Στο άρθρο «The financial capability of 15-year-olds in Greece», που δημοσιεύεται στο περιοδικό «Economics Letters», καταγράφεται, για πρώτη φορά, μια εθνικά αντιπροσωπευτική μέτρηση της χρηματοοικονομικής δεξιότητας των 15χρονων μαθητών από ολόκληρη την Ελλάδα, μιας γενιάς που έχει μεγαλώσει σε μια περίοδο έντονης χρηματοοικονομικής αβεβαιότητας και κρίσης. Στην έρευνα που διεξήχθη το 2015, ανάμεσα σε 3.028 μαθητές, οι συγγραφείς βρίσκουν στατιστικά σημαντικές διαφορές στην χρηματοοικονομική δεξιότητα των εφήβων μεταξύ των μεγάλων αστικών κέντρων, ορισμένων περιφερειών της χώρας και των απομακρυσμένων νησιών. Από την ανάλυση του εξεταζόμενου δείγματος παρατηρούνται στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων, συγκεκριμένα εις βάρος των μαθητριών. Οι μαθητές και οι μαθήτριες που σπουδάζουν σε πειραματικά σχολεία, όσοι έχουν καλύτερες επιδόσεις στο σχολείο και εκείνοι των οποίων οι γονείς έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο, παρουσιάζουν ανώτερη χρηματοοικονομική δεξιότητα, αντανακλώντας την απουσία ενός ειδικού προγράμματος σπουδών για ζητήματα διαχείρισης των προσωπικών χρηματοοικονομικών. Παράλληλα, η επίγνωση των χρηματοοικονομικών του νοικοκυριού σχετίζεται θετικά με την χρηματοοικονομική δεξιότητα των μαθητών. Οι τοπικές οικονομικές συνθήκες διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο, με τους μαθητές σε περιοχές που πλήττονται περισσότερο από την κρίση, να παρουσιάζουν χαμηλότερη χρηματοοικονομική δεξιότητα.
Ακολουθήστε τον παρακάτω σύνδεσμο για να κατεβάσετε το πλήρες αρχείο του άρθρου: https://cutt.ly/M89Ng8H
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου