Τρίτη 14 Δεκεμβρίου 2021

Κάθριν Ράιλι: Η πρώτη τρανς καθηγήτρια στην Ελλάδα

Η Ελληνοαμερικανίδα γεννήθηκε στο Σικάγο από Έλληνες γονείς και επέστρεψε στην χώρα μας, όπου πλέον εργάζεται ως καθηγήτρια Αγγλικών. Η Ράιλι μίλησε στο «Πρωινό» του ANT1 για τα παιδικά της χρόνια και το γεγονός ότι το φύλο που της είχε αποδοθεί στην γέννα, δεν την εξέφραζε.

[σημείωση: Προτείνουμε να (ξανα)δείτε και το σχετικό αφιέρωμα στο antivirus, όταν φιλοξένησε την ιστορία τής Κάθριν στα πλαίσια της σειράς “It Gets Better Greece: Profiles”, της οργάνωσης It Gets Better Greece]

«Στην ηλικία 8-9 ετών άρχισα να έχω υποψίες ότι αισθάνομαι διαφορετικά. Αλλά δεν είχε να κάνει με το με τι παιχνίδια ήθελα να παίζω. Είναι αυτό που αισθανόμουν μέσα μου. Αλλά, είχα ένα θέμα, είχα μπερδέψει υπερβολικά την ταυτότητα φύλου με τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Όπως καταλαβαίνετε, τα τρανς άτομα της δικής μου γενιάς, δεν είχαν ίντερνετ. Δεν είχαμε ενημέρωση, δεν είχαμε ανθρώπους να μας εκπαιδεύσουν και γενικά τα μαθήματα σεξουαλικού προσανατολισμού ήταν σχεδόν ανύπαρκτα τότε. Όχι, ότι σήμερα γίνεται σε έντονο βαθμό, αλλά τα πράγματα είναι κάπως καλύτερα», είπε η Κάθριν Ράιλι.

«Για παράδειγμα, όταν με κούρευε η μαμά μου έκλαιγα γιατί ήθελα να έχω μακριά μαλλιά σαν τα κορίτσια. Στη συνέχεια, ήθελα να φορέσω ένα πανέμορφο φόρεμα που φορούσαν κάποιες συμμαθήτριές μου. Ο τρόπος που θα μου απευθύνουν τον λόγο, ήθελα να συμμετάσχω σε πράγματα που έκαναν τα κορίτσια. Εκεί ήταν που άρχισα να καταλαβαίνω κάποια πράγματα για τον εαυτό μου. Αυτό είναι που λέμε ταυτότητα φύλου. Ναι μεν βιολογικά είχα γεννηθεί με αρσενικά γεννητικά όργανα, αλλά στην καρδιά μου και στο μυαλό μου μου έλεγε αλλιώς», πρόσθεσε.

Ακολούθως μίλησε για τη διαφορά ανάμεσα στην ταυτότητα φύλου, που αφορά το τι φύλο αισθάνεσαι μέσα σου, και τον σεξουαλικό προσανατολισμό, που έχει να κάνει με το φύλο των ατόμων που σε ενδιαφέρουν. Μοιράστηκε το πώς έμαθαν οι γονείς της ότι αισθάνεται γυναίκα. «Δεν είχα ανοιχτεί καθόλου στους δικούς μου ανθρώπους. Οι γονείς μου είναι υπέροχοι άνθρωποι, αλλά όταν είσαι σε ένα περιβάλλον που υπάρχει τόση αγάπη και υπήρχαν τότε τα κοινωνικά στερεότυπα ότι είναι κακό να είσαι τρανς ή να είσαι ομοφυλόφιλος και αυτά περνούσαν πάνω μας και φοβόμασταν να ανοιχτούμε. Έλεγα «να απογοητεύσω» τον μπαμπά μου και την μητέρα μου; Ποτέ, θα το κρατήσω μέσα μου. Η μητέρα μου είχε καταλάβει κάποια πράγματα αλλά και αυτή πιστεύω φοβόταν», θυμάται, ενώ μίλησε και για το μπούλινγκ που είχε υποστεί στο σχολικό περιβάλλον. «Δεν θα έλεγα ότι είχα τα καλύτερα παιδικά χρόνια από άποψη σχολείου, με τους συμμαθητές μου. Είχα έντονη αγάπη από τους γονείς μου», λέει η Κάθριν Ράιλι.

«Ο τρόπος που το έμαθαν ήταν φρικιαστικός. Μετά από 30 μου αποφάσισα να κάνω φυλομετάβαση. Δυστυχώς, το έμαθαν απ' τους συγγενείς μου. Είχα αρχίσει να κάνω διπλή ζωή, είχα φτιάξει λογαριασμούς στα social media. Κάποια ξαδέρφια μου το ανακάλυψαν και πήγαν και το είπαν στους γονείς μου. Δεν ήθελα να κάνω έναν τέτοιο coming out. Ήθελα να με την ησυχία μου να μιλήσω στους γονείς μου, είχα προσπαθήσει να προετοιμάσω τον εαυτό μου για το πώς θα το κάνω, αλλά δεν μου δόθηκε αυτή η ευκαιρία και έγινε πολύ απότομη αυτή η διαδικασία. Ο μπαμπάς μου, ο οποίος τον τιμάει αυτό το πράγμα, πήρε το μέρος μου. Στάθηκε στο πλευρό μου, μου είπε παιδί μου σ΄αγαπάω, θέλω απλά να είσαι καλά. Απλά λέει είσαι σίγουρη γι΄ αυτή την απόφαση που έχει πάρει επειδή η κοινωνία είναι πάρα πολύ σκληρή και δύσκολη, πώς θα τα βγάλεις πέρα, επαγγελματικά τι θα κάνεις. Όντως είχα ανησυχήσει και εγώ και λέω όντως τι δουλειά θα κάνω. Εγώ είμαι εκπαιδευτικός και θέλω να συνεχίσω να διδάσκω. Δόξα τον Θεό δεν είχα ιδιαίτερα προβλήματα με την εύρεση εργασίας. Η μαμά μου μ' αγαπάει πολύ, αλλά είχε σοκαριστεί. Για σχεδόν 6 μήνες δεν μιλούσαμε, ήταν σε κατάθλιψη. Φοβόταν πώς θα με αντιμετωπίσει η κοινωνία», πρόσθεσε.

Αναφορικά με τα παιδιά δήλωσε: «Είναι φυσιολογικό να έχουν απορίες τα παιδιά. Πιστεύω το χειρότερο που έχω υποστεί από κάποια μικρά παιδιά είναι η απορία γιατί η φωνή σας είναι τόσο βαριά και είμαι απόλυτα ειλικρινής με τα παιδιά και τους λέω την αλήθεια. Δεν υπάρχει μαθητής μου που να μην γνωρίζει ότι είμαι μία τρανς γυναίκα. Με αγαπάνε πάρα πολύ».

Μεταξύ άλλων η Ράιλι σχολίασε το επώνυμό της το οποίο έχει αλλάξει και είναι εκείνο ενός φίλου της που την βοήθησε πολύ στη ζωή της. Όπως είπε, ο φίλος της σκοτώθηκε σε τροχαίο και έπειτα από συνεννόηση με τους γονείς του, υιοθέτησε το επώνυμό του.

Πηγή: LIFO


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου