Στην επόμενη σχολική συνάντηση με τους δασκάλους του παιδιού σας προσπαθήστε να εκμαιεύσετε περισσότερες πληροφορίες, όχι μόνο για τις επιδόσεις τους στα μαθήματα, αλλά και για την συμπεριφορά του στην τάξη, την σχέση του με τους μαθητές αλλά και το τι σκέφτεται ο ίδιος ο δάσκαλος για τον χαρακτήρα του μαθητή του.
Μετά τις οδηγίες σας για μία άσκηση ή εργασία, το παιδί μου στρώνεται αμέσως την δουλειά;
Γιατί να το ρωτήσετε: Τα παιδιά που καθυστερούν να ανταποκριθούν μπορεί να έχουν πρόβλημα στην επεξεργασία πληροφοριών ή στη συγκέντρωση. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, μπορεί ακόμα να τους λείπουν τα κίνητρα ή απλά να είναι ατίθασα και προκλητικά. Ρωτήστε, ακόμα, τον δάσκαλο αν το ίδιο πρόβλημα δείχνουν να έχουν και άλλα παιδιά στην τάξη, καθώς τότε ίσως πρόκειται για αδυναμία του ίδιου να επιβληθεί ή μπορεί κάποια παιδιά να αποσπούν τα υπόλοιπα. Τελικός σκοπός της ερώτησης αυτής, βέβαια, είναι να δείτε πώς σκοπεύει ο δάσκαλος να παρακινήσει το παιδί σας να ανταποκρίνεται ή αν χρειάζονται εργασίες στο σπίτι για να το βοηθήσουν να προχωρήσει.
Πώς ενθαρρύνετε την καλή συμπεριφορά;
Γιατί να το ρωτήσετε: Είναι σημαντικό τα παιδιά να μην προσβάλλονται, ειδικά μπροστά στους συμμαθητές τους, λένε οι εκπαιδευτικοί. Ωστόσο, για τις μη αποδεκτές πράξεις τους πρέπει να υπάρχουν επιπτώσεις κατάλληλες με την ηλικία τους. Ο τρόπος με τον οποίο ένας δάσκαλος απευθύνεται στους μαθητές του μπορεί πραγματικά να επηρεάσει την συμπεριφορά ή την αντίδρασή τους. Ακόμα, στους μαθητές πρέπει να δίνεται η δυνατότητα να διορθώνουν μόνοι τους τον εαυτό τους.
Είναι εύκολο στο παιδί μου να βρίσκει «συνεργάτες» για τις ομαδικές εργασίες;
Γιατί να το ρωτήσετε: Αν το παιδί σας δυσκολεύεται να έχει καλές σχέσεις με τους συμμαθητές του, μπορεί να αντιμετωπίζεται ως παρίας ή μπορεί να απλά να είναι ντροπαλό. Ρωτήστε τον δάσκαλο αν το παιδί σας είναι αυταρχικό, τεμπέλικο ή κάνει ανοησίες στις ομαδικές εργασίες. Αν το παιδί σας απορρίπτεται από τα άλλα παιδιά συζητήστε με τον δάσκαλο πώς θα μπορούσατε να συνεργαστείτε για να αλλάξετε αυτή την κατάσταση. Ρωτήστε ακόμα αν έχει παρατηρήσει την συμπεριφορά του παιδιού να αλλάζει τον τελευταίο καιρό, ειδικά απέναντι σε άλλα παιδιά, καθώς αυτό μπορεί να σημαίνει πώς το παιδί δέχεται λεκτικές ή σωματικές επιθέσεις (bullying).
Προσαρμόζετε τη διδασκαλία σας ανάλογα με το κάθε παιδί;
Γιατί να το ρωτήσετε: Δουλειά των εκπαιδευτικών είναι να διδάσκουν με τρόπο που οι μαθητές τους να μπορούν να «πιάσουν». Η εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια τείνει να γίνεται πιο προσωποκεντρική, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να διδαχθούν με τρόπους που τους ταιριάζουν καλύτερα –αυτό μπορεί να γίνεται μέσω της αφής, της ακοής, της ανάγνωσης ή μέσω άλλων μεθόδων. Ένας πρόθυμος δάσκαλος έχει αναγνωρίσει τις ανάγκες του κάθε παιδιού μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς και έχει προσαρμόσει την μεταδοτικότητά του κατάλληλα για το κάθε ένα.
Γιατί να το ρωτήσετε: Δουλειά των εκπαιδευτικών είναι να διδάσκουν με τρόπο που οι μαθητές τους να μπορούν να «πιάσουν». Η εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια τείνει να γίνεται πιο προσωποκεντρική, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να διδαχθούν με τρόπους που τους ταιριάζουν καλύτερα –αυτό μπορεί να γίνεται μέσω της αφής, της ακοής, της ανάγνωσης ή μέσω άλλων μεθόδων. Ένας πρόθυμος δάσκαλος έχει αναγνωρίσει τις ανάγκες του κάθε παιδιού μέχρι τα μέσα της σχολικής χρονιάς και έχει προσαρμόσει την μεταδοτικότητά του κατάλληλα για το κάθε ένα.
Είναι περήφανο το παιδί μου για την καλή του απόδοση;
Γιατί να το ρωτήσετε: Αν η απάντηση είναι όχι, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το παιδί σας δεν βάζει τα δυνατά του για να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Τότε θα χρειαστεί να ξέρετε αν ο δάσκαλος αποδέχεται την δουλειά του παιδιού σας ως έχει ή αν την εξετάζει προκειμένου να δει πώς μπορεί να βελτιωθεί. Αν δεν εξετάζει το παιδί σας και δεν αναθεωρεί τις εργασίες του, θα πρέπει να αρχίσει να το κάνει προκειμένου να δώσει στο παιδί κίνητρα να προσπαθήσει περισσότερο. Αν το παιδί κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί με τις εργασίες του, μπορεί απλά να χρειάζεται περισσότερη στήριξη από τον δάσκαλό του.
Γιατί να το ρωτήσετε: Αν η απάντηση είναι όχι, αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το παιδί σας δεν βάζει τα δυνατά του για να κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί. Τότε θα χρειαστεί να ξέρετε αν ο δάσκαλος αποδέχεται την δουλειά του παιδιού σας ως έχει ή αν την εξετάζει προκειμένου να δει πώς μπορεί να βελτιωθεί. Αν δεν εξετάζει το παιδί σας και δεν αναθεωρεί τις εργασίες του, θα πρέπει να αρχίσει να το κάνει προκειμένου να δώσει στο παιδί κίνητρα να προσπαθήσει περισσότερο. Αν το παιδί κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί με τις εργασίες του, μπορεί απλά να χρειάζεται περισσότερη στήριξη από τον δάσκαλό του.
Πώς καθιερώνετε την αρμονική σχέση σας με τους μαθητές σας;
Γιατί να το ρωτήσετε: Δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση εδώ. Κάποιοι δάσκαλοι το κάνουν με το χιούμορ, άλλοι με τις ένας-προς-έναν συζητήσεις. Το σημαντικό είναι οι μαθητές να εμπιστεύονται τον δάσκαλό τους και να νιώθουν άνετα να του ζητούν βοήθεια. Ο σωστός δάσκαλος θέλει να ξέρει πως οι μαθητές του βασίζονται σε αυτόν και τον υπολογίζουν.
Γιατί να το ρωτήσετε: Δεν υπάρχει σωστή και λάθος απάντηση εδώ. Κάποιοι δάσκαλοι το κάνουν με το χιούμορ, άλλοι με τις ένας-προς-έναν συζητήσεις. Το σημαντικό είναι οι μαθητές να εμπιστεύονται τον δάσκαλό τους και να νιώθουν άνετα να του ζητούν βοήθεια. Ο σωστός δάσκαλος θέλει να ξέρει πως οι μαθητές του βασίζονται σε αυτόν και τον υπολογίζουν.
Πώς θα περιγράφατε τον χαρακτήρα του παιδιού μου;
Γιατί να το ρωτήσετε: Οι δάσκαλοι συχνά γνωρίζουν διαφορετικές «εκδοχές» του παιδιού, τις οποίες οι γονείς μπορεί να μην ξέρουν, γιατί η συμπεριφορά του παιδιού μπορεί να διαφέρει από το σπίτι στο σχολείο. Το πώς διαφέρει η συμπεριφορά του παιδιού στα δύο αυτά περιβάλλοντα μπορεί να βοηθήσει τόσο τον γονιό όσο και τον δάσκαλο να καταλάβει γιατί το παιδί κάνει ή δεν κάνει κάποια πράγματα και να εξηγήσει την σχολική του επίδοση.
Γιατί να το ρωτήσετε: Οι δάσκαλοι συχνά γνωρίζουν διαφορετικές «εκδοχές» του παιδιού, τις οποίες οι γονείς μπορεί να μην ξέρουν, γιατί η συμπεριφορά του παιδιού μπορεί να διαφέρει από το σπίτι στο σχολείο. Το πώς διαφέρει η συμπεριφορά του παιδιού στα δύο αυτά περιβάλλοντα μπορεί να βοηθήσει τόσο τον γονιό όσο και τον δάσκαλο να καταλάβει γιατί το παιδί κάνει ή δεν κάνει κάποια πράγματα και να εξηγήσει την σχολική του επίδοση.
Ποιος είναι ο απώτερος στόχος σας;
Γιατί να το ρωτήσετε: Οι πραγματικά αφοσιωμένοι δάσκαλοι συνήθως έχουν ένα «μυστικό πλάνο» -κάποιες αξίες ή κάποια κοινωνική ευαισθησία- το οποίο έρχεται στο μορφή «μπόνους» στην συνολική εκπαίδευση του παιδιού. Αυτό το «πλάνο» μπορεί να είναι να χτίσουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, να τους δώσουν κίνητρα να αναλάβουν ρίσκα, να μπορούν να υπερασπιστούν την γνώμη τους μπροστά στους άλλους, να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν εντός και εκτός σχολείου. Αν γνωρίζετε τι πραγματικά έχει στο μυαλό του ο δάσκαλος του παιδιού σας μπορείτε να «σπρώξετε» λίγο και εσείς προς αυτή την κατεύθυνση, στο σπίτι.
Γιατί να το ρωτήσετε: Οι πραγματικά αφοσιωμένοι δάσκαλοι συνήθως έχουν ένα «μυστικό πλάνο» -κάποιες αξίες ή κάποια κοινωνική ευαισθησία- το οποίο έρχεται στο μορφή «μπόνους» στην συνολική εκπαίδευση του παιδιού. Αυτό το «πλάνο» μπορεί να είναι να χτίσουν την αυτοπεποίθηση των μαθητών, να τους δώσουν κίνητρα να αναλάβουν ρίσκα, να μπορούν να υπερασπιστούν την γνώμη τους μπροστά στους άλλους, να κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν εντός και εκτός σχολείου. Αν γνωρίζετε τι πραγματικά έχει στο μυαλό του ο δάσκαλος του παιδιού σας μπορείτε να «σπρώξετε» λίγο και εσείς προς αυτή την κατεύθυνση, στο σπίτι.
Αρέσει στο παιδί μου το σχολείο;
Γιατί να το ρωτήσετε: Αυτή είναι μία απλή ερώτηση που δεν κάνει σχεδόν κανένας γονιός στους δασκάλους. Το να αρέσει, όμως, σε ένα παιδί το σχολείο και να έχει κίνητρα για να πηγαίνει εκεί κάθε μέρα είναι πολύ σημαντικό. Αν το παιδί δείχνει να είναι χαρούμενο στην τάξη αλλά όταν είναι στο σπίτι λέει δεν ότι δεν θέλει να πηγαίνει στο σχολείο, ίσως πρέπει να μιλήσει με τον δάσκαλο για να βρουν μαζί πώς μπορούν να βελτιώσουν την σχολική εμπειρία.
Πηγή: Menshealth.com σε απόδοση Έλενας Μπούλια στο mama365
Γιατί να το ρωτήσετε: Αυτή είναι μία απλή ερώτηση που δεν κάνει σχεδόν κανένας γονιός στους δασκάλους. Το να αρέσει, όμως, σε ένα παιδί το σχολείο και να έχει κίνητρα για να πηγαίνει εκεί κάθε μέρα είναι πολύ σημαντικό. Αν το παιδί δείχνει να είναι χαρούμενο στην τάξη αλλά όταν είναι στο σπίτι λέει δεν ότι δεν θέλει να πηγαίνει στο σχολείο, ίσως πρέπει να μιλήσει με τον δάσκαλο για να βρουν μαζί πώς μπορούν να βελτιώσουν την σχολική εμπειρία.
Πηγή: Menshealth.com σε απόδοση Έλενας Μπούλια στο mama365
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου