Σε τέσσερα βασικά μαθήματα γενικής παιδείας, κυρίως για την Β΄και Γ΄Λυκείου, φαίνεται να προσανατολίζεται το υπουργείο Παιδείας στο σχεδιασμό του για το νέο Λύκειο. Παράλληλα, από ό,τι διαφαίνεται, συντελείται υποβάθμιση της Πληροφορικής Εκπαίδευσης με τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας να μετατρέπουν το μαθητικό δυναμικό της χώρας σε απλούς χρήστες υπολογιστή και με μοναδικό στόχο την λήψη ενός πιστοποιητικού βασικής γνώσης χρήσης ΗΥ, στο γυμνάσιο.
Τα παραπάνω συνεπάγονται από τη συνάντηση, την Τρίτη 22/2/2011, αντιπροσωπίας των καθηγητών Πληροφορικής με την υφυπουργό Παιδείας κα. Ε. Χριστοφιλοπούλου, παρουσία του Γ.Γ. του Υπουργείου κ. Β. Κουλαϊδή, υπεύθυνου για το σχεδιασμό του νέου σχολείου. Η πολιτική ηγεσία φαίνεται να επιμένει στα σχέδιά της γνωρίζοντας ότι αυτά έρχονται σε πλήρη διάσταση με ό,τι συμβαίνει στις προηγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, γυρίζοντας την Ελληνική Εκπαίδευση δεκαετίες πίσω.
Κατά τη συνάντηση, η αντιπροσωπεία των καθηγητών Πληροφορικής ειδικά για το θέμα του Γενικού Λυκείου επέμεινε στην αναγκαιότητα της διδασκαλίας της Πληροφορικής ως βασικού μαθήματος και στις 3 τάξεις του Γενικού Λυκείου, αναπτύσσοντας πλήθος επιχειρημάτων και καταθέτοντας πίνακα με το τι συμβαίνει στις άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Ξεκαθάρισε στην πολιτική ηγεσία ότι η Πληροφορική αποτελεί αυτόνομη επιστήμη και για πολλές δεκαετίες γνωστικό αντικείμενο στην εκπαίδευση και ότι δεν εξαντλείται σε απόκτηση βασικών δεξιοτήτων χρήσης εφαρμογών γραφείου, ούτε στην αλγοριθμική επίλυση προβλημάτων. Σχετίζεται με την απόκτηση γνώσεων απαραίτητων, όχι μόνο για τον επαγγελματικό βίο του ανθρώπου, αλλά κυρίως για την ενεργή, αυτόνομη και ασφαλή συμμετοχή του στην Κοινωνία της Πληροφορίας και της Γνώσης. Μάλιστα ζήτησε από την ηγεσία του Υπουργείου αφενός να ισχύσει για τη χώρα μας ότι ισχύει στις προηγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Από τη μεριά της η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας απαντώντας στα βασικά αιτήματα της Ένωσης των καθηγητών Πληροφορικής, ανά βαθμίδα εκπαίδευσης, δήλωσε:
Για το Δημοτικό: Ανάφεραν ότι πρόθεση του υπουργείου είναι να υπάρχει το μάθημα της Πληροφορικής σε όλα τα Δημοτικά το οποίο συνεπάγεται και σύσταση κλάδου ΠΕ19-ΠΕ20 και οργανικών θέσεων, αλλά αυτό θα γίνει σε συνάρτηση με το μέγεθος του κάθε σχολείου και αφού πρώτα γίνει αξιολόγηση του πιλοτικού προγράμματος που εφαρμόζεται σήμερα στα 800 ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία.
Για το Γυμνάσιο: Θα ξεκινήσει, μάλλον από το επόμενο έτος, η διαδικασία πιστοποίησης για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού με βάση το Γαλλικό μοντέλο. Ο καθηγητής Πληροφορικής θα έχει ενεργό ρόλο στην πιστοποίηση. Δεν έχει ξεκαθαριστεί όμως από το Υπουργείο αν θα υπάρξει αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Πληροφορικής.
Για το Γενικό Λύκειο: Η διαβεβαίωση είναι ότι «η Πληροφορική δεν εξαφανίζεται». Όμως δεν θα είναι μάθημα γενικής παιδείας, αλλά μόνο μάθημα επιλογής και όχι σε όλες τις κατευθύνσεις. Ο γενικός σχεδιασμός είναι στο Λύκειο να μειωθούν τα μαθήματα, να υπάρχουν μόνο 4 μαθήματα γενικής παιδείας και να υπάρξει μεγάλη αύξηση της εξειδίκευσης μέσω των κατευθύνσεων από τη Β’ Λυκείου και ειδικά στη Γ’ Λυκείου.
Για το Τεχνολογικό Λύκειο: Δόθηκε η υπόσχεση ότι θα υπάρξει ενημέρωση πριν την κυκλοφορία του όποιου σχεδίου.
Μετά τις διευκρινήσεις που δόθηκαν, ειδικά για το θέμα του Γενικού Λυκείου, η Ένωση των Καθηγητών Πληροφορικής εκτιμά ότι πρέπει να υπάρξει σύσσωμη αντίδραση του κλάδου και γι αυτό τις επόμενες ημέρες θα ανακοινώσει συγκεκριμένες ενέργειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Πηγή: diorismos
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου