Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024

Η Tέχνη στα Ελληνικά Σχολεία

Η νέα μελέτη της διαΝΕΟσις επιχειρεί να αποτυπώσει τη σημερινή θέση της τέχνης στο ελληνικό σχολείο, προτείνοντας τρόπους για την πιο αποτελεσματική ένταξη και αξιοποίησή της στο πλαίσιο της διδασκαλίας.

Η επαφή με τα έργα τέχνης στο σχολείο δεν σχετίζεται μόνο με την κατανόηση της ίδιας της τέχνης ή ακόμη και τη δημιουργία ή την τεχνική της. Η αξιοποίηση έργων τέχνης μέσα στην καθημερινή διδασκαλία, όπως δείχνει η διεθνής πρακτική, μπορεί να γίνει ένα αποτελεσματικό και ενδιαφέρον εργαλείο μάθησης και να βοηθήσει στην εμπέδωση και στην πιο βιωματική κατανόηση πολλών γνωστικών αντικειμένων. Τέλος, οξύνει δεξιότητες των παιδιών, όπως η φαντασία, η προσαρμοστικότητα, η συνεργασία και η ικανότητα για αναστοχασμό – δεξιότητες ιδιαίτερα χρήσιμες για τη σημερινή εποχή. Παρουσιάζει, δηλαδή, ευρύτερα οφέλη για ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα μιας χώρας και τελικά για τους νέους της.

Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μέσα από τους επίσημους θεσμούς του και από τους εκπαιδευτικούς έχει σε πολλές περιστάσεις αναγνωρίσει τα παραπάνω οφέλη. Όμως, η ένταξη της τέχνης στο διδακτικό πρόγραμμα, παρά τις προσπάθειες, παρουσιάζει ακόμα προκλήσεις.

Η νέα μελέτη της διαΝΕΟσις, η οποία υπογράφεται από έξι συγγραφείς, με επιστημονικό υπεύθυνο τον ομότιμο καθηγητή στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, Αλέξη Κόκκο, ασχολείται ακριβώς με αυτό το θέμα. Καταγράφει με λεπτομέρεια την υφιστάμενη κατάσταση, με τα κενά και τις ελλείψεις της, καταγράφει καλές πρακτικές από τον διεθνή και ελλαδικό χώρο και τελικά προτείνει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την αξιοποίηση εικαστικών, λογοτεχνικών, θεατρικών, μουσικών, κινηματογραφικών και χορευτικών έργων τέχνης στα ελληνικά σχολεία – από το νηπιαγωγείο μέχρι το λύκειο. Άλλωστε, σε μια περίοδο που οι επικεφαλίδες για τις χαμηλές επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στο διεθνές πρόγραμμα PISA προκαλούν αίσθηση, είναι πλέον ευρέως εμπεδωμένο ότι κάθε δράση προς ένα πιο αποτελεσματικό και σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα αποτελεί μια εξαιρετική κρατική επένδυση.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου