΑΓ]
Ομιλητές: Dr. M. Green,Dr. A. Αθανασοπούλου. Ο Dr. Green θα αναλύσει τα 9 στοιχεία της μεθόδους τους για την κατανόηση της έννοιας του αριθμού από χαρισματικούς μαθητές (background, 9 elements of construction of number sense) CAMMP-MATH (Comprehensive Applied Manipulative Mathematics Program). Η Dr. Άννα Αθανασοπούλου θα παρουσιάσει video και φωτογραφίες (case studies) από τους χαρισματικούς μαθητές του σχολείου Socrates Academy charter school at Charlotte North Carolina.
Ομιλητές: Dr. M. Green,Dr. A. Αθανασοπούλου. Ο Dr. Green θα αναλύσει τα 9 στοιχεία της μεθόδους τους για την κατανόηση της έννοιας του αριθμού από χαρισματικούς μαθητές (background, 9 elements of construction of number sense) CAMMP-MATH (Comprehensive Applied Manipulative Mathematics Program). Η Dr. Άννα Αθανασοπούλου θα παρουσιάσει video και φωτογραφίες (case studies) από τους χαρισματικούς μαθητές του σχολείου Socrates Academy charter school at Charlotte North Carolina.
Μαθαίνοντας από τους Χαρισματικούς Μαθητές για τους Χαρισματικούς Μαθητές
Ομιλητές: Dr. A. Φουστάνα. Στην παρούσα έρευνα διερευνάται η γνωστική και μεταγνωστική ικανότητα των Χαρισματικών μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, το συγκεκριμένο ερευνητικό έργο εξετάζει τη συσχέτιση της νοημοσύνης με παραμέτρους γνωστικές και μεταγνωστικές. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν την επίδραση της νοημοσύνης στη γνωστική και μεταγνωστική ικανότητα των Χαρισματικών μαθητών. Σημαντικά είναι, επίσης, τα ευρήματα ως προς τη σχέση των γνωστικών και μεταγνωστικών παραμέτρων μεταξύ τους. Τα ευρήματα εξετάζονται ως προς την εκπαίδευση των Χαρισματικών μαθητών.
Ομιλητές: Dr. A. Φουστάνα. Στην παρούσα έρευνα διερευνάται η γνωστική και μεταγνωστική ικανότητα των Χαρισματικών μαθητών. Πιο συγκεκριμένα, το συγκεκριμένο ερευνητικό έργο εξετάζει τη συσχέτιση της νοημοσύνης με παραμέτρους γνωστικές και μεταγνωστικές. Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν την επίδραση της νοημοσύνης στη γνωστική και μεταγνωστική ικανότητα των Χαρισματικών μαθητών. Σημαντικά είναι, επίσης, τα ευρήματα ως προς τη σχέση των γνωστικών και μεταγνωστικών παραμέτρων μεταξύ τους. Τα ευρήματα εξετάζονται ως προς την εκπαίδευση των Χαρισματικών μαθητών.
Χαρισματικοί Άνθρωποι
Ομιλητές: Dr. Δ. Νανόπουλος. Ο καθηγητής κύριος Νανόπουλος μοιράζεται προσωπικές του εμπειρίες προσπαθώντας να οριοθετήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες των χαρισματικών παιδιών.
Ομιλητές: Dr. Δ. Νανόπουλος. Ο καθηγητής κύριος Νανόπουλος μοιράζεται προσωπικές του εμπειρίες προσπαθώντας να οριοθετήσει τις ιδιαίτερες ανάγκες των χαρισματικών παιδιών.
Διάκριση σε Μαθηματικούς Διαγωνισμούς: Αποτέλεσμα Ταλέντου και Προπόνησης [ΕΛ]
Ομιλητής: Ι. Τυρλής. Στην ομιλία αυτή μελετάμε τα χαρακτηριστικά μαθητών που έχουν διακριθεί σε ελληνικούς και διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς. Για παράδειγμα εξετάζονται τα κίνητρα συμμετοχής αλλά και η επιρροή εξωτερικών παραγόντων όπως το οικογενειακό περιβάλλον, το σχολείο κ.α. Επίσης διαπιστώνεται η εξάρτηση των επιδόσεων από τις διαθέσιμες γνώσεις, είτε από το σχολείο είτε από άλλες πηγές, από την εξάσκηση αλλά και από το ταλέντο, παράγοντες οι οποίοι λειτουργούν διαφορετικά σε διαφορετικές περιοχές των μαθηματικών.
Ομιλητής: Ι. Τυρλής. Στην ομιλία αυτή μελετάμε τα χαρακτηριστικά μαθητών που έχουν διακριθεί σε ελληνικούς και διεθνείς μαθηματικούς διαγωνισμούς. Για παράδειγμα εξετάζονται τα κίνητρα συμμετοχής αλλά και η επιρροή εξωτερικών παραγόντων όπως το οικογενειακό περιβάλλον, το σχολείο κ.α. Επίσης διαπιστώνεται η εξάρτηση των επιδόσεων από τις διαθέσιμες γνώσεις, είτε από το σχολείο είτε από άλλες πηγές, από την εξάσκηση αλλά και από το ταλέντο, παράγοντες οι οποίοι λειτουργούν διαφορετικά σε διαφορετικές περιοχές των μαθηματικών.
Κοινωνικό-Συναισθηματικές Ανάγκες Χαρισματικών & Ταλαντούχων Παιδιών [ΕΛ]
Ομιλητής: A. Τσιάμης. Όπως όλοι μας έτσι και τα χαρισματικά/ταλαντούχα παιδιά πρέπει να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, και να μάθουν να διαχειρίζονται και να εκφράζουν το συναισθηματικό τους δυναμικό με τέτοιο τρόπο ώστε η προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο να είναι αποδοτική. Ποιες είναι, λοιπόν, οι κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες των χαρισματικών / ταλαντούχων παιδιών, και ποιοι είναι οι παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν τόσο την ανάπτυξη όσο και την έκφραση τους;
Ομιλητής: A. Τσιάμης. Όπως όλοι μας έτσι και τα χαρισματικά/ταλαντούχα παιδιά πρέπει να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες, και να μάθουν να διαχειρίζονται και να εκφράζουν το συναισθηματικό τους δυναμικό με τέτοιο τρόπο ώστε η προσαρμογή τους στο κοινωνικό σύνολο να είναι αποδοτική. Ποιες είναι, λοιπόν, οι κοινωνικές και συναισθηματικές ανάγκες των χαρισματικών / ταλαντούχων παιδιών, και ποιοι είναι οι παράγοντες που μπορεί να επηρεάζουν τόσο την ανάπτυξη όσο και την έκφραση τους;
Παιδιά με Υψηλή Νοημοσύνη και Εξαιρετικές Ικανότητες [ΕΛ]
Ομιλητής: Dr. Λ. Θωμαΐδου MD. Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά με υψηλή νοημοσύνη αποτελούν ένα μικρό ποσοστό που δεν ξεπερνά το 2% του παιδικού πληθυσμού. Μερικά από αυτά είναι χαρισματικά, άλλα ταλαντούχα, άλλα απλώς ευφυή. Πολλοί τα θαυμάζουν και καλοτυχίζουν τους γονείς τους, άλλοι πάλι εκφράζουν επιφυλάξεις και σχολιάζουν «μοναχικά, προβληματικά παιδιά, θα είναι αντιπαθητικά στους συνομηλίκους τους και αυτό θα τα κάνει δυστυχισμένα».
Ομιλητής: Dr. Λ. Θωμαΐδου MD. Είναι αλήθεια ότι τα παιδιά με υψηλή νοημοσύνη αποτελούν ένα μικρό ποσοστό που δεν ξεπερνά το 2% του παιδικού πληθυσμού. Μερικά από αυτά είναι χαρισματικά, άλλα ταλαντούχα, άλλα απλώς ευφυή. Πολλοί τα θαυμάζουν και καλοτυχίζουν τους γονείς τους, άλλοι πάλι εκφράζουν επιφυλάξεις και σχολιάζουν «μοναχικά, προβληματικά παιδιά, θα είναι αντιπαθητικά στους συνομηλίκους τους και αυτό θα τα κάνει δυστυχισμένα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου