Η εύκολη πρόσβαση των παιδιών και εφήβων σε πορνογραφικό υλικό που αφθονεί στο διαδίκτυο είναι μια σύγχρονη πραγματικότητα. Τα περισσότερα παιδιά έρχονται δεν έρχονται σε σκόπιμη επαφή με πορνογραφικό υλικό πολύ πριν την ηλικία των 15, ενώ όσο προχωράει η εφηβεία, τόσο σταδιακά αυξάνεται η τάση αναζήτησή τους. Τα αγόρια όλων των ηλικιών είναι 6 φορές πιο ενεργά στις διαδικτυακές τους αναζητήσεις, κάτι που εξηγείται από την διάθεση τους, βλέποντάς το ως κοινωνική πρόκληση, να ενταχθούν γρηγορότερα στην ενήλικη ζωή και στις ενήλικες δραστηριότητες.
Η νέα κοινωνική πραγματικότητα που θέλει παιδιά και εφήβους να έχουν εύκολη πρόσβαση σε πορνογραφικό υλικό που αφθονεί στο διαδίκτυο αλλά και η ανάγκη για συνεχή και ορθή ενημέρωση των γονέων για το συγκεκριμένο θέμα, είναι η αφορμή για την τολμηρή καμπάνια ευαισθητοποίησης που έχει ξεκινήσει η WIND, μέσα από τη δράση Kids@Safety. Με κεντρικό μήνυμα «Εύχεσαι να τις έχει δει ο άντρας σου/ η γυναίκα σου» και αναφορά σε ένα ιστορικό περιήγησης του υπολογιστή που παραπέμπει συνειρμικά σε site πορνογραφικού περιεχομένου, η καμπάνια έχει στόχο να κινητοποιήσει περισσότερους από μισό εκατομμύριο έλληνες γονείς σχετικά με την ασφαλή πρόσβαση των παιδιών τους στο διαδίκτυο.
Ο ρόλος του γονέα είναι καταλυτικός στην πρόληψη ανεπιθύμητων επιπτώσεων που μπορεί να αποφέρει η παρακολούθηση πορνογραφικού υλικού από τα παιδιά. To Kids @ Safety συνιστά στους γονείς να βρίσκονται κοντά στις διαδικτυακές δραστηριότητες των παιδιών τους, να περνούν διαδικτυακό χρόνο μαζί τους, να παρακολουθούν στενά τυχόν μεταβολές στη συμπεριφορά και τη διάθεσή τους (απομόνωση, επιθετικότητα, μείωση χρόνου offline κλπ.), να θέτουν σωστά όρια στον βαθμό χρήσης του μέσου, όχι απαραίτητα αυστηρά τα οποία θίγουν την ανεξαρτησία του έφηβου, αλλά στο βαθμό και στο πλαίσιο που δείχνουν στο παιδί ότι τίθενται από ενδιαφέρον.
«Επειδή η σεξουαλική αφύπνιση της εφηβείας αρχίζει όλο και πιο νωρίς, έχοντας σχεδόν αγγίξει την πρώτη φορά της σεξουαλικής επαφής στα 14-15 χρόνια του εφήβου, η ηλικία 11-13 είναι εξαιρετικά ευαίσθητη στη σωστή πληροφόρηση γύρω από τη σωματική ταυτότητα, την αυτοπροστασία, αλλά και την ψυχική αυτοπεποίθηση, που ο έφηβος χρειάζεται» σημειώνει σχετικά ο καθηγητής Θάνος Ασκητής, Νευρολόγος – Ψυχίατρος, Διδάκτωρ Ψυχιατρικής Πανεπιστημίου Αθηνών, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Ψυχικής και Σεξουαλικής Υγείας, Επιστημονικός συνεργάτης και σύμβουλος της δράσης Kids@Safety για την συγκεκριμένη καμπάνια.
Πηγή: Καθημερινή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου