Τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα εισάγουν πρόγραμμα σπουδών τεχνητής νοημοσύνης από τα πρώτα χρόνια της εκπαίδευσης στα δημόσια σχολεία, καθώς επιδιώκουν να γίνουν περιφερειακό κέντρο τεχνητής νοημοσύνης και να αποφύγουν το «λάθος» του παρελθόντος, που ήταν η απουσία αντίδρασης στην εξάπλωση των κοινωνικών μέσων, σύμφωνα με τον υπουργό Παιδείας της χώρας.
Ενώ πολλές χώρες έχουν εισαγάγει μαθήματα τεχνητής νοημοσύνης στα σχολεία, η χώρα του Κόλπου επενδύει σημαντικά για να καταστεί κέντρο τεχνητής νοημοσύνης και το πρόγραμμα στοχεύει εν μέρει στην προετοιμασία των μαθητών για το μελλοντικό εργασιακό περιβάλλον.
Ωστόσο, «το έναυσμα [για το πρόγραμμα σπουδών τεχνητής νοημοσύνης] ήταν το πόσο επηρεάστηκαν οι μαθητές από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το γεγονός ότι δεν προσαρμοστήκαμε σε αυτό», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Sarah al-Amiri στην εφημερίδα Financial Times, αναφερόμενη στην προσπάθεια να αντιμετωπιστεί η δύναμη που αποσπά την προσοχή των πλατφορμών όπως το TikTok και το Instagram. «Δεν θέλαμε να επαναληφθεί αυτό το λάθος».
Παρόλο που τα πλούσια ΗΑΕ απολαμβάνουν υψηλό βιοτικό επίπεδο, μια μελέτη του 2022 έδειξε ότι οι μαθητές των ΗΑΕ έχουν χειρότερες επιδόσεις από τον μέσο όρο του ΟΟΣΑ στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις φυσικές επιστήμες, καθώς και στις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και κριτικής σκέψης που απαιτούνται για την προετοιμασία των νέων για έναν μεταβαλλόμενο χώρο εργασίας.
Περίπου 300.000 παιδιά φοιτούν σε δημόσια σχολεία, τα οποία είναι δωρεάν για τους πολίτες των ΗΑΕ και των άλλων χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου. Ωστόσο, τα ιδιωτικά σχολεία με δίδακτρα είναι επίσης δημοφιλή και αποτελούν έναν ταχέως αναπτυσσόμενο κλάδο.
Με την ελπίδα να διαφοροποιήσει την οικονομία της που εξαρτάται από το πετρέλαιο, το Αμπού Ντάμπι έχει επενδύσει σημαντικά στην τεχνητή νοημοσύνη, από την εθνική εταιρεία G42 που συνήψε συμφωνίες με τη Microsoft και την εταιρεία κατασκευής μικροεπεξεργαστών Cerebras, έως το επενδυτικό της όχημα MGX που υποστηρίζει ένα ταμείο υποδομών τεχνητής νοημοσύνης ύψους 30 δισ. δολαρίων Εκτός από την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στην εκπαίδευση, έχει επίσης σκιαγραφήσει σχέδια για τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στη νομοθεσία.
Η πρώην πρόεδρος της διαστημικής υπηρεσίας των ΗΑΕ και υπουργός δημόσιας εκπαίδευσης και μελλοντικής τεχνολογίας, Αμίρι, διορίστηκε υπουργός εκπαίδευσης φέτος στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης του σχολικού συστήματος.
Ερωτηθείς εάν η χαμηλή απόδοση των μαθητών θα δυσχεράνει την εφαρμογή ενός προγράμματος σπουδών τεχνητής νοημοσύνης, η Αμίρι απάντησε ότι «η ομάδα της έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων μέσω μετασχηματιστικών πρωτοβουλιών, ακριβώς επειδή αναγνωρίζουμε αυτές τις προκλήσεις, αλλά δεν αποτελούν λόγο για να αναβληθεί η εισαγωγή ενός προγράμματος σπουδών επικεντρωμένου στα αναδυόμενα συστήματα».
Ένα «πρόγραμμα σπουδών προσανατολισμένο στο μέλλον» θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί για τη βελτίωση των επιπέδων απόδοσης, υποστήριξε η Αμίρι, προσθέτοντας ότι το υπουργείο αναθεωρεί επίσης τη διδασκαλία των μαθηματικών.
Αν και αρχικά η προγραμματισμός τεχνητής νοημοσύνης προοριζόταν για μαθητές γυμνασίου, η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας ώθησε το υπουργείο Παιδείας να επεκτείνει το ηλικιακό εύρος ώστε να συμπεριλάβει και μαθητές νηπιαγωγείου.
«Συνειδητοποιήσαμε ότι στην καθημερινή ζωή όλων, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών ηλικίας μόλις τεσσάρων ετών, έρχονται σε επαφή με την τεχνητή νοημοσύνη με τον ένα ή τον άλλο τρόπο», είπε, αναφέροντας συσκευές όπως η φωνητική βοηθός Alexa της Amazon.
Η διδασκαλία των παιδιών να σκέφτονται κριτικά σχετικά με τα αποτελέσματα των chatbot τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT, θα είναι κεντρικό στοιχείο του νέου προγράμματος σπουδών για την τεχνητή νοημοσύνη, δήλωσε η Amiri. Ο μαθητής «πρέπει να είναι ενήμερος ότι υπάρχει μεροληψία, πράγμα που σημαίνει ότι όταν λαμβάνω ένα αποτέλεσμα, δεν πρέπει να το δέχομαι τυφλά», είπε.
Η ηθική χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα είναι επίσης συστατικό στοιχείο του προγράμματος σπουδών, το οποίο έχει ανώτατο όριο 20 ώρες ανά ακαδημαϊκό έτος. Τα παιδιά θα μάθουν επίσης πώς να γράφουν προτροπές, τις οδηγίες που δίνονται σε ένα chatbot για να αντλήσει τα πάντα, από πληροφορίες σε μορφή κειμένου έως εικόνες, και πώς να χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για ερευνητικούς σκοπούς χωρίς να αντιγράφουν.
Χώρες από την Κίνα έως τη Φινλανδία ενσωματώνουν την τεχνητή νοημοσύνη στα εκπαιδευτικά τους συστήματα. Η Σιγκαπούρη, για παράδειγμα, χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για να προσαρμόζει τη μάθηση και να παρέχει ανατροφοδότηση μέσω μιας διαδικτυακής πύλης.
Επιμέλεια – Απόδοση: Τατιανή ΣάΗΑΕ
Πηγή: markets.economico
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου