Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Πρόσωπο: Αλέξανδρος Μουσάτοβ

H Eλλάδα εξακολουθεί, παρά την κρίση, να διαθέτει μερικά από τα πιο δυνατά μυαλά στον κόσμο. Αυτό αποδεικνύει το χρυσό μετάλλιο που κέρδισε για την Ελλάδα ο Αλέξανδρος Μουσάτοβ στην Μαθηματική Ολυμπιάδα που έλαβε χώρα στην Τουρκία, επίτευγμα που άνοιξε διάπλατα τις πόρτες του πανεπιστημίου του Yale.

Γεννημένος και μεγαλωμένος στα Πατήσια, στα οποία βρέθηκαν οι γονείς του από το Γκρόζνι της Τσετσενίας, ο Αλέξανδρος είχε από μικρός έφεση στα μαθηματικά και την φυσική σε σημείο που: «Απορώ πως με άντεχαν τότε οι φίλοι μου. Τους μιλούσα συνέχεια για τη φυσική, κάτι που εγώ δεν θα μπορούσα τώρα ν' ανεχτώ».

«Αν δεν διάβαζα και δεν έβγαζα βόλτα τα δυο σκυλιά μου, τότε έκανα προπόνηση. Αυτό ήταν το πρόγραμμά μου. Αναγκαστικά πήγε λίγο πίσω η προσωπική μου ζωή, αλλά σε λίγους μήνες που θα ξεκινήσουν τα χρόνια του πανεπιστημίου νομίζω ότι θα βρω την ισορροπία», δήλωσε χαρακτηριστικά στα ΝΕΑ.

Έχει λάβει δεκάδες διακρίσεις σε πανελλήνιους αλλά και διεθνείς αγώνες. Αν και την συμμετοχή του στην Ολυμπιάδα, αυτή που του χάρισε την υποτροφία στο Yale, την αποφάσισε τελευταία στιγμή.

«Έπρεπε να βγάλω την ύλη σε έξι μήνες, γιατί το αποφάσισα αργά, αλλά τελικά ο κόπος μου δεν πήγε χαμένος», δηλώνει ο νεαρός.

«Αν έρθω πίσω, το μόνο που θα μπορώ να κάνω είναι να γίνω καθηγητής και να αγωνιώ αν θα έχω να πληρώσω το ενοίκιό μου. Στην Αμερική υπάρχει περισσότερος χρόνος για την έρευνα. Τα χρήματα που δαπανά η χώρα το μαρτυρούν: 312 δισ. δολάρια τον χρόνο, δηλαδή το 3% του ΑΕΠ», δηλώνει ο Αλέξανδρος. Όσο για την διπλή καταγωγή του και το πατρικό του όνομα: «Με ενδιαφέρει το διαβατήριό μου να γράφει Έλληνας. Άλλωστε δεν αισθάνομαι καθόλου Ρώσος».
 
Πηγή: LiFO

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου