Ο Οδηγός “Teacher’s Guide for Building Capacity for Assistive Technology” της UNICEF απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και σχολικές ομάδες και στοχεύει να παρέχει μια επισκόπηση των βασικών αρχών και σταδίων που μπορούν να ακολουθήσουν οι εκπαιδευτικοί για να προωθήσουν τη χρήση της Υποστηρικτικής Τεχνολογίας (ΥΤ) για πολλαπλούς τρόπους παροχής μάθησης, συμπεριλαμβανομένης της δια ζώσης, της εξ αποστάσεως, της μικτής μάθησης και της υβριδικής.
Ο Οδηγός βασίζεται στην παραδοχή ότι η διάκριση μεταξύ Τεχνολογίας Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) και ΥΤ είναι μάλλον ασαφής. Παρόλο που υπάρχουν τεχνολογίες που αναπτύσσονται ειδικά για παιδιά με αναπηρίες (π.χ. εναλλακτικές συσκευές επικοινωνίας, λογισμικό/εφαρμογές αποκατάστασης κ.λπ.), ωστόσο χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο σε συνδυασμό με ή αντικαθίστανται από τις καθιερωμένες ψηφιακές τεχνολογίες. Λόγω της σύγκλισης μεταξύ των καθιερωμένων και των υποστηρικτικών τεχνολογιών, οι εκπαιδευτικοί υποχρεούνται πλέον να γνωρίζουν τις δυνατότητες και τη χρησιμότητα τόσο των ΤΠΕ όσο και των ΥΤ για να διασφαλίσουν την ένταξη των μαθητών τους. Ως εκ τούτου, ο οδηγός αναφέρεται σε υποστηρικτικές και ψηφιακές τεχνολογίες που είναι χρήσιμες για την ενταξιακή εκπαίδευση.
Επιπλέον, ο Οδηγός προωθεί μια προσέγγιση για την εφαρμογή της ΥΤ για την ενταξιακή εκπαίδευση ως μέρος της προσέγγισης ολόκληρου του σχολείου και σε συνεργασία με άλλους. Έτσι, θεωρείται δεδομένο ότι οι επαγγελματίες στον τομέα της εκπαίδευσης (π.χ., δάσκαλοι τάξης, ειδικοί παιδαγωγοί, βοηθοί εκπαιδευτικών, εργοθεραπευτές και λογοθεραπευτές) συμμετέχουν και συνεργάζονται για την υποστήριξη όλων των μαθητών τόσο στο σχολείο όσο και στην κοινότητα.
Ο Οδηγός παρέχει τις βασικές αρχές που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την υιοθέτηση μιας συμπεριληπτικής προσέγγισης για τον σχεδιασμό και την εφαρμογή της μάθησης και τη διασφάλιση ότι το διδακτικό υλικό και οι μεθοδολογίες είναι προσβάσιμα και αποτελεσματικά για όλα τα παιδιά, μεγιστοποιώντας παράλληλα τις ευκαιρίες συμμετοχής για τα παιδιά που χρησιμοποιούν ατομικές υποστηρικτικές τεχνολογίες. Για να το πετύχουν αυτό, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να γνωρίζουν το ευρύτερο συμπεριληπτικό οικοσύστημα εκπαίδευσης και τις συνεργασίες που μπορούν να έχουν στον εντοπισμό των αναγκών, στην επιλογή ή/και στη δημιουργία πόρων και στον από κοινού σχεδιασμό προσεγγίσεων, προκειμένου να εφαρμοστεί με επιτυχία η συμπεριληπτική μάθηση.
Μπορείτε να κατεβάσετε τον οδηγό Teacher’s Guide for Building Capacity for Assistive Technology από τον ιστότοπο της UNICEF.
Ευλαμπία Αγγέλου
Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Ανεξάρτητη Ερευνήτρια

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου