Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Ο σκυλάκος Άξελ βοηθάει τα παιδιά ενός δημοτικού σχολείου της Ημαθίας να αντιμετωπίσουν τον εκφοβισμό

Ο Άξελ, ένας πρώην αδέσποτος σκύλος που κατάφερε να ξεπεράσει το τραυματικό του παρελθόν, είναι σήμερα εκπαιδευτικός διαμεσολαβητής και πιστοποιημένος σκύλος λογοθεραπείας. Βρίσκεται καθημερινά σε Δημοτικό Σχολείο της Ημαθίας, όπου διευθύντρια είναι η Κατερίνα Παπαποστόλου – η οποία έχει εκπαιδεύσει τον Άξελ , ηγείται των προγραμμάτων εκπαιδευτικής διαμεσολάβησης που στοχεύουν στην πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού, στην ενδυνάμωση της αυτοπεποίθησης των παιδιών και στην υποστήριξη μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Όπως εξηγεί η ίδια, ο Άξελ έχει έναν μοναδικό ρόλο: να γεφυρώνει τις σχέσεις μεταξύ διεύθυνσης, μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, λειτουργώντας ως «ειρηνοποιός» μέσα στο σχολείο. Μαζί με τη Διώνη και τον Πόθο, δύο ακόμη πρώην αδέσποτους σκύλους, συμμετέχει στο πρόγραμμα «Θεραπευτική Αγκαλιά», που εφαρμόζεται σε σχολεία και θεραπευτικά ιδρύματα σε όλη την Ελλάδα.

Ο Άξελ έχει γίνει ήρωας σε 11 παιδικά βιβλία, και τα έσοδα από τις πωλήσεις τους έχουν ήδη προσφέρει φροντίδα σε πάνω από 2.000 αδέσποτα ζώα.

Τον σκυλάκο είδαμε στο ρεπορτάζ της ΕΡΤ για την 21η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου

Η παρουσία εκπαιδευμένων σκύλων στα σχολεία δεν είναι απλώς μια ευχάριστη εικόνα· είναι μια πρακτική με αποδεδειγμένα παιδαγωγικά και ψυχολογικά οφέλη. Σύμφωνα με έρευνες, η αλληλεπίδραση παιδιών με θεραπευτικούς σκύλους μπορεί να μειώσει τα επίπεδα άγχους, να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση και να βελτιώσει την κοινωνική συμπεριφορά των μαθητών. Σε περιβάλλοντα με αυξημένο στρες ή χαμηλό δείκτη εμπιστοσύνης, όπως οι σχολικές αίθουσες, ένας ήρεμος σκύλος λειτουργεί καταλυτικά: ενώνει, ηρεμεί και δημιουργεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης και αποδοχής. Επιπλέον, τα παιδιά γίνονται πιο υπεύθυνα και ευαισθητοποιούνται σε θέματα φροντίδας και ενσυναίσθησης. Ταυτόχρονα, καταγράφεται αυξημένη συγκέντρωση και συμμετοχή, κυρίως σε παιδιά με μαθησιακές ή κοινωνικές δυσκολίες. Προγράμματα όπως το «Θεραπευτική Αγκαλιά» αποδεικνύουν στην πράξη πως η εκπαιδευτική διαμεσολάβηση με σκύλους μπορεί να μεταμορφώσει τη σχολική εμπειρία. Η παρουσία σκύλων στα σχολεία δεν είναι πολυτέλεια αλλά μια ουσιαστική επένδυση σε μια παιδεία πιο ανθρώπινη και συμπεριληπτική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου