Πολλές συζητήσεις και μελέτες έχουν ασχοληθεί με το χρόνο που περνούν τα παιδιά μπροστά στις οθόνες. Κάποιοι υποστηρίζουν ότι τα παιδιά δεν πρέπει να περνούν πολλές ώρες μπροστά σε οθόνες. Άλλοι λένε ότι πρέπει να ασχολούνται για να αποκτήσουν δεξιότητες στην πληροφορική και την τεχνολογία γενικότερα. Και οι γονείς βρίσκονται διχασμένοι κάπου στη μέση. Στο άρθρο τους “Why the very idea of ‘screen time’ is muddled and misguided” οι Natalia Kucirkova και Sonia Livingstone ωστόσο θέτουν την παράμετρο του ορισμού του χρόνο μπροστά στην οθόνη, καθώς αυτός μπορεί να αφορά τη χρήση Skype για να μιλήσουν τα παιδιά με γονείς (σε περίπτωση που είναι διαζευγμένοι, ή απουσιάζει σε ταξίδι), παππούδες, γιαγιάδες κλπ, Kindle για ανάγνωση λογοτεχνικού βιβλίου, ποίησης κλπ, τηλεόραση για να παίξουν βιντεοπαιχνίδια ή τον υπολογιστή για να κάνουν τα παιδιά τα μαθήματά τους. Συνεπώς, ο χρόνος δεν θα πρέπει να αφορά την έκθεση των παιδιών στις οθόνες, αλλά να διευκρινίζεται το περιεχόμενο, το πλαίσιο και οι συνδέσεις που αφορούν το χρόνο αυτό.
Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός - νηπιαγωγός
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου