Βλέπω σπάνια τηλεόραση και ακόμα σπανιότερα ελληνικά κανάλια, όμως έτυχε τις τελευταίες μέρες να πέσω σε κάτι διαφημίσεις εξαιρετικά διαφωτιστικές. Τελευταία οι διαφημίσεις τείνουν να είναι πιο ενδιαφερουσες ή διασκεδαστικές από τα προγράμματα που ακολουθούν, όπως για παράδειγμα, η έξοχη καμπάνια για «παλαιωμένο» τυρί με τον Πέτρο Φιλιππίδη, κυριως το σποτ όπου αποκαλεί «πελτέ» τον προχωρημένης ηλικίας μπακάλη που σκοπεύει να παντρευτεί.
Ομως μια άλλη διαφήμιση, εκείνη που υπόσχεται φτηνά πακέτα σύνδεσης, δίνει μια ανατριχιαστικά χαρακτηριστική εικόνα της εποχής: Μια παρέα νέα παιδιά συζητούν ότι τώρα που θα τους έρχεται πιο φτηνά το κινητό, θα μπορούν να φάνε και σουβλάκι. Εχουμε και λέμε, δηλαδή, τα οικογενειακά έξοδα διανέμονται ως εξής: πρώτα αγοραζουμε χρόνο για το κινητό κάθε μέλους και κατόπιν τα φαγώσιμα! Το γεγονός δεν με εκπλήσσει, αλλά δεν περίμενα να το δω και σε διαφήμιση. Το είχε επισημάνει πριν από μερικά χρόνια ο Carlo Petrini, ο ιδρυτής του Slow Food απαντώντας σε όσους παραπονιόντουσαν ότι τα ντόπια εποχιακά λαχανικά, εκείνα που καλλιεργούνται με σωστό και φυσικό τρόπο, είναι ακριβότερα από του σουπερμάρκετ. Εχουμε χάσει κάθε μέτρο, έλεγε οργισμένα ο Petrini, και θεωρούμε αυτονόητο πως θα πληρώσουμε πρώτα το λογαριασμό του κινητού, και με ό,τι περισσέψει θα πάρουμε τις πιο φτηνές σκουπιδοτροφές.
Μια άλλη ενδιαφέρουσα διαφήμιση, κυρίως για μας τους δημοσιογράφους, είναι εκείνη του Νικου Ευαγγελάτου για τη νέα του εκπομπή. «Η γνώμη είναι δύναμη!» μας πληροφορεί, αγγίζοντας νωχελικά μια high tech διάφανη οθόνη. Οχι, δεν έγινε λάθος, μια και το σλόγκαν το βλέπουμε και γραμμένο. Δεν υποστηρίζει ο καλός συνάδελφος ότι «η γνώση είναι δύναμη», όπως έχουμε μάθει να πιστεύουμε, αλλά θεωρεί πως η γνώμη - η δική του και των διαφόρων καλεσμένων του, υποθέτω - θα φωτίσει και θα δώσει δύναμη στο παραζαλισμένο κοινό! Είναι κι αυτό μια άποψη. Τουλάχιστον δεν υποκρίνεται πως θα τρέχει να ψάχνει για να προσφέρει γνώση στους θεατές του.
Πηγή: protagon
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου