Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2013

Μαθαίνουν γρηγορότερα τους αριθμούς τα παιδιά από τη Σλοβενία

Μελέτη που διεξήχθη σε παιδιά από τη Σλοβενία, τη Σαουδική Αραβία και την Καλιφόρνια των ΗΠΑ δείχνει ότι η παρουσία του δυϊκού αριθμού στη γραμματική μιας γλώσσας επηρεάζει την εκμάθηση των αριθμών.

Τα παιδιά από τη Σλοβενία και τη Σαουδική Αραβία μαθαίνουν νωρίτερα την έννοια του αριθμού δύο σε σύγκριση με τα παιδιά από την Καλιφόρνια, τόνισε ο Φραντς Μάρουσιτς, από το Πανεπιστήμιο Νόβα Γκόριτσα της Σλοβενίας.

Η έρευνα διεξήχθη από ερευνητές του Σλοβενικού Πανεπιστημίου της Νόβα Γκόριτσα, του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας, του MIT, του Πανεπιστημιακού Κολεγίου του Λονδίνου και του Πανεπιστημίου 'Βασιλιάς Σαούντ' της Σαουδικής Αραβίας και δημοσιεύθηκαν στο περιοδικό “Πρακτικά της Εθνικής Ακαδημίας Επιστημών των ΗΠΑ” την περασμένη εβδομάδα.

Περισσότερα από 200 παιδιά ηλικίας δύο έως πέντε ετών, μεταξύ των οποίων πάνω από 70 παιδιά από τη Σλοβενία εξετάστηκαν για να διαπιστωθεί πώς τα γραμματικά χαρακτηριστικά της γλώσσας με την οποία μεγαλώνουν επηρεάζουν την πρόοδό τους στην εκμάθηση των αριθμών, ανέφερε στο σλοβενικό πρακτορείο ειδήσεων STA, ο γλωσσολόγος Φραντς Μάρουσιτς, ο οποίος συνεργάστηκε για την έρευνα.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα παιδιά από τη Σλοβενία και τη Σαουδική Αραβία αναγνωρίζουν τον αριθμό δύο σε μικρότερη ηλικία απ΄ ό,τι τα παιδιά από την Καλιφόρνια, αλλά και ότι “λιμνάζουν” στο στάδιο αυτό για μεγαλύτερο διάστημα απ΄ ό,τι τα παιδιά από την Καλιφόρνια.

Σύμφωνα με τον κ. Μάρουσιτς αυτό μπορεί να αποδοθεί στις πολιτιστικές διαφορές, καθώς τα αγγλόφωνα παιδιά είναι σε θέση να απαριθμήσουν με σωστή σειρά καλύτερα απ΄ ό,τι τα παιδιά από τη Σλοβενία και από τη Σαουδική Αραβία, ακόμη κι αν δεν κατανοούν τι σημαίνει.

Η έρευνα θα συνεχιστεί στη Σλοβενία με συγκριτική μελέτη όσον αφορά τη γνώση των αριθμών μεταξύ των παιδιών από τη σλοβενική πρωτεύουσα Λιουμπλιάνα και από δύο σλοβενικές επαρχίες, στις οποίες δεν χρησιμοποιείται ο δυϊκός αριθμός (την ευρύτερη περιοχή της Νόβα Γκόριτσα και τη Μπέλα Κράινα).


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου