«Τα δυο τελευταία χρόνια ορισμένοι μαθητές χάνουν τη χρονιά τους από απουσίες αντιμετωπίζοντας τον αυταρχισμό και την αντιπαιδαγωγική στάση ελάχιστων Διευθυντών και εκπαιδευτικών που εκθέτουν τον κλάδο των εκπαιδευτικών»
Σε μια σοβαρή καταγγελία προέβησαν οι γονείς δύο μαθητών στο 2ο Γυμνάσιο της Θεσσαλονίκης, καθώς, όπως λένε, έμαθαν μόλις μία ημέρα πριν των Πανελληνίων Εξετάσεων πως τα παιδιά τους είχαν μείνει στην ίδια τάξη από απουσίες.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ΕΡΤ, οι δύο μαθητές αντιμετώπιζαν οικονομικά προβλήματα αλλά και οικογενειακής φύσης προβλήματα που τους υποχρέωσαν να λείψουν ορισμένες μέρες από τα σχολικά τους καθήκοντα.
Συγκεκριμένα, ο ένας μαθητής έχασε τον αδερφό του τον Φεβρουάριο, ενώ μία άλλη μαθήτρια αντιμετώπιζε πολλά ψυχοσωματικά θέματα, λόγω χωρισμού των γονιών του.
Οι γονείς καταγγέλλουν ότι η μόνη λύση που τους δίνεται είναι μια προσφυγή στα διοικητικά δικαστήρια. Παράλληλα, σημειώνουν ότι τα παιδιά έλειπαν για σοβαρούς λόγους υγείας.
Η νέα εγκύκλιος: Δυνατότητα προαγωγής όλων των μαθητών
Η αλήθεια είναι ότι η νέα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους μαθητές να μη μείνουν από απουσίες με το αιτιολογικό ότι έγιναν «για λόγους ανωτέρας βίας».
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την εγκύκλιο που εξέδωσε την Τετάρτη 18 Μαΐου η υφυπουργός κ. Ζέττα Μακρή «οι απουσίες οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών, αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας ή σχολικές αθλητικές δραστηριότητες που διοργανώνονται υπό την εποπτεία και έγκριση του Υ.ΠΑΙ.Θ. π.χ. συμμετοχή σε πανελλήνιους αθλητικούς αγώνες, δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2021-22».
Η έκδοση της συγκεκριμένης εγκυκλίου χαρακτηρίζεται ως αναγκαία δεδομένου ότι φέτος έχει προκύψει ένα γενικευμένο ζήτημα με αυξημένες απουσίες πολλών μαθητών/-τριών. Συγκεκριμένα, εικάζεται πως ένας σημαντικός αριθμός μαθητών έχει συγκεντρώσει έως και σήμερα αριθμό απουσιών που είναι απαγορευτικός του χαρακτηρισμού της φοίτησής τους ως «επαρκής» με το πρόβλημα να αφορά και αρκετούς μαθητές και μαθήτριες που συνεχίζουν να προσέρχονται μέχρι σήμερα στο σχολείο τους.
Η κορυφή του παγόβουνου το περιστατικό του 2ου Γυμνασίου Θεσσαλονίκης
Τα δυο τελευταία χρόνια ορισμένοι μαθητές χάνουν τη χρονιά τους από απουσίες αντιμετωπίζοντας τον αυταρχισμό και την αντιπαιδαγωγική στάση ελάχιστων Διευθυντών και εκπαιδευτικών που εκθέτουν τον κλάδο των εκπαιδευτικών θεωρώντας ότι μπορούν να έχουν ρόλο να ερμηνεύουν το θεσμικό πλαίσιο και τις εγκυκλίους που ρυθμίζουν τα των απουσιών κατά τις δικές τους προσωπικές απόψεις και προτιμήσεις. Ο Σύλλογος Διδασκόντων δε είναι ούτε νομοθέτης ούτε κριτής. Είναι υποχρεωμένος να αποδέχεται όλα τα έγγραφα που καταθέτει κάθε γονιός ενυπόγραφα και υπεύθυνα και όχι να μπαίνει σε ρόλο ντετέκτιβ ή διακαστή και να απορρίπτει ακόμα και δικαιολογητικά γιατρών!
Χαρακτηριστική, όχι μοναδική, περίπτωση μαθητή σε σχολείο της Β’ Πειραιά που πέρυσι (2020 – 2021) έμεινε στην ίδια τάξη (Α΄ Λυκείου), γιατί ο Διευθυντής και η πλειοψηφία του Συλλόγου Διδασκόντων αποφάνθηκαν ότι οι απουσίες οφείλονται σε υπαιτιότητα του μαθητή αγνοώντας τα έγγραφα που προσκόμισε ο γονιός για την υγεία και την οικογενειακή του κατάσταση. Δεν έλαβαν υπόψη ακόμα και αυτή την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ, όπου και πέρυσι ανέφερε: «Οι απουσίες οι οποίες έχουν καταχωρισθεί ή θα καταχωρισθούν και δεν οφείλονται σε υπαιτιότητα των μαθητών/τριών αλλά σε αντικειμενικούς λόγους ανωτέρας βίας, δεν θα προσμετρηθούν για τον χαρακτηρισμό της φοίτησης των μαθητών/τριών από τον Σύλλογο Διδασκόντων κατά το σχολικό έτος 2020-21.» (Διαβάστε όλη την εγκύκλιο πατώντας ΕΔΩ)
Φέτος πάλι σε Γυμνάσιο της Β΄ Πειραιά Διευθυντής σχολείου «ακύρωσε» απόφαση της πλειοψηφίας του Συλλόγου Διδασκόντων για προαγωγή μαθητή λόγω «ανωτέρας βίας». Πίσω από αυτές τις περιπτώσεις κρύβεται κάποιες φορές μια λογική «καταδίκης» του μαθητή για λόγους «διαγωγής».
Περιπτώσεις που προσβάλλουν τη συντριπτική πλειονότητα των εκπαιδευτικών που στέκονται δίπλα στους μαθητές τους όχι μόνο ως πραγματικοί εκπαιδευτικοί, αλλά και παιδαγωγοί – εμψυχωτές, αφού οι μαθητές που αντιμετωπίζουν τέτοιες καταστάσεις βιώνουν σοβαρά προβλήματα μέσα στο στενό οικογενειακό και ευρύτερο περιβάλλον.
Πηγή: alfavita
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου