από το (ανανεωμένο) noesi.gr:
Δημοσιεύουμε επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόων Παιδιών με Δυσλεξία και Μαθησιακές Δυσκολίες, με θέμα τη διαμαρτυρία για την μείωση των εξεταστικών κέντρων.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΔΥΣΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Διεύθυνση Επικοινωνίας:
Μηλιώνη Λία
Ι. Αγγελοπούλου 58, Θεσσαλονίκη 54352
Τηλ. 2310935352, 2310449554, 6944350201, 6947347492
Φαξ. 2310453543
http://www.dyslexia-goneis.gr/
milionilia@yahoo.gr
Αριθμ. Πρωτοκ. 95
Θεσσαλονίκη 6-5-2011
Προς:Υπουργό Παιδείας, κ. Διαμαντοπούλου
Υφυπουργό Παιδείας κ. Χριστοφιλοπούλου
Υφυπουργό Παιδείας κ. Πανάρετο
Κοιν.: Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας
Εδώ και χρόνια στις θέσεις και προτάσεις που καταθέτουμε κάθε χρόνο, έχουμε επισημάνει την άνιση μεταχείριση μεταξύ παιδιών με και χωρίς δυσκολίες αλλά και μεταξύ παιδιών ΕΠΑΛ και Ενιαίων Λυκείων.
Εδώ και χρόνια στις θέσεις και προτάσεις που καταθέτουμε κάθε χρόνο, έχουμε επισημάνει την άνιση μεταχείριση μεταξύ παιδιών με και χωρίς δυσκολίες αλλά και μεταξύ παιδιών ΕΠΑΛ και Ενιαίων Λυκείων.
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την μείωση των εξεταστικών κέντρων και τον εξαναγκασμό πολλών υποψηφίων να ταξιδεύουν χιλιόμετρα και μίλια μακριά από τον οικείο τους χώρο, από το χώρο διαμονής τους, οι οποίοι πέρα από τις δύσκολες ψυχολογικά στιγμές που βιώνουν λόγω των εξετάσεων καλούνται να υποστούν ένα ακόμα βάσανο στην εξεταστική αυτή διαδικασία. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν εξεταστικά κέντρα ΜΟΝΟ στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, για τους ακόλουθους λόγους:
1. Λόγω των εγγενών δυσκολιών που επιβαρύνουν την απόδοση των παιδιών, από την αλλαγή περιβάλλοντος, όπως αυξημένο στρες και σωματοποίησή του άγχους τους.
2. Λόγω των χωροχρονικών δυσκολιών και δυσκολιών προσανατολισμού.
3. Λόγω του ότι παραβιάζεται το συνταγματικό τους δικαίωμα για ισονομία και ίση μεταχείριση.
4. Λόγω της δυσβάσταχτης οικονομικής επιβάρυνσης τελευταία στιγμή και χωρίς προειδοποίηση με δυσμενής επιπτώσεις σε εκατοντάδες οικογένειες.
Η πρακτική αυτή όχι μόνο δεν βάζει "ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ" αλλά παρανομεί και καταπατεί το ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ δικαίωμα στην ισότητα και πάρα πολλές αντίστοιχες κοινοτικές οδηγίες στις οποίες η χώρα μας οφείλει να σέβεται.
- Το άρθρο 2 παρ.1 σημείο β της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που απαγορεύει τη δυσμενή μεταχείριση σε βάρος ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και “κάθε άμεση ή έμμεση διάκριση λόγω αναπηρίας όσον αφορά την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση”.
- Την διευκρινιστική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτρόπου κ. Reding, σε ερώτηση του Έλληνα Ευρωβουλευτή κ. Χουντή, πως η οδηγία 2000/78/ΕΚ του ΕΣ απαγορεύει την έμμεση ή άμεση διάκριση λόγω αναπηρίας όσον αφορά την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση
Παραβιάζει ακόμη και πολλές διατάξεις της αριθ. 11596/Γ6/ΦΕΚ262-Β/17.02.2011 Υπ. Απόφασης όπως;
1. «Η εξέταση δεν πρέπει να διαφέρει από την εξέταση των λοιπών που εξετάζονται γραπτά… ίδια θέματα, ίδιο πρόγραμμα, ίδια διάρκεια». Εάν ο μαθητής και πρόσωπο της οικογένειά του, αναγκαστεί να αλλάξει τόπο διαμονής για την διάρκεια των εξετάσεων, αυτό σαφώς προκαλεί διαφοροποίηση του τρόπου εξέτασης.
2. «Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει ...να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να ξεχνούν αν είναι δυνατό τα προσωπικά τους προβλήματα που προέρχονται από την «ιδιαιτερότητα... να είναι σε σωστή ψυχολογική κατάσταση για να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητες τους» Ποια είναι η ψυχολογική κατάσταση όταν θεωρεί τον εαυτό του υπεύθυνο για την όλη ταλαιπωρία και τα έξοδα.
Εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την μείωση των εξεταστικών κέντρων και τον εξαναγκασμό πολλών υποψηφίων να ταξιδεύουν χιλιόμετρα και μίλια μακριά από τον οικείο τους χώρο, από το χώρο διαμονής τους, οι οποίοι πέρα από τις δύσκολες ψυχολογικά στιγμές που βιώνουν λόγω των εξετάσεων καλούνται να υποστούν ένα ακόμα βάσανο στην εξεταστική αυτή διαδικασία. Είναι απαράδεκτο να υπάρχουν εξεταστικά κέντρα ΜΟΝΟ στην Αθήνα, τον Πειραιά και την Θεσσαλονίκη, για τους ακόλουθους λόγους:
1. Λόγω των εγγενών δυσκολιών που επιβαρύνουν την απόδοση των παιδιών, από την αλλαγή περιβάλλοντος, όπως αυξημένο στρες και σωματοποίησή του άγχους τους.
2. Λόγω των χωροχρονικών δυσκολιών και δυσκολιών προσανατολισμού.
3. Λόγω του ότι παραβιάζεται το συνταγματικό τους δικαίωμα για ισονομία και ίση μεταχείριση.
4. Λόγω της δυσβάσταχτης οικονομικής επιβάρυνσης τελευταία στιγμή και χωρίς προειδοποίηση με δυσμενής επιπτώσεις σε εκατοντάδες οικογένειες.
Η πρακτική αυτή όχι μόνο δεν βάζει "ΠΡΩΤΑ ΤΟΝ ΜΑΘΗΤΗ" αλλά παρανομεί και καταπατεί το ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ δικαίωμα στην ισότητα και πάρα πολλές αντίστοιχες κοινοτικές οδηγίες στις οποίες η χώρα μας οφείλει να σέβεται.
- Το άρθρο 2 παρ.1 σημείο β της Οδηγίας 2000/78/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου που απαγορεύει τη δυσμενή μεταχείριση σε βάρος ατόμων με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και “κάθε άμεση ή έμμεση διάκριση λόγω αναπηρίας όσον αφορά την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση”.
- Την διευκρινιστική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτρόπου κ. Reding, σε ερώτηση του Έλληνα Ευρωβουλευτή κ. Χουντή, πως η οδηγία 2000/78/ΕΚ του ΕΣ απαγορεύει την έμμεση ή άμεση διάκριση λόγω αναπηρίας όσον αφορά την πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση
Παραβιάζει ακόμη και πολλές διατάξεις της αριθ. 11596/Γ6/ΦΕΚ262-Β/17.02.2011 Υπ. Απόφασης όπως;
1. «Η εξέταση δεν πρέπει να διαφέρει από την εξέταση των λοιπών που εξετάζονται γραπτά… ίδια θέματα, ίδιο πρόγραμμα, ίδια διάρκεια». Εάν ο μαθητής και πρόσωπο της οικογένειά του, αναγκαστεί να αλλάξει τόπο διαμονής για την διάρκεια των εξετάσεων, αυτό σαφώς προκαλεί διαφοροποίηση του τρόπου εξέτασης.
2. «Οι υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες πρέπει ...να αντιμετωπίζονται με τέτοιο τρόπο, ώστε να ξεχνούν αν είναι δυνατό τα προσωπικά τους προβλήματα που προέρχονται από την «ιδιαιτερότητα... να είναι σε σωστή ψυχολογική κατάσταση για να αποδώσουν σύμφωνα με τις γνώσεις και τις ικανότητες τους» Ποια είναι η ψυχολογική κατάσταση όταν θεωρεί τον εαυτό του υπεύθυνο για την όλη ταλαιπωρία και τα έξοδα.
Πρόταση του φορέα μας είναι να λειτουργήσουν τα ίδια με τα περσινά εξεταστικά κέντρα και αντί να επιβαρυνθούν εκατοντάδες οικογένειες με έξοδα μετακίνησης και διαμονής, να μετακινηθούν οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί (οι οποίοι είναι σαφώς λιγότεροι και για λιγότερες μέρες).
Πρέπει επιτέλους να καταλάβει το Ελληνικό Κράτος πως ο Έλληνας πολίτης δεν έχει μόνο υποχρεώσεις αλλά και ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, τα οποία οφείλει να σέβεται. Γι` αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας ακόμα και τώρα να επιτρέψει στους μαθητές να λάβουν ισότιμα μέρος στις εξετάσεις αυτές. Από πλευράς μας, θα προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών μας, με οποιοδήποτε κόστος.
Περιμένουμε να απαντήσετε εγγράφως και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες.
Πρέπει επιτέλους να καταλάβει το Ελληνικό Κράτος πως ο Έλληνας πολίτης δεν έχει μόνο υποχρεώσεις αλλά και ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ, τα οποία οφείλει να σέβεται. Γι` αυτό καλούμε το Υπουργείο Παιδείας ακόμα και τώρα να επιτρέψει στους μαθητές να λάβουν ισότιμα μέρος στις εξετάσεις αυτές. Από πλευράς μας, θα προσπαθήσουμε να διασφαλίσουμε τα δικαιώματα των παιδιών μας, με οποιοδήποτε κόστος.
Περιμένουμε να απαντήσετε εγγράφως και να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες.
Η Πρόεδρος
Μπάρου Γεωργία
Η Γραμματέας
Μηλιώνη Λία
Μπάρου Γεωργία
Η Γραμματέας
Μηλιώνη Λία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου