Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

iTablet για διάβασμα, μουσική και ενημέρωση



ΣΑΝ ΦΡΑΝΣΙΣΚΟ Ως ένα νέο τεχνολογικό επίτευγμα, «σωσίβιο» για εφημερίδες οι οποίες αναζητούν νέους τρόπους να προσελκύσουν διαφημιστές και νεανικό κοινό, θα παρουσιάσει στις 27 Ιανουαρίου η Αpple το νέο της λάπτοπ. Η εταιρεία του Στιβ Τζομπς είναι παραδοσιακά μυστικοπαθής και δεν έχει ανακοινώσει πολλά για τη μορφή και τις εφαρμογές που θα διαθέτει το iΤablet ή iSlate. Εχει διαρρεύσει πάντως ότι το νέο tablet ΡC της Αpple θα περάσει στην ιστορία των νέων μέσων ως σημαντικό ορόσημο των ψηφιακών ΜΜΕ. Με πλαίσιο από αλουμίνιο, μέγεθος μιας κόλλας Α4 και οθόνη αφής, η πολυαναμενόμενη «ταμπλέτα» θα είναι ένα είδος μεγάλου iΡhone. Θα χρησιμεύει για να σερφάρει κανείς στο Διαδίκτυο, να διαβάζει βιβλία και εφημερίδες, να παίζει παιχνίδια και, μεταξύ άλλων, να ακούει μουσική διαβάζοντας παράλληλα τους στίχους των τραγουδιών. Ισως η ιδέα να μην ακούγεται τόσο ριζοσπαστική. Αλλά η Αpple επιμένει ότι ο παράγοντας που πρόκειται να συντελέσει στην επιτυχία του νέου τύπου φορητού υπολογιστή είναι ο ίδιος που οδήγησε στη μαζική εξάπλωση του iΡhone: οι εφαρμογές που θα το συνοδεύουν. Η εταιρεία κέρδισε 6,7 δισ. δολάρια από το iΡhone, ενώ μόνο οι χρήστες της υπηρεσίας iΤunes που προσφέρει τραγούδια ανέρχονται σε 100 εκατ. Μεγάλη επιτυχία σημειώνει και το σύστημα μικροπληρωμών της Αpple για εφαρμογές του ιταλικού ομίλου Μondadori που προφέρουν πρόσβαση μέσω iΡhone στο περιεχόμενο δημοφιλών περιοδικών και εφημερίδων στην Ιταλία και στη Γαλλία. 

Η εταιρεία συνομιλεί ήδη με εκδότες βιβλίων, περιοδικών και εφημερίδων για να συγκεντρώσει περιεχόμενο. Οπως αποκαλύπτει η «Wall Street Journal», η Αpple βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τον εκδοτικό κολοσσό ΗarperCollins, με σκοπό να διαθέτει μέσω της ταμπλέτας βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή (e-books) τα οποία θα συνοδεύονται και από βίντεο, συνεντεύξεις των συγγραφέων και υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης, με τιμή 10-14 ευρώ, ποσόν πολύ μεγαλύτερο από τα 7 ευρώ που κοστίζει συνήθως ένα νέο μπεστ σέλερ σε ηλεκτρονική μορφή στο διαδικτυακό βιβλιοπωλείο Αmazon. Οι εκδότες παρακολουθούν με προσοχή τις εξελίξεις στον χώρο των e-books. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι όμιλοι Ηearst, Μeredith, Τime, Νews Corp. και Conde Νast δημιούργησαν το κονσόρτσιουμ Νext Ιssue Μedia για να πουλούν το ψηφιοποιημένο περιεχόμενο των εφημερίδων και των περιοδικών τους μέσω Διαδικτύου.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου