«Σας αρέσει να μασουλάτε μοσχομυρωδάτες καραμελίτσες βουτύρου; Τρελαίνεστε για κατακόκκινα μηλαράκια-γλειφιτζούρια και για βελούδινη κρεμα καραμελέ; Λιώνετε για παγωμένες γρανίτες από λεμόνι και για δροσερά μιλκ σέικ φράουλα;
Όλες αυτές οι λιχουδιές γίνονται ακόμα πιο απολαυστικές όταν φτιάχνονται με τα χεράκια μας! Ελάτε λοιπόν να φτιάξουμε μαλακά ζυμαράκια με σταφιδούλες και βουτυράκι, να ζουλήξουμε ώριμες μπανάνες, να βουτήξουμε σε δροσερά μιλκ σέικ, να χτυπήσουμε κάτασπρες μαρέγκες μέχρι να αφρατέψουν, να σκαρφαλώσουμε σε κορμούς σοκολάτας και πορτοκαλιού, να κατασκευάσουμε ουρανοξύστες από ντόνατ και πανύψηλους πύργους από ολοστρόγγυλα τρουφάκια και κεκάκια σοκολάτας».
Όλες αυτές οι λιχουδιές γίνονται ακόμα πιο απολαυστικές όταν φτιάχνονται με τα χεράκια μας! Ελάτε λοιπόν να φτιάξουμε μαλακά ζυμαράκια με σταφιδούλες και βουτυράκι, να ζουλήξουμε ώριμες μπανάνες, να βουτήξουμε σε δροσερά μιλκ σέικ, να χτυπήσουμε κάτασπρες μαρέγκες μέχρι να αφρατέψουν, να σκαρφαλώσουμε σε κορμούς σοκολάτας και πορτοκαλιού, να κατασκευάσουμε ουρανοξύστες από ντόνατ και πανύψηλους πύργους από ολοστρόγγυλα τρουφάκια και κεκάκια σοκολάτας».
Το βιβλίο «Πόσο μ’ αρέσουν οι καραμελίτσες!» της Εύης Μαυροματίδου με εικονογράφηση του Μαρκ Γουαϊνστάιν είναι ένας εύκολος και ευχάριστος τρόπος για να έρθει το παιδί σε επαφή και να κατανοήσει σε βάθος βασικές έννοιες φυσικής και μαθηματικών, όπως το βάρος και τα κλάσματα, καθώς καλείται να ζυγίσει 409 γραμμάρια αλεύρι σε ζυγαριά ακριβείας ή να προσθέσει 1και ¼ φλιτζάνι γάλα.
Επίσης, είναι πολύ χρήσιμο εργαλείο για έναν εκπαιδευτικό καθώς μπορεί να βγάλει πολλές και ενδιαφέρουσες ασκήσεις για να βελτιώσει την αναγνωστική και την κριτική ικανότητα των μαθητών τους. Η ύπαρξη αριθμημένων εικόνων που αντιστοιχούν σε συγκεκριμένες παραγράφους-στάδια της προετοιμασίας του γλυκού επιτρέπουν τη δημιουργία ασκήσεων, όπου ο μαθητής καλείται να βάλει στη σωστή σειρά τις εικόνες προετοιμασίας (συνήθως κάθε γλυκό αποτελείται από 4 εικόνες) ή καλείται να βάλει στη σωστή σειρά τις παραγράφους- στάδια προετοιμασίας κάθε γλυκού (αντίστοιχα, συνήθως 4 παραγράφους), ή καλείται να αντιστοιχήσει την εικόνα με τη σωστή παράγραφο-στάδιο προετοιμασίας.
Τέλος, αν το ξεφυλλίσετε, θα διαπιστώσετε ότι έχει όμορφη εικονογράφηση: οι εικόνες έχουν σχεδιαστεί με προσοχή, ώστε να διευκολύνουν κάθε αναγνώστη, όσο αδύναμος κι αν είναι να κατανοήσει τι γίνεται σε κάθε στάδιο. Ταυτόχρονα, εικόνες με αγόρια και κορίτσια που παρασκευάζουν μόνα τους τα γλυκά γίνονται ένα μάθημα ισότητας στην επόμενη γενιά.
Γενικά, μέσα από τις διασκεδαστικές δραστηριότητες του βιβλίου, τα παιδιά:
- βελτιώνουν την αναγνωστική τους ικανότητα
- μαθαίνουν ότι διαβάζουμε κάτι για κάποιο λόγο, για να το κατανοήσουμε και να πάρουμε κάποια πληροφορία, και όχι απλώς για ν ατο διαβάσουμε.
- κατανοούν βασικές έννοιες μαθηματικών
- αναπτύσσουν δεξιότητες λεπτής κινητικότητας (ανακάτεμα, άνοιγμα κουτιών κλπ)
- αποκτούν την ικανότητα να κατανοούν και να ακολουθούν οδηγίες.
- έχουν πρώτη επαφή με έννοιες της φυσικής, όπως το βάρος, η ψύξη, η θερμότητα, η μετατροπή από τη μία φυσική κατάσταση σε άλλη (πχ στερεή σοκολάτα μετατρέπεται σε υγρή) κλπ.
- ενισχύουν τις ικανότητα συγκέντρωσης και οργάνωσης.
Αφήστε τα να πειραματιστούν με υλικά και γεύσεις, αλλά ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΤΕ ότι στην κουζίνα παραμονεύουν πολλοί κίνδυνοι. Να είστε πάντα παρόντες και πολύ προσεκτικοί.
Καλή επιτυχία και ακόμα καλύτερη όρεξη!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου