Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Βιωματικό σεμινάριο «Επικοινωνία Δίχως Βία για Σχολεία Δίχως Βία» από το ΚΕΔΕ

Το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη (ΚΕΔΕ), σε συνεργασία με το Ίδρυμα Friedrich Ebert, διοργανώνει διαδικτυακό επιμορφωτικό βιωματικό σεμινάριο δεκαέξι ωρών (16 ωρών) με θέμα: στο πλαίσιο του προγράμματος «Επικοινωνία Δίχως Βία για Σχολεία Δίχως Βία»

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί:
•το Σάββατο 7 Νοεμβρίου 2020 10:00-14:00 με την Βίλμα Μενίκη και την
•Κυριακή 8 Νοεμβρίου 2020 10:00-14:00 με την Μαρία Ζάννη
•το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2020 10:00-14:00 με την Μαρία Ζάννη
•και την Κυριακή 15 Νοεμβρίου 2020 και 10:00-14:00 με την Βίλμα Μενίκη
•Το σεμινάριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας ZOOM
•Υποστηρίζεται από το Ίδρυμα Friedrich Ebert και δεν υπάρχει κόστος συμμετοχής.
•Θα δοθεί βεβαίωση συμμετοχής.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΔΙΧΩΣ ΒΙΑ (ΕΔΒ)
Βασικά θέματα τα οποία θα διαπραγματευτούμε:
•Πως επιλύουν οι εκπαιδευτικοί συνήθως τις συγκρούσεις: υπέρ και κατά.
•Φρένα επικοινωνίας
•Η γλώσσα του τσακαλιού
•Η μέθοδος της μη βίαιης επικοινωνίας κατά M. Rosenberg. H μέθοδος μη ήττας κατά T. Gordon. Η έννοια της επαφής κατά Β. Ραιχ
•Η γλώσσα της Καμηλοπάρδαλης: παρατήρηση, συναίσθημα, ανάγκη και αίτημα
•Ο χορός της καμηλοπάρδαλης. Η αξία της ενσυναίσθησης.
•Η διαδικασία για εξεύρεση λύσης με την μέθοδο της μη ήττας.
•Προσομοίωση παραδειγμάτων από συγκρούσεις που λαβαίνουν χώρα στο σχολικό χώρο

Στόχος της επιμόρφωσης
•Οι εκπαιδευτικοί να εστιάσουν στον τρόπο που επικοινωνούν, ιδιαίτερα με τους μαθητές και τις μαθήτριες.(Ασύμμετρη σχέση)
•Να αναγνωρίζουν την γλώσσα του τσακαλιού
•Να διδαχθούν τα 4 βήματα της ΕΔΒ μέσα από την γλώσσα της καμηλοπάρδαλης (μέσω βιωματικών ασκήσεων)
•Να εφαρμόσουν την ΕΔΒ στην σχολική διαμεσολάβηση
•Να συνειδητοποιήσουν τον τρόπο επικοινωνίας τους και να αναζητήσουν νέους τρόπους επικοινωνίας, οι οποίοι θα τους εξασφάλιζαν πιο ουσιαστική επαφή με τον εαυτό τους και το περιβάλλον τους.

Σκοπός της επιμόρφωσης:
Να εκπαιδεύσουμε τους συμμετέχοντες και τις συμμετέχουσες στην ΕΔΒ ή αλλιώς γλώσσα της καρδιάς, προσφέροντας τους την δυνατότητα για μια πιο άμεση, ουσιαστική, ειλικρινή και αυθεντική επικοινωνία όχι μόνο μέσα στον σχολικό χώρο, αλλά και ευρύτερα στην ζωή τους. Επίσης με γλώσσα-βάση την ΕΔΒ να εφαρμόσουν την σχολική διαμεσολάβηση ως μέθοδο επίλυσης συγκρούσεων στον σχολικό χώρο.

Μαρία Ζάννη
Επιστημονική υπεύθυνη του Προγράμματος «Επικοινωνία δίχως Βία για Σχολεία δίχως Βία». Ψυχολόγος, Ραϊχική Σωματική Ψυχοθεραπεύτρια, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων
e-mail: mariazanni@yahoo.com

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΜΕΣΟΛΑΒΗΣΗ
1.Σχολικός εκφοβισμός: τι είναι, που και πως εντοπίζεται, τρόποι εκδήλωσης, αιτίες, αναγνώριση και διαχείριση περιστατικών ενδοσχολικής βίας.
2.Σχολική διαμεσολάβηση: τι είναι και πως εφαρμόζεται πρακτικά: επεξεργασία και ανάλυση των 4 βημάτων της.
3.Εκπαίδευση μαθητριών και μαθητών στη σχολική διαμεσολάβηση: με ποιο τρόπο εκπαιδεύονται, τι δεξιότητες χρειάζονται, πως τις αποκτούν, πως διαχέεται ως πρακτική στο σχολείο.
4.Εναλλακτικοί τρόποι αντιμετώπισης των σχολικών συγκρούσεων με τη σχολική διαμεσολάβηση.
5.Οι κύκλοι των φίλων. (ψυχολογία της ομάδας, παράγοντες κινδύνου, παρέμβαση εκπαιδευτικού, παραδείγματα).
6.Αλλαγή αντιλήψεων και συμπεριφορών σε 3 επίπεδα:
•παιδιά που ασκούν βία
•παιδιά που υφίστανται βία και
•παιδιά που παρατηρούν.
7.Προϋποθέσεις αποτελεσματικής σχολικής διαμεσολάβησης, τεχνικές εφαρμογή της, σύνδεσή της με τη σχολική κοινότητα, πρακτικές ενίσχυσής της.
8.Ολιστική προσέγγιση: αλυσίδα όπου συνεργάζονται : εκπαιδευτικοί, μαθήτριες, μαθητές, σχολικά συμβούλια, σύλλογος γονέων και κηδεμόνων, τοπικοί σύλλογοι, φορείς.

ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ, ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ
Θα εστιαστούμε στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων με διαδραστικό και βιωματικό τρόπο, με ασκήσεις προσαρμοσμένες έτσι ώστε να υλοποιηθούν από μαθήτριες και μαθητές.
Αυτογνωσία – Αυτοεπίγνωση
Προσωπική Λήψη Αποφάσεων
Εντοπισμός και Χειρισμός Συναισθημάτων
Ενσυναίσθηση - Επικοινωνία – Προσωπική Υπευθυνότητα
Λύση Συγκρούσεων
Κατανόηση της Άποψης των άλλων
Κατανόηση κανόνων Συμπεριφοράς
Προσεκτική Ακρόαση - Μη Λεκτικές Δεξιότητες - Επικοινωνία μέσω Γλώσσα Σώματος

Μενίκη Βίλμα
Καθηγήτρια Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΜA στην Ειδική Αγωγή
Συντονίστρια στο Δίκτυο για τη Σχολική Διαμεσολάβηση (www.kede.org)
Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων
Επιμορφώτρια στη Σχολική Διαμεσολάβηση
Email: vilmaart@yahoo.gr

Δηλώσεις συμμετοχής μέχρι την Τρίτη 27/10/2020
fotini.sianou@kede.org

Πηγή: Facebook

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου