Με σκοπό την ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα του, το Πανεπιστήμιο Αθηνών στοχεύει στην ανάπτυξη ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων, διαθέσιμων δωρεάν τόσο στους φοιτητές και τις φοιτήτριες του Πανεπιστημίου, όσο και στο ευρύ κοινό.
Τα πρώτα Ανοικτά Μαθήματα εκτιμάται ότι θα είναι διαθέσιμα τον Οκτώβριο του 2013, αναφέρεται στην ιστοσελίδα που έχει δημιουργήσει γι’ αυτό τον σκοπό το ίδρυμα. Στα πλάνα του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου είναι ο αριθμός των μαθημάτων να ξεπεράσει τελικά τα 800, από τα οποία τα 150 θα συνοδεύονται από το βίντεο όλων των διαλέξεων (καταγεγραμμένες βιντεοδιαλέξεις), που αντιστοιχούν σε περίπου 41.000 διδακτικές ώρες.
Στόχος, σημειώνει το πανεπιστήμιο, είναι η ενίσχυση και η καλλιέργεια κουλτούρας αξιοποίησης των νέων δυνατοτήτων από τα μέλη ΔΕΠ, αλλά και η δημιουργία του κατάλληλου μηχανισμού υποστήριξης και η προώθηση της ανοικτής πρόσβασης. Έτσι, αφενός αναβαθμίζεται η εκπαιδευτική διαδικασία, αφετέρου αναδεικνύεται ο κοινωνικό-εκπαιδευτικός ρόλος των Ιδρυμάτων (στο πλαίσιο των δράσεων της Δια Βίου Μάθησης) και προβάλλεται διεθνώς το έργο τους.
Εκτός από τους φοιτητές και τους απόφοιτους του Ιδρύματος, το εκπαιδευτικό υλικό θα είναι χρήσιμο για τους μαθητές που ενδιαφέρονται να φοιτήσουν στο Ίδρυμα, του απόφοιτους άλλων Ιδρυμάτων, τους επαγγελματίες που επιθυμούν να ανανεώσουν τις γνώσεις που απέκτησαν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους, αλλά και τους οργανισμούς τοπικής αυτοδιοίκησης.
Διευκρινίζεται ωστόσο ότι τα μαθήματα δεν εντάσσονται σε προγράμματα σπουδών ή σε κάποιο πρόγραμμα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, επομένως η πλατφόρμα δεν χορηγεί πτυχίο, πιστοποιητικό απόκτησης γνώσης ή αποδεικτικό κατάρτισης. Επίσης, στο πλαίσιό της δεν θα παρέχεται διδακτική υποστήριξη από το Πανεπιστήμιο ή το προσωπικό του.
Γι’ αυτό τον σκοπό, υπάρχει ήδη το Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Επιμόρφωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), από τον ιστότοπο του οποίου προσφέρονται Προγράμματα Συμπληρωματικής εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (e-learning).
Πηγή: Σκάι
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου