Βρετανοί επιστήμονες υποστηρίζουν πως η τεχνολογία δίνει κίνητρο σε μαθητές για διάβασμα, και ειδικά σε αυτούς με μαθησιακές δυσκολίες!
Δημοσίευμα της εφημερίδας «The Independent» αναφέρει ότι ένας στους δύο μαθητές θεωρεί ότι το γράψιμο είναι ανιαρό και προτιμούν να διαβάζουν μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. Προτιμούν το πληκτρολόγιο και το ποντίκι παρά το μολύβι.
Η Μπεβ Χάμφρεϊ, σχολική βιβλιοθηκάριος, αναφέρει: «Τα αγόρια συνήθως δε ξεχωρίζουν την τεχνολογία από την πραγματικότητα. Είναι ενσωματωμένη στον τρόπο ζωής τους. Γι’ αυτό το λόγο σκεφτήκαμε ότι θα μπορούσαμε να την ενσωματώσουμε στο σχολείο».
Έρευνα του Ινστιτούτου Εθνικής Παιδείας της Βρετανίας υποστηρίζει ότι περίπου οι μισοί μαθητές ισχυρίζονται πως το «παραδοσιακό» γράψιμο είναι βαρετό και η δημιουργία blog και η κοινωνική δικτύωση αυξάνουν σημαντικά τη διάθεσή τους και τους κάνουν περισσότερο σίγουρους για την ικανότητά τους στη γραφή.
Η έρευνα, η οποία εξέτασε 3.000 μαθητές στην Αγγλία και τη Σκωτία, όσον αφορά στο γράψιμο, κατέληξε ότι το 61% αυτών που έχουν blog και το 56% αυτών που είναι μέλη σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης πιστεύουν πως είναι καλοί ή πολύ καλοί στο γράψιμο, σε σύγκριση με το 47% μόνον αυτών που δεν έχουν καμία σχέση με το γράψιμο στο Διαδίκτυο.
Τα παιδιά που ασχολούνται ενεργά με το Διαδίκτυο έχουν επίσης την τάση να γράφουν περισσότερο με τον κλασικό τρόπο, όπως σύντομες ιστορίες, γράμματα, ημερολόγια ή στίχους τραγουδιών.
Ο υπεύθυνος του Ινστιτούτου Εθνικής Παιδείας, Τζόναθαν Ντάγκλας, αναφέρει πως αυτά τα νέα ευρήματα τονίζουν σημαντικούς διαχωρισμούς, ανάμεσα στο πώς διδάσκεται ακόμη η γλώσσα στα σχολεία και πώς θα έπρεπε να βελτιωθεί.«Σε αυτήν την έρευνα το 12% των μαθητών ισχυρίζεται πως δεν θεωρεί το γράψιμο σημαντική ικανότητα. Αυτό είναι φοβερό. Όμως αυτό δηλώνει ακόμη ότι όσο περισσότερο ενσωματώνουμε τις δραστηριότητες πολυμέσων τόσο πιο πολύ σχετίζεται η παιδεία με αυτά. Η ψηφιακή εποχή συχνά ασκεί μεγάλη πίεση, όμως τα ευρήματα αυτής της αναφοράς δείχνουν ότι οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης και τα blogs σχετίζονται με πιο θετική διάθεση για γραφή».
άρθρο της Κιάρας Αθανασοπούλου
Επίσης, σε διαφορετικό άρθρο της εφημερίδας "The Independent" γίνεται εκτενής αναφορά στη νέα τάση των γονέων να πληρώνουν εκπαιδευτές για να διδαχθούν τα παιδιά τους πληκτρολόγηση. Ενώ η εκμάθηση δακτυλογράφησης απευθυνόταν σε συγκεκριμένη ομάδα ανθρώπων (συνήθως επρόκειτο για γυναίκες που επιθυμούσαν να εργασθούν σε γραμματειακή θέση), οικογένειες της αγγλικής μεσαίας τάξης θεωρούν ιδιαίτερα σημαντική τη δεξιότητα της ορθής και γρήγορης πληκτρολόγησης (ας μην ξεχνάμε ότι τα τελευταίας τεχνολογίας κινητά τηλέφωνα και άλλες συσκευές φέρουν το τυπικό πληκτρολόγιο). Επίσης, σχολικοί ψυχολόγοι ενθαρρύνουν τη χρήση πληκτρολογίου σε περιπτώσεις δυσλεξίας. Σε αντίθεση, ωστόσο με την εισβολή των υπολογιστών στις σχολικές αίθουσες, ελάχιστα είναι τα σχολεία που διδάσκουν πληκτρολόγηση (σε μερικά υπάρχει η δυαντότητα επιλογής σαν δραστηριότητα με το πέρας του ωρολογιου προγράμματος).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου