Τρίτη 15 Ιουλίου 2025

ΑΑΔΕ: Ψηφιακή απαλλαγή ΑμεΑ από τέλη κυκλοφορίας-Τι αλλάζει

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) προχωρά σε σημαντικές αλλαγές για την απαλλαγή ατόμων με αναπηρία από τα τέλη κυκλοφορίας, διευκολύνοντας τη διαδικασία μέσω της ψηφιακής πύλης myAADE.

Πότε και πώς υποβάλλεται η αίτηση

Η υποβολή αιτήσεων γίνεται πλέον καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, χωρίς χρονικό περιορισμό. Κάθε δικαιούχος μπορεί να υποβάλει το αίτημα με τα απαραίτητα δικαιολογητικά που πιστοποιούν το ποσοστό και τη φύση της αναπηρίας του.

Η απαλλαγή καλύπτει την περίοδο που αναγράφεται στη Γνωστοποίηση Αποτελέσματος Πιστοποίησης Αναπηρίας από:
  • ΚΕ.Π.Α. (ιατρική βεβαίωση αντιστοίχισης)
  • Γνωμάτευση αρμόδιων στρατιωτικών ή υγειονομικών επιτροπών
  • Δεύτερη ευκαιρία για παλαιές αιτήσεις
Η ΑΑΔΕ δίνει δυνατότητα σε πολίτες των οποίων προηγούμενα αιτήματα είχαν απορριφθεί (κυρίως λόγω εκπρόθεσμης υποβολής) να τα επανυποβάλουν για επανεξέταση.

Η νέα αίτηση γίνεται μέσω της υπηρεσίας «Τα Αιτήματά μου» στο myaade.gov.gr ή την εφαρμογή myAADEapp. Απαιτούνται οι προσωπικοί κωδικοί Taxisnet και οι ενδιαφερόμενοι ακολουθούν τη διαδρομή:
Νέο Αίτημα > Φορολογία > Αυτοκίνητα > Χορήγηση απαλλαγής τελών κυκλοφορίας λόγω αναπηρίας.
Δυνατότητα επιστροφής χρημάτων

Με την έγκριση του αιτήματος:

-Μπορεί να διαγραφούν βεβαιωμένα τέλη προηγούμενων ετών
-Υπάρχει δυνατότητα επιστροφής ποσών που έχουν ήδη καταβληθεί

Έτσι, η διαδικασία γίνεται δικαιότερη και πιο ανθρώπινη, προσαρμοσμένη στις ανάγκες των ΑμεΑ.
Μείωση γραφειοκρατίας με κοινωνικό αντίκτυπο

Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΑΑΔΕ, με στόχο την ισότιμη εξυπηρέτηση όλων των πολιτών, χωρίς γραφειοκρατικά εμπόδια, με σεβασμό στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.

Μαρία Τριγώνη
Πηγή: workenter.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου