Δευτέρα 28 Ιουνίου 2010

Δοκιμάζοντας ρούχα στον... υπολογιστή!

Φανταστείτε ένα κατάστημα όπου μπορείτε να δοκιμάσετε φορέματα, παντελόνια, μπλούζες και ό,τι άλλοεπιθυμείτε χωρίς να χρειαστεί να βγάλετε ούτε ένα ρούχο. 
Ακοπα και σε χρόνο μηδέν. 
Είναι πράγματι μαγικό. Για την ακρίβεια, είναι ο μαγικός καθρέφτης. 
Το άρθρο που ακολουθεί δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Τα Νέα, με υπότιτλο "μια νέα τεχνολογία για πολυάσχολες γυναίκες και όχι μόνο". Εμείς αγνοωντας με τον υπότιτλο το πρώτο που σκεφτήκαμε ήταν ότι μπορεί να βρει εφαρμογή σε άτομα με κινητικά προβλήματα...και όχι μόνο.

Η βρετανική εταιρεία CΙnStore ανέπτυξε μια νέα τεχνολογία, χάρις στην οποία οι πολυάσχολες γυναίκες και όχι μόνο- θα μπορούν να διαπιστώσουν αν το ρούχο που λάτρεψαν από τη βιτρίνα τούς ταιριάζει στο μέγεθος, στο χρώμα, στο στυλ, κάνοντας μια εικονική δοκιμή. 

Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια γιγαντιαία οθόνη υπολογιστή, η οποία ενεργοποιείται με την κίνηση ή την αφή. Η καρδιά του συστήματος είναι ένας υπολογιστής που συνδέεται με κάμερες, οι οποίες τοποθετούνται μπροστά, επάνω, δεξιά και αριστερά του υποψήφιου αγοραστή. Αρχικά, οι κάμερες στέλνουν εικόνες της πελάτισσας στον υπολογιστή και εκείνος αναγνωρίζει το μέγεθος και το φύλο. Επειτα, η πελάτισσα- ή ο πελάτης- επιλέγει από το κάτω μέρος της οθόνης το ρούχο που επιθυμεί να δοκιμάσει και αυτόματα γίνεται η ταύτιση του σώματος με το ρούχο. 

Εναλλακτική λύση
Επειδή όμως οι επιλογές του υπολογιστή ίσως να μην ικανοποιούν τον πελάτη, υπάρχει και εναλλακτική λύση. Ο αγοραστής κατεβάζει το ρούχο της επιλογής του από το ράφι, όπως συνήθιζε μέχρι σήμερα. Πάνω σε αυτό έχει εφαρμοστεί ένα τσιπάκι, το οποίο μεταφέρει στον υπολογιστή πληροφορίες για το στυλ, το μέγεθος και το χρώμα του. Στη συνέχεια εμφανίζεται στην οθόνη του υπολογιστή η εικόνα του πελάτη με το ρούχο της επιλογής του εφαρμοσμένο στα μέτρα του. 

Ο διευθύνων σύμβουλος της βρετανικής εταιρείας που κατασκεύασε τον μαγικό καθρέφτη υποστήριξε πως ο σκοπός είναι να προσελκύσουν τα εμπορικά καταστήματα πελάτες, οι οποίοι σήμερα επιλέγουν το Ιντερνετ για τις αγορές τους προκειμένου να εξοικονομήσουν χρόνο- ειδικά στη Βρετανία το e-shopping συνιστά μια πολύ διαδεδομένη πρακτική. Επισήμανε επίσης ότι θα είναι πολύ χρήσιμος και στους άνδρες. Οχι μόνο θα επισπεύσουν μια διαδικασία που δεν αγαπούν καθόλου, αλλά θα μπορούν περιμένοντας τη γυναίκα τους να παίξουν παιχνίδια στον υπολογιστή. Δεν πείστηκε
Οι λάτρεις του shopping διατηρούν τις επιφυλάξεις τους για τον νέο τρόπο δοκιμής ρούχων. Η Κλερ Κόλμαν, δημοσιογράφος μόδας στην εφημερίδα «Ντέιλι Μέιλ», πραγματοποίησε μια δοκιμή στον μαγικό καθρέφτη αλλά δεν πείστηκε. «Είναι πράγματι μια έξυπνη επινόηση. 

Ωστόσο, δεν δοκιμάζεις ένα ρούχο για να δεις αν σου ταιριάζει απλώς το χρώμα. Υπάρχει περίπτωση, έστω και αν το νούμερο είναι σωστό, το ρούχο να μην εφαρμόζει ωραία στο σώμα σου». 
Επιστρέφουν στη σιγουριά της παραδοσιακής δοκιμής

ΣΥΜΦΩΝΑ με πρόσφατη έρευνα, η βόλτα στα καταστήματα και τα ψώνια είναι το καταφύγιο πολλών γυναικών έπειτα από έναν επώδυνο χωρισμό. Θα μπορούσε άραγε η εικονική δοκιμή να απαλύνει τον πόνο τους, ή μήπως το φάρμακο είναι να δοκιμάσουν καμιά δεκαριά- τουλάχιστον- ψηλοτάκουνα παπούτσια, που είναι και τα αγαπημένα τους σε αυτές τις περιπτώσεις, όπως προέκυψε από τη μελέτη. 

Το βέβαιο είναι πως δεν είναι η πρώτη φορά που παρόμοιοι καθρέφτες κάνουν την εμφάνισή τους στα καταστήματα ανά τον κόσμο, προκαλώντας αρχικά το ενδιαφέρον των καταναλωτών. 

Την εμπειρία ανάλογων εικονικών δοκιμαστηρίων είχαν κατά καιρούς πελάτες στη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αμερική, την Ιαπωνία. Δεν φαίνεται όμως να τα προτιμούν, αφού σύντομα επιστρέφουν στη σιγουριά της παραδοσιακής δοκιμής. Δεν είναι άλλωστε εποχές για σπατάλες... 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου