Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

Άνοιγμα σχολείων: Τα μέτρα που θα ισχύουν για μαθητές και εκπαιδευτικούς – Οι αντιδράσεις

Ανησυχία, πολλές επιφυλάξεις αλλά και αντιδράσεις, προκάλεσαν οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων στις 10 του μήνα. Ο τεράστιος αριθμός κρουσμάτων φοβίζει την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και τους γονείς οι οποίοι επιθυμούν μεν τα ανοιχτά σχολεία αλλά δεν ξέρουν τις θα τους…ξημερώσει.

Αυτός είναι και ο λόγος βέβαια, που από την κυβέρνηση παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επανεξεταστεί το πρωτόκολλο με βάση τα κρούσματα, που θα έχουμε το επόμενο διάστημα. Για την ώρα όμως η κυβέρνηση πήρε τις αποφάσεις της, ενώ η υπουργός Παιδείας θα συζητήσει για το άνοιγμα των σχολείων και με τους εκπαιδευτικούς σε διαδοχικές συναντήσεις, που θα έχει σήμερα Τετάρτη με τους καθηγητές (ΟΛΜΕ) και τους δασκάλους (ΔΟΕ), καθώς οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν ότι στην πραγματικότητα το μόνο, που αλλάζει είναι τα αυξημένα τεστ και τίποτα περισσότερο. Σφοδρές είναι οι αντιδράσεις και από τα κόμματα, τα οποία κατηγορούν την κυβέρνηση ότι συνειδητά θέτει σε κίνδυνο την υγεία μαθητών, εκπαιδευτικών και συνολικά της κοινωνίας.
Τα νέα μέτρα

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας για την εβδομάδα που έρχεται οι μαθητές θα πρέπει να κάνουν τρία τέστ (Κυριακή, Τρίτη και Πέμπτη). Τα τεστ θα διατεθούν δωρεάν στα φαρμακεία αυτήν την εβδομάδα. Όλες οι άλλες προβλέψεις του πρωτοκόλλου, όπως για παράδειγμα τα υποχρεωτικά ράπιντ τεστ για εκπαιδευτικούς που δεν είναι εμβολιασμένοι, η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, η αναστολή των εκδρομών, εξακολουθούν να ισχύουν. Άμεσα θα υπάρξουν και αναλυτικές ερωτήσεις-απαντήσεις για τα νέα πρωτόκολλα. Τα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται στις υπόλοιπες εκπαιδευτικές δομές, για παράδειγμα στα Πανεπιστήμια, τα οποία έχουν και υψηλή εμβολιαστική κάλυψη, επίσης παραμένουν ως έχουν.

Τι θα ισχύσει για τους μαθητές

Eνα επιπλέον σελφ τεστ για την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας σχολείων, επομένως την εβδομάδα 10-15 Ιανουαρίου θα διενεργηθούν τρία δωρεάν σελφ τεστ αντί για δύο. Σύμφωνα με την υπουργό Παιδείας «μπαίνει, ένα πρόσθετο φίλτρο ασφαλείας, για την αποτροπή διασποράς του ιού από όσους τυχόν νοσούν αλλά δεν έχουν συμπτώματα, δεδομένης μάλιστα της ιδιαίτερης περιόδου των γιορτών με τους αυξημένους συγχρωτισμούς. Αναμένουμε πολλά κρούσματα το επόμενο διάστημα – θυμίζω ότι από τις μέρες με τα περισσότερα κρούσματα στα σχολεία την προηγούμενη περίοδο ήταν η 13η Σεπτεμβρίου, η πρώτη ημέρα λειτουργίας των σχολείων, που τα παιδιά προέρχονταν από μία περίοδο διακοπών, δίχως το προστατευτικό πλαίσιο του σχολείου».

Τα δωρεάν δύο εβδομαδιαία σελφ τεστ πλέον θα διενεργούνται και από τους εμβολιασμένους μαθητές και από τους εμβολιασμένους εκπαιδευτικούς. Το μέτρο αυτό στοχεύει στον έγκαιρο εντοπισμό των κρουσμάτων, δεδομένης της μεταδοτικότητας της νέας μετάλλαξης του ιού και σε εμβολιασμένους, και δεδομένης της εμβολιαστικής κάλυψης της μαθητικής κοινότητας.

Σε περίπτωση κρούσματος στην τάξη, θα γίνονται αυξημένοι ελεγχοι σε όλα τα παιδιά του τμήματος και όχι μόνο σε αυτά
που κάθονται κοντά στο κρούσμα.

Πλέον όλοι οι ανεμβολίαστοι μαθητές θα κάνουν δωρεάν τεστ, κάθε μέρα, για 5 ημέρες. Συγκεκριμένα, θα κάνουν δύο ράπιντ και ένα σελφ τεστ σε διάστημα πέντε ημερών, επιπλέον των δύο σταθερών σελφ τεστ την εβδομάδα, άρα 5 τεστ σε 5 ημέρες. Οι εμβολιασμένοι συμμαθητές θα κάνουν σύνολο 3 σελφ τεστ δωρεάν εκείνες τις ημέρες.

Τα μέτρα για τους εκπαιδευτικούς:
Οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν και αυτοί 5 τεστ σε 5 ημέρες: δύο ράπιντ και ένα σελφ τεστ, επιπλέον των δύο ράπιντ που ήδη κάνουν την εβδομάδα.
Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί θα κάνουν 3 σελφ τεστ δωρεάν την εβδομάδα.

Οι αντιδράσεις των κομμάτων

Σφοδρές ήταν οι αντιδράσεις στην βούληση της κυβέρνησης για το άνοιγμα των σχολείων . «Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αποφάσισε να ανοίξει τα σχολεία όπως τα έκλεισε», αναφέρει ο ΣΥΡΙΖΑ και προσθέτει: «Συνεχίζει την ίδια πολιτική που έχει οδηγήσει τη χώρα στην υγειονομική τραγωδία. Αρνείται ακόμα και τη στιγμή που καταγράφονται αρνητικά ρεκόρ κρουσμάτων, να ακούσει τη φωνή των ειδικών. Είναι φανερό σε όλους, ότι η κυβέρνηση αρνείται τη γνώμη των επιστημόνων και αποφασίζει με μοναδικό κριτήριο την αποφυγή μέτρων στήριξης προς την κοινωνία. Οι αποφάσεις της θα μετατρέψουν τα σχολεία εκ νέου σε χώρους υπερμετάδοσης και θα μεταφέρουν τον ιό μέσα στα σπίτια, σε γονείς και ηλικιωμένους. Ούτε καν το επικίνδυνο πρωτόκολλο του 50+1, δεν αναθεωρούν. Ένα πρωτόκολλο που, όπως αποκαλύφθηκε, δεν ήταν ποτέ εισήγηση της επιτροπής των επιστημόνων αλλά κυβερνητική απόφαση. Η κα Κεραμέως και ο κ. Μητσοτάκης βάζουν την υπογραφή τους και είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για ότι ακολουθήσει».

Από την πλευρά το ΚΚΕ, αναφέρει ότι τα μέτρα οχι μόνο δεν απαντούν στις μεγάλες ανησυχίες γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά αντίθετα τις αγνοούν προκλητικά. Πιο αναλυτικά, σε σχετική ανακοίνωση αναφέρονται τα εξής: «Οι όροι ανοίγματος των σχολείων, που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και που ουσιαστικά είναι σχεδόν ίδιοι με τους όρους που έκλεισαν - ενώ η κατάσταση έχει επιδεινωθεί - όχι μόνο δεν απαντούν στις μεγάλες ανησυχίες γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών, αλλά αντίθετα τις αγνοούν προκλητικά. Αντίστοιχα προκλητικές είναι και οι αναφορές της υπουργού 'Παιδείας' στις ψυχοκοινωνικές ανάγκες των μαθητών, όταν η κυβέρνηση δεν πήρε κανένα ουσιαστικό μέτρο, για να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους προβλήματα που δημιουργήθηκαν στις συνθήκες της πανδημίας, ενώ συχνά-πυκνά ενοχοποίησε τη νεολαία για τη διασπορά του ιού. Από τον Σεπτέμβρη του 2020, ο εκπαιδευτικός κόσμος διεκδικεί και απαιτεί να ληφθούν μέτρα για ανοιχτά σχολεία και για την ασφαλή λειτουργία αυτών. Η κυβέρνηση είχε όλο τον χρόνο να υλοποιήσει τα λογικά και αυτονόητα αιτήματα, όμως δεν το έκανε γιατί τα θεωρεί 'κόστος' και γιατί αντιμετωπίζει εχθρικά τη μόρφωση των παιδιών του λαού. Σε συνθήκες εκτίναξης της πανδημίας, τα σχολεία πρέπει να προστατευθούν ουσιαστικά κι αυτό δεν εξασφαλίζεται με τα απαράδεκτα πρωτόκολλα του 50%+1, ούτε με κάποια σελφ-τεστ παραπάνω.

Νικολίτσα Τρίγκα
Πηγή: Έθνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου