Πέμπτη 24 Απριλίου 2025

Ι. Σαββινίδου: Πιο εξοικειωμένα τα παιδιά από τους ενήλικες με τη διαφορετικότητα και τα συμπεριληπτικά μηνύματα

Η Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά (Lycée Franco-Hellénique Eugène Delacroix) μετρά περισσότερα από 40 χρόνια παρουσίας στη χώρα μας. Ιδρύθηκε το 1981 στην Αγία Παρασκευή, με βασικό στόχο την εκμάθηση της γαλλικής γλώσσας και την εξοικείωση των μαθητών με τις γαλλόφωνες κουλτούρες, μέσα από σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, κατάλληλα εγχειρίδια και κείμενα, εκπαιδευτικά εργαλεία και πολιτιστικές δραστηριότητες.

Η γαλλική γλώσσα, που έχει ζωντανή παρουσία και στις πέντε ηπείρους, θεωρείται διαβατήριο για πολλούς τομείς, καθώς αποτελεί γλώσσα εργασίας για την ΕΈ, την πολιτική, την οικονομία, τη νομική επιστήμη, τα γράμματα, αλλά και τις Τέχνες.

Με αφορμή τις δράσεις για τη συμπερίληψη στο σχολείο, στο πλαίσιο ενός συνεργατικού εργαστηρίου, με τη στήριξη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και σε πρωταγωνιστικό ρόλο τους μαθητές, μίλησε στον ΑΘΗΝΑ 984 και στον Γιώργο Μελιγγώνη, η διευθύντρια της Ελληνογαλλικής Σχολής, Ιωάννα Σαββινίδου.

«Στο επίκεντρο φέτος βρίσκεται η διαστημική εξερεύνηση. Παράλληλα, προσπαθούμε να φωτίσουμε τον τρόπο που τα θέματα συμπερίληψης, αποδοχής της διαφορετικότητας και ομαλής συνεργασίας μεταξύ διαφορετικών προσωπικοτήτων και ανθρώπων, οδηγούν στα θαύματα της ανθρωπότητας. Ανάμεσά τους και η εξερεύνηση του διαστήματος με τη συμμετοχή του Σταμάτη Κριμιζή, εξέχοντα πανεπιστημιακού – διαστημικού επιστήμονα με διακεκριμένη επαγγελματική σταδιοδρομία ως εκπαιδευτικός και πρωτοπόρος ερευνητής σε σπουδαία διαστημικά προγράμματα των ΗΠΑ, της NASA, αλλά και της διεθνούς επιστημονικής κοινότητας».

Αναφερόμενη, στον τρόπο με τον οποίο υποδέχονται τα παιδιά τα συμπεριληπτικά μηνύματα, είπε πως είναι πιο εξοικειωμένα με την έννοια της διαφορετικότητας.

«Η Ελληνογαλλική Σχολή είναι εξ ορισμού πολυπολιτισμική. Συνεπώς, το έδαφος είναι πρόσφορο για να συζητούνται αυτές οι ιδέες. Ζητούμενο για εμάς, αποτελεί πάντως η εμβάθυνση στο περιεχόμενό τους , ώστε να ωριμάσουμε ως κοινότητα. Όχι μόνο τα παιδιά, αλλά και εμείς οι καθηγητές, οι γονείς και το σύνολο της σχολικής κοινότητας, προκειμένου να ενεργήσουμε προς την κατεύθυνση της δημιουργίας ενός πραγματικά συμπεριληπτικού περιβάλλοντος Έχει σημασία να κατανοήσουμε που βρίσκεται ο άλλος και τι μπορούμε να κάνουμε ώστε να είμαστε όλοι μαζί».

Στη συζήτηση μετείχε μια μαθήτρια και η κυρία Νάντια Κωνσταντίνου, μέλος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων της Σχολής, αναδεικνύοντας τη σημασία των εκπαιδευτικών ταξιδιών για την ουσιαστική εμπέδωση των μηνυμάτων ισότητας και διαφορετικότητας.

«Στο ταξίδι μας στην Κολωνία, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα, εκτός των άλλων, να επισκεφθούν το Αρχηγείο της διαβόητης πολιτικής αστυνομικής δύναμης της ναζιστικής Γερμανίας, τη Γκεστάπο. Εκεί είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά ως προς τα αίσχη και τη φρίκη που προκάλεσε η αντίθετη στη συμπερίληψη, νοοτροπία του ναζισμού. Την επόμενη ημέρα, το σκηνικό άλλαξε καθώς είχαμε την τιμή να επισκεφθούμε το Κέντρο Εκπαίδευσης Αστροναυτών και να συνομιλήσουμε με ανθρώπους που κάνουν πράξη τη συμπερίληψη. Όπως ο βρετανός παρα-αστροναύτης Τζον Μακ Φόλ, ο οποίος ακρωτηριάστηκε στο πόδι σε ηλικία 19 ετών και ετοιμάζεται να γίνει το πρώτο άτομο με αναπηρία που θα εργαστεί στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό. Τα παιδιά του μίλησαν και είδαν σαν καλειδοσκόπιο, από τη μία ημέρα στην άλλη, την αντίθεση ανάμεσα στη στοχοποίηση, τον βασανιστικό θάνατο και στην μετάβαση στο παρακάτω. Με πλάσματα που θα οδηγήσουν την ανθρωπότητα στο επόμενο βήμα. Στην κατάκτηση του αγνώστου».

Πηγή: ΑΘΗΝΑ 9,84

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου