Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Ναδίρ για τα σχολεία, ζενίθ για τα φροντιστήρια


«Χρεοκοπία» του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος καταδεικνύουν τα στοιχεία, σύμφωνα με τα οποία ακόμη και οικογένειες που ζουν στα όρια της φτώχειας αναγκάζονται να πληρώσουν και να στείλουν τα παιδιά τους σε φροντιστήρια. Αν και το εισόδημά τους δεν ξεπερνά τα 500 ευρώ, οι οικογένειες αυτές κάνουν τα «αδύνατα δυνατά» και σε ποσοστό 65% παρέχουν στα παιδιά τους μαθήματα εκτός σχολείου.

Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των φροντιστών, οι ελληνικές οικογένειες «αντιστέκονται στην κρίση και σε ποσοστό 91% παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στα παιδιά τους, παρά το γεγονός πως το εισόδημά τους κυμαίνεται από 1.501 ως 2.000 ευρώ». Το ποσοστό φτάνει το 94% για οικογένειες που έχουν εισοδήματα πάνω από 2.000 ευρώ.

Η έρευνα 
Τα παραπάνω στοιχεία προκύπτουν από έρευνα, που διενεργήθηκε για λογαριασμό του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής από την εταιρεία PALMOS ANALYSIS και παρουσιάστηκαν στην ετήσια εκδήλωση του Συλλόγου. Όπως προκύπτει από την έρευνα:

Τέσσερις στους πέντε μαθητές (80%) έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου. Για τους υπόλοιπους, η οικονομική δυσχέρεια (ποσοστό 47%) δεν επιτρέπει τα φροντιστήρια.

Ένας στους τρεις μαθητές που δεν έχουν εξωσχολική υποστήριξη κατά τη διάρκεια του Λυκείου δεν συμμετέχει στις πανελλήνιες εξετάσεις και προέρχεται από χαμηλά εισοδηματικά στρώματα. Για τους συγκεκριμένους μαθητές, άλλωστε τίθεται και μπαίνει το μεγάλο πρόβλημα του «κοινωνικού αποκλεισμού». Το ίδιο το σχολείο δηλαδή δημιουργεί κοινωνικές ανισότητες, καθώς δεν προετοιμάζει τους μαθητές κατάλληλα ώστε να αντεπεξέλθουν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Οποια οικογένεια έχει χρήματα για φροντιστήρια και ιδιαίτερα, αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας, ουσιαστικά «αγοράζει» ένα εισιτήριο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το ποσοστό αποτυχίας στους μαθητές με εξωσχολική υποστήριξη είναι 12%, ενώ στους μαθητές χωρίς εξωσχολική υποστήριξη στο Λύκειο είναι τριπλάσιο (35%).

Σε όσους δηλώνουν ότι έχουν εξωσχολική υποστήριξη, σχεδόν όλοι παρέχουν υποστήριξη στα παιδιά τους στη Γ΄ Λυκείου, 4 στους 5 παρέχουν εξωσχολική υποστήριξη στη Β΄ Λυκείου και περίπου οι μισοί στην Α΄ Λυκείου.

Το φροντιστήριο αποτελεί την κύρια οδό υποστήριξης των παιδιών στον Λύκειο, είτε αυτόνομα είτε -σε πολύ μικρότερο βαθμό- σε συνδυασμό με ιδιαίτερα μαθήματα.

Το 88% των παιδιών που παρακολουθούν μαθήματα σε φροντιστήριο πετυχαίνουν την εισαγωγή τους σε κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ.

Η συνολική δαπάνη εξωσχολικής υποστήριξης ενός μαθητή για μαθήματα σε φροντιστήριο -σε όλο το Λύκειο- ανέρχεται στα 7.937 ευρώ. Το κόστος των ιδιαίτερων μαθημάτων και για τις τρεις τάξεις φτάνει τα 10.190 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης (42%) αφορά τη Γ΄ Λυκείου.

Περίπου 9 στους 10 γονείς που παρείχαν εξωσχολική υποστήριξη στα παιδιά τους θεωρούν ότι η συμβολή της ήταν πολύ ή αρκετά θετική στο αποτέλεσμα των πανελληνίων εξετάσεων. Επίσης, η επιδότηση του κόστους της εξωσχολικής υποστήριξης με την αξιοποίηση συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων του ΕΣΠΑ κρίνεται θετικά από το 83% των γονέων.

Σημειώνεται ότι παρά την οξύτατη οικονομική κρίση, συνολικά περίπου 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ δόθηκαν πέρυσι για το σύνολο των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, με τις δαπάνες να έχουν μειωθεί μόλις κατά 5,4% σε σχέση με το 2010.

Η συνολική δαπάνη εξωσχολικής υποστήριξης ενός μαθητή για μαθήματα σε φροντιστήριο - σε όλο το Λύκειο - ανέρχεται στα 7.937 ευρώ. Το κόστος των ιδιαίτερων μαθημάτων και για τις τρεις τάξεις φτάνει τις 10.190 ευρώ. Το μεγαλύτερο μέρος της δαπάνης (42%) αφορά τη Γ΄ Λυκείου.

Πηγή: Ημερησία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου