Σε μια γειτονιά Λατίνων στη Νέα Υόρκη λειτουργεί το ιδιαίτερο πειραματικό σχολείο The Equity Project, το οποίο από το 2009 εφαρμόζει μία καινοτόμο ιδέα. Οι καθηγητές, αυστηρά επιλεγμένοι από όλη τη χώρα με γνώμονα το ιδιαίτερο παιδαγωγικό τους ταλέντο, αμείβονται αδρά: ο μηνιαίος μισθός τους αγγίζει τα 8.200 ευρώ (συν μπόνους), σχεδόν τα διπλάσια από όσα παίρνουν οι συνάδελφοί τους στα δημόσια σχολεία της πόλης. Σε αντάλλαγμα, οι καθηγητές είναι επιφορτισμένοι με έξτρα υποχρεώσεις και βεβαίως η δουλειά τους και τα αποτελέσματά της παρακολουθούνται στενά.
Σύμφωνα με την Wall Street Journal, στόχος του ιδρυτή του σχολείου ήταν να δώσει στους μαθητές - μετανάστες στη συντριπτική πλειονότητά τους – τη δυνατότητα να μάθουν από την ελίτ των εκπαιδευτικών της χώρας. Κι ενώ κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας του σχολείου, τα αποτελέσματα έμοιαζαν απογοητευτικά, μία νέα στατιστική μελέτη του ερευνητικού κέντρου Mathematica Policy Research (εν μέρει χρηματοδοτούμενη από το Ιδρυμα Γκέιτς) ήρθε να επιβεβαιώσει τα φιλόδοξα σχέδιά του. Οι μαθητές που παρακολουθούν το πρόγραμμα του σχολείου τα τέσσερα τελευταία χρόνια σημειώνουν απείρως καλύτερες επιδόσεις από τους συνομήλικούς τους στα δημόσια σχολεία της Νέας Υόρκης.
Οι πιο θεαματικές επιδόσεις καταγράφονται στα μαθηματικά, όπου οι μαθητές βρίσκονται σχεδόν ενάμιση χρόνο μπροστά συγκριτικά με το επίπεδο των μαθητών σε αντίστοιχες γειτονιές. Μεγάλη πρόοδο ωστόσο σημειώνουν και στα μαθήματα της αγγλικής γλώσσας και των επιστημών, όπου βρίσκονται περίπου έξι μήνες μπροστά.
Το Equity Project (TEP) ανήκει στα λεγόμενα σχολεία-τσάρτερ, μέρος των εναλλακτικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων που εφαρμόζονται σε διάφορες πολιτείες των Ηνωμένων Πολιτειών, στη Βρετανία, τη Νορβηγία, τη Σουηδία και αλλού. Πρόκειται για δημόσια σχολεία, τα οποία όμως είναι απαλλαγμένα από γραφειοκρατικά κωλύματα και συνδικαλιστικούς κανόνες. Οι μαθητές επιλέγονται με κλήρωση (όπως σε όλα τα πειραματικά σχολεία) και οι καθηγητές με πολύ αυστηρά κριτήρια, περιλαμβανομένης μίας ολοήμερης οντισιόν.
Οσοι καθηγητές αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικοί έχουν λαμβάνειν μπόνους έως και 1.000 ευρώ κάθε μήνα. Χρειάζεται ωστόσο να δουλέψουν αρκετά σκληρά για να κερδίσουν αυτά τα χρήματα. Στις υποχρεώσεις τους περιλαμβάνονται η μεταξύ τους συνεργασία, ο πιο ενισχυμένος ρόλος τους στη λήψη των αποφάσεων του σχολείου, καθώς και η παρακολούθηση και αξιολόγηση της δουλειάς των συναδέλφων τους. Η μέρα τους ξεκινά στις 7.30 το πρωί και τελειώνει στις 5.00 το απόγευμα. Ενα δείγμα του δύσκολου έργου τους είναι ότι παρά τις γενναίες απολαβές, περίπου οι μισοί δεν συνέχισαν πέρσι στο Equity Project, είτε γιατί παραιτήθηκαν είτε διότι δεν επαναπροσλήφθηκαν.
Οι περικοπές στο διδακτικό προσωπικό ήταν μονόδρομος προκειμένου να συνεχίσουν οι υπόλοιποι να παίρνουν αυτούς τους παχυλούς μισθούς, δεδομένου μάλιστα ότι το ίδρυμα δεν λαμβάνει ιδιωτικές επιχορηγήσεις. Για τον ίδιο λόγο, κάθε καθηγητής έχει στην τάξη του περίπου 27 με 30 μαθητές.
Το δείγμα της έρευνας είναι ομολογουμένως περιορισμένο (συνολικά 480 μαθητές) και το πείραμα δύσκολο να εφαρμοστεί σε μεγαλύτερη κλίμακα. Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης, είναι ενδεικτικό «της σημαντικής βελτίωσης του επιπέδου των μαθητών, όταν το σχολείο επικεντρώνεται στην πρόσληψη των καλύτερων καθηγητών και τη διαρκή εκπαίδευσή τους».
Πηγή: Νέα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου