Η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (ΑΔΙΠ) θα είναι αυτή που θα προτείνει προς τον Υπουργό Παιδείας το συντελεστή βαρύτητας σε ένα μάθημα ανά Σχολή, Τμήμα ή Εισαγωγική Κατεύθυνση μετά από τις αλλαγές στις οποίες προχώρησε ο υπουργός Παιδείας. Σε περίπτωση μη υποβολής της πρότασης ο συντελεστής καθορίζεται από τον υπουργό Παιδείας.
Στο νόμο 4186 οριζόταν ότι ο καθορισμός του εν λόγω συντελεστή βαρύτητας πραγματοποιείται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από πρόταση του αρμόδιου οργάνου διοίκησης της Σχολής ή του Τμήματος. η οποία περιέρχεται σε αυτόν έως την 1η Μαρτίου εκάστου έτους και ισχύει για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.
Εκτός από τη μεταβίβαση της αρμοδιότητας της γνωμοδότησης από τα Τμήματα στην ΑΔΙΠ άλλαξαν και τα χρονικά πλαίσια αφού με το ν. 4186 η πρόταση των Τμημάτων θα περιερχόταν στον υπουργό Παιδείας έως την 1 Μαρτίου και θα είχε ισχύ για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση των μαθητών της Α΄Τάξης του σχολικού έτους στο οποίο αυτή προτείνεται.
Πλέον, η πρόταση περιέρχεται από την ΑΔΙΠ στον υπουργό Παιδείας, έως τις 15 Μαρτίου και ισχύει για τις πανελλαδικές εξετάσεις του επόμενου έτους. Δηλαδή για τι πανελλαδικές του 2016 η πρόταση θα περιέλθει στον υπουργό μέχρι τις 15 Μαρτίου του 2015.
Επίσης, μεταφέρεται κατά 15 περίπου μέρες η δημοσίευση των συντελεστών από τις 15 Μαρτίου που όριζε ο νόμος για το Νέο Λύκειο στις 31 Μαρτίου.
Η αλλαγή που έφερε η τροπολογία του υπουργείου Παιδείας δεν αξιολογείται θετικά από τα Τμήματα καθώς με ανακοίνωσή τους ο Κοσμήτορας και οι Πρόεδροι της Σχολής Θετικών και Τεχνολογικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης εκφράζουν την απογοήτευσή τους, επειδή, αν και η προηγούμενη διατύπωση του νόμου έδινε έστω και σε μικρό βαθμό τη δυνατότητα στα Τμήματα να καθορίζουν μέρος των απαιτήσεων ποιότητας που έχουν για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές, ωστόσο, με την τροπολογία του υπουργείου, τα Τμήματα χάνουν αυτή τη δυνατότητα.
Η αρμοδιότητα της πρότασης περνά στην Αρχή ∆ιασφάλισης Ποιότητας (Α∆ΙΠ), η οποία μπορεί, μεν, να ελέγχει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης από τα Ιδρύματα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, δεν είναι όμως δεοντολογικώς ορθό να ορίζει εκείνη τα ακαδημαϊκά κριτήρια εισαγωγής των φοιτητών στα ΑΕΙ.
Στην ανακοίνωση σχολιάζουν και το γεγονός ότι η ΑΔΙΠ είναι αυτή που θα καθορίζει με δεσμευτική της πρόταση τα Τμήματα για τα οποία εξεταζόμενο μάθημα θα είναι η Πληροφορική αντί της Χημείας.
"Θεωρούμε ότι η αρμοδιότητα αυτή θα έπρεπε να δοθεί στα ίδια τα Τμήματα, τα οποία έχουν την δυνατότητα αλλά και την ακαδημαϊκή αρμοδιότητα να καθορίσουν το ελάχιστο δυνατό υπόβαθρο σε συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο των νέων φοιτητών που θα εισαχθούν στα Τμήματά τους", επισημαίνεται στην ανακοίνωση.
Κοσμήτορας και Πρόεδροι εκφράζουν την αντίθεσή τους για τις ανωτέρω τροπολογίες, καλώντας το Υπουργείο Παιδείας να αναθεωρήσει τις παραπάνω διατάξεις, δίδοντας στα Τμήματα και τις Σχολές τη δυνατότητα να καθορίζουν εκείνα συντελεστές βαρύτητας και εξεταζόμενα μαθήματα (σε πρώτη φάση ανάμεσα στη Χημεία και την Πληροφορική), ως πρώτο βήμα για την σταδιακή και ζητούμενη πλήρη μεταφορά της αρμοδιότητας καθορισμού των απαιτήσεων εισαγωγής και του συνολικού αριθμού των νέων φοιτητών, στα ίδια τα Πανεπιστήμια.
Καλόγηρος Βασίλειος
Πηγή: news
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου