Τρίτη 5 Οκτωβρίου 2010

Η επιλογή παιχνιδιών δεν είναι παιχνίδι

Απέρριψαν τα αγνώστου προελεύσεως παιχνίδια, που στοιβάζονται κατά χιλιάδες στα ράφια, και αγόρασαν στο παιδί τους ένα καλό και ακριβό σε σχέση με τα υπόλοιπα. Η απαραίτητη σήμανση υπήρχε στη συσκευασία, σύμφωνα με όλες τις προδιαγραφές. Παρ' όλα αυτά, τα γέλια ενθουσιασμού σταμάτησαν γρήγορα, το πιτσιρίκι τραυματίστηκε και το προϊόν αποσύρθηκε από την αγορά λίγες μέρες αργότερα...

Οι ανακλήσεις παιχνιδιών ανά τον κόσμο είναι καθημερινό φαινόμενο. Οι περισσότερες από αυτές αφορούν κωδικούς από την Κίνα, αλλά δεν λείπουν και παιχνίδια που κατασκευάζονται σε άλλες χώρες, ακόμη και στη Γερμανία. Οι χθεσινές ανακλήσεις παιδικών τρικύκλων της Fisher-Price, μιας εταιρείας που θεωρείται ότι παράγει ποιοτικά παιχνίδια, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία.

Από το 1998, που έγινε η μεγαλύτερη ανάκληση παιχνιδιών στην Ιστορία (190 εκατομμύρια αυτοκινητάκια), λόγω πρόκλησης εγκαυμάτων, η Mattel, στην οποία ανήκει η Fisher-Price, έχει ανακαλέσει αρκετά δημοφιλή παιχνίδια από την αγορά. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, οι γνωστές κουκλίτσες Polly Pocket, φιγούρες δράσης Μπάτμαν και αυτοκινητάκια από την ταινία «Cars». Είναι βέβαια γεγονός ότι, σε όλες τις περιπτώσεις, η ίδια η εταιρεία ανακάλεσε τα προϊόντα της (εθελουσία ανάκληση), έπειτα από δειγματοληπτικούς ελέγχους που διενήργησε σε δικά της εργαστήρια, κατά πάγια τακτική.

Η εταιρεία εξέδωσε χθες ανακοίνωση με όλες τις λεπτομέρειες και τη διαδικασία αντικατάστασης, στην οποία αναφέρεται μεταξύ άλλων:

«Η Fisher-Price παράγει εκατομμύρια προϊόντα κάθε χρόνο. Είμαστε περήφανοι για την υψηλή μας ποιότητα και τις διαδικασίες ασφαλείας που ακολουθούμε, και μόλις εντοπίσουμε κάποιο θέμα με τα προϊόντα, προβαίνουμε στις κατάλληλες ενέργειες προκειμένου να εξασφαλίσουμε την ασφάλεια του παιδιού». Η «Ε» ζήτησε περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά κανείς δεν ήταν σε θέση να απαντήσει, διότι η Mattel είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Ν. Υόρκης και κανείς άλλος δεν δικαιούται να σχολιάσει εκτός από τη μητρική εταιρεία.

Παρ' όλο που το ευρωπαϊκό σύστημα ελέγχου ποιότητας «Rapex» κοινοποιεί συνεχώς τις ανακοινώσεις για επικίνδυνα παιχνίδια μέσω της ιστοσελίδας του «ec.europa.eu/consumers/dyna/rapex» και σταελληνικά,«www.efpolis.gr/el/rapex.html», είναι πρακτικά αδύνατον να παρακολουθείται ανελλιπώς από τους γονείς. Πώς μπορεί, λοιπόν, ένας γονιός ή ο κάθε καταναλωτής να προστατέψει τα παιδιά του από τραυματισμούς; Η απάντηση είναι απλή: τα παιχνίδια δεν είναι μπέιμπι σίτερ και δεν παρατάμε τα παιδιά μόνα τους για να πιούμε το καφεδάκι μας...

Σύμφωνα με την Ελληνική Παιδιατρική Εταιρεία, ο μόνος τρόπος για να είμαστε σίγουροι είναι να είμαστε εκεί.

Οπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στις οδηγίες της ΕΠΕ, παρά τις προσπάθειες να επιλέξουμε τα πιο ασφαλή παιχνίδια, υπάρχει πάντα κίνδυνος τραυματισμού. Η επίβλεψη είναι ο καλύτερος τρόπος για να προλάβουμε τα ατυχήματα. Επίσης:

- Δεν δίνουμε στο παιδί παιχνίδια με μικρά εξαρτήματα, μέχρι να μάθει να μην τα βάζει στο στόμα του, συνήθως στην ηλικία των 5 ετών και όχι στα 3, που έχει καθιερωθεί.

- Δεν το αφήνουμε να παίζει με παιχνίδια που προορίζονται για μεγαλύτερα παιδιά. Παρακολουθούμε και τα μεγαλύτερα παιδιά όταν παίζουν, καθώς μπορεί να βάλουν διάφορα πράγματα στο στόμα ενός μικρότερου παιδιού.

- Κρατάμε τα ξεφούσκωτα και σπασμένα μπαλόνια μακριά από τα παιδιά όλων των ηλικιών, καθώς κρύβουν σοβαρό κίνδυνο πνιγμού. Οταν ένα παιδί προσπαθεί να φουσκώσει ένα μπαλόνι, μπορεί εύκολα να το καταπιεί. Επίσης, ποτέ δεν αφήνουμε το παιδί να βάλει ένα ξεφούσκωτο μπαλόνι στο στόμα του.

- Για να προλάβουμε πιθανούς τραυματισμούς, δεν αφήνουμε το παιδί να παίζει κοντά σε σκάλες, στον δρόμο όταν κινούνται αυτοκίνητα ή σε πισίνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου