Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Η.Π.Α.: Οι μαθητές με αναπηρία αντιμετωπίζονται με μεγαλύτερη αυστηρότητα από ότι οι μαθητές χωρίς αναπηρία στα πλαίσια του σχολείου.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της κυβέρνησης των ΗΠΑ τα σχολεία τιμωρούν και απομονώνουν/απομακρύνουν παιδιά με αναπηρία πολύ πιο συχνά σε σχέση με τους υπόλοιπους μαθητές. Ταυτόχρονα, υπάρχουν και δυσανάλογα πολλές αναφορές για αυτά τα παιδιά στις νομικές υπηρεσίες.

Τα στατιστικά στοιχεία που δόθηκαν στο φως της δημοσιότητας από το US Department of Education’s Office of Civil Rights αποκαλύπτουν μεγάλες διαφορές και ανισότητες όσο αφορά την πειθαρχία μεταξύ των μαθητών με αναπηρίες και των τυπικά αναπτυσσόμενων συνομηλίκων τους. 

Τα παιδιά με αναπηρία αντιπροσωπεύουν τα ¾ των παιδιών που υφίστανται σωματικό περιορισμό και το 58% αυτών που τοποθετούνται στην απομόνωση ή σε κάποια άλλη μορφή μη οικειοθελούς απομάκρυνσης από την τάξη τους στο σχολείο, σύμφωνα με το Γραφείο Εκπαίδευσης. Επίσης, έχουν περισσότερες από τις διπλάσιες πιθανότητες να πάρουν αποβολή από το σχολείο τους. Επιπλέον, διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά που ανήκαν στο σύστημα ειδικής αγωγής (εκπαιδεύονταν δηλαδή σύμφωνα με την Individuals with Disabilities Education Act) αποτελούσαν το ¼ όλων των μαθητών που είχαν συλληφθεί ή είχαν ειδοποιηθεί οι νομικές υπηρεσίες για αυτά από το σχολείο τους. 

Το παράδοξο είναι ότι τα παιδιά με αναπηρίες αποτελούν μόλις το 12% του μαθητικού πληθυσμού. 

Τα αποτελέσματα αυτά προέρχονται από πληροφορίες που μαζεύτηκαν από 97.000 δημόσια σχολεία κατά την σχολική χρονιά 2011- 2012. Η συγκεκριμένη μελέτη είχε σαν στόχο της να διερευνήσει αν οι μαθητές με αναπηρία είχαν ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση, έτσι ώστε οι κρατικές υπηρεσίες να ενημερωθούν και να φροντίσουν για την καλύτερη εφαρμογή των νόμων για τα ατομικά δικαιώματα. 

«Αυτή η συλλογή δεδομένων ρίχνει ένα καθαρό, χωρίς προκαταλήψεις φως στα θέματα που απασχολούν την υπόσχεση παροχής ίσων ευκαιριών για την εκπαίδευση κάθε παιδιού. Είναι ξεκάθαρο ότι οι ΗΠΑ έχουν ακόμα πολύ δρόμο να κάνουν για να πραγματοποιήσουν τον στόχο τους σχετικά με την παροχή των κατάλληλων ευκαιριών σε κάθε μαθητή προκειμένου να πετύχει» αναφέρει ο Arne Duncan (US Secretary of Education). 

Εκτός από τα θέματα πειθαρχίας διαπιστώθηκε από την μελέτη ότι οι μαθητές με αναπηρία είναι πιο πιθανό να επαναλάβουν τάξη, είναι λιγότερο πιθανό να έχουν πρόσβαση σε όλα τα μαθήματα μαθηματικών και φυσικών επιστημών που προσφέρονται στο γυμνάσιό τους και είναι πιο πιθανό να φοιτούν σε σχολεία με υψηλό ποσοστό συχνών απουσιών των εκπαιδευτικών. 


Ιωάννα Αγγέλου
Ειδική Παιδαγωγός 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου