Οι εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να λανσάρουν αυτοκινούμενα ταξί και μίνι λεωφορεία σε πιλοτικά προγράμματα στο Ηνωμένο Βασίλειο από την επόμενη άνοιξη, ακόμη και αν τα οχήματα δεν είναι προσβάσιμα σε άτομα με αναπηρία, σύμφωνα με τη βρετανική κυβέρνηση.
Η Σαλ Μπρίντον, μέλος της Βουλής των Λόρδων του Ηνωμένου Βασιλείου, είχε θέσει πέρυσι το ζήτημα στους ομότιμούς της και την περασμένη εβδομάδα επανέφερε το ζήτημα εκφράζοντας τις ανησυχίες της, υποβάλοντας ερωτήσεις στην κυβέρνηση σχετικά με το θέμα.
Η τοποθέτησή της έγινε έπειτα από την ανακοίνωση του Υπουργείο Μεταφορών ότι θα επισπευσθεί η έναρξη πιλοτικών προγραμμάτων αυτοκινούμενων οχημάτων με στόχο την επόμενη άνοιξη, έπειτα από την προβλεπόμενη διαβούλευση φέτος το καλοκαίρι.
Ωστόσο, το σχετικό δελτίο τύπου ανέφερε ότι οι «βασικές προτεραιότητες» των πιλοτικών προγραμμάτων θα είναι «η πρωτοποριακή καινοτομία, η ρύθμιση και η οδική ασφάλεια».
Δεν υπήρχε καμία αναφορά στην προσβασιμότητα, συμπεριλαμβανομένης της πρόσβασης για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, στην ανάγκη για οπτικοακουστικές ανακοινώσεις επί του οχήματος, στην προσβασιμότητα εφαρμογών που χρησιμοποιούνται για την κράτηση ταξιδιών και στις φυσικές υποδομές, όπως τα κράσπεδα και τα σημεία αποβίβασης.
Το Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι οι εταιρείες θα είναι σε θέση να εφαρμόσουν πιλοτικά μικρής κλίμακας υπηρεσίες «τύπου ταξί και λεωφορείων» χωρίς να επιβλέπονται ή να ελέγχονται από άνθρωπο για πρώτη φορά, πριν από μια πιθανή ευρύτερη εφαρμογή του νόμου περί αυτοκινούμενων οχημάτων το δεύτερο εξάμηνο του 2027.
Ο νόμος, ο οποίος ψηφίστηκε πέρυσι, παρέχει ένα νομικό πλαίσιο και πλαίσιο ασφαλείας για την εισαγωγή αυτοκινούμενων οχημάτων.
Η βρετανική κυβέρνηση πιστεύει ότι τα αυτόνομα οχήματα θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση των θανάτων και των τραυματισμών στους δρόμους, να προσθέσουν νέες επιλογές δημόσιων συγκοινωνιών σε αγροτικές περιοχές και να έχουν τη δυνατότητα να βελτιώσουν την κινητικότητα, την προσβασιμότητα και την ανεξαρτησία για όσους δεν μπορούν να οδηγήσουν, συμπεριλαμβανομένων πολλών ανάπηρων ατόμων και ηλικιωμένων.
Ωστόσο, στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο την περασμένη εβδομάδα υπήρχαν μόνο δύο μικρές αναφορές στην προσβασιμότητα.
Πέρυσι, δύο ανάπηρα μέλη της Βουλής των Λόρδων - η Φιλελεύθερη Δημοκρατική Βαρώνη Μπρίντον και ο Συντηρητικός Λόρδος [Κρις] Χολμς - προειδοποίησαν ότι ο νόμος δεν πρέπει να δημιουργήσει νέα εμπόδια πρόσβασης για τα άτομα με αναπηρία.
Όταν ρωτήθηκε από το DNS γιατί οι βασικές προτεραιότητες των πιλοτικών προγραμμάτων δεν περιλάμβαναν την προσβασιμότητα και ποια μέτρα έλαβαν οι υπουργοί για να διασφαλίσουν ότι τα πιλοτικά προγράμματα θα ήταν προσβάσιμα σε όλα τα άτομα με αναπηρία, το Υπουργείο Μεταφορών αρχικά αρνήθηκε να προβεί σε δήλωση.
Το Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε ότι οι φορείς εκμετάλλευσης είχαν υιοθετήσει μια σειρά από διαφορετικές προσεγγίσεις για να διασφαλίσουν την προσβασιμότητα σε δοκιμές με οδηγό ασφαλείας, αλλά δεν ανέφερε ποιες ήταν αυτές οι προσεγγίσεις.
Η κυβέρνηση δήλωσε επίσης ότι οι όροι - οι οποίοι μπορούν να περιλαμβάνουν αναφορές στην προσβασιμότητα - μπορούν να επισυνάπτονται στις άδειες που θα απαιτούνται για τη λειτουργία αυτοματοποιημένων υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών.
Και μόλις χορηγηθεί η άδεια, ο φορέας μεταφορών θα πρέπει να δημοσιεύσει εκθέσεις που να δείχνουν τα βήματα που έχουν ληφθεί για την κάλυψη των αναγκών των ηλικιωμένων ή των επιβατών με αναπηρία.
Ωστόσο, αυτές οι εκθέσεις θα δημοσιευτούν μόνο μετά την χορήγηση της άδειας.
Το υπουργείο ισχυρίστηκε ότι συνεργάζεται με μια σειρά ενδιαφερομένων και εμπειρογνωμόνων, συμπεριλαμβανομένης της Συμβουλευτικής Επιτροπής Μεταφορών Ατόμων με Αναπηρία, και θα προβεί σε περαιτέρω συνεργασία με άτομα με αναπηρία και αντιπροσωπευτικές ομάδες μέσω διαβούλευσης αυτό το καλοκαίρι.Σε ερώτηση που έγινε γιατί δεν υπήρχε υποχρέωση να είναι προσβάσιμα τα δοκιμαστικά οχήματα και γιατί οι εκθέσεις σχετικά με την προσβασιμότητα θα ολοκληρωθούν μόνο μετά την χορήγηση άδειας, το Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε μέσω εκπροσώπου του τα παρακάτω:
«Πριν αναπτυχθεί πιλοτικά κάποια υπηρεσία μεταφοράς επιβατών, ο υπουργός πρέπει να εξετάσει, κατά την απόφαση για τη χορήγηση άδειας, πώς η υπηρεσία αυτή θα βοηθήσει στην κατανόηση του πώς αυτές οι υπηρεσίες θα πρέπει να σχεδιάζονται και να λειτουργούν καλύτερα για ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία.
«Η βελτίωση των μεταφορών για άτομα με αναπηρία και ηλικιωμένους είναι μία από τις βασικές μας προτεραιότητες και τα αυτοκινούμενα οχήματα θα βοηθήσουν στην ενίσχυση της κινητικότητας, της προσβασιμότητας και της ανεξαρτησίας για όσους δεν μπορούν να οδηγήσουν.
«Θα μάθουμε από αυτα τα δοκιμαστικά οχήματα για να κατανοήσουμε καλύτερα τα χαρακτηριστικά της καλής προσβασιμότητας για αυτές τις υπηρεσίες».
Το Υπουργείο Μεταφορών δήλωσε επίσης ότι περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις οδηγίες για τα πιλοτικά προγράμματα- συμπεριλαμβανομένων των προσδοκιών για προσβασιμότητα - θα δημοσιευτούν εν ευθέτω χρόνω.
Η Βαρώνη Μπρίντον δήλωσε ότι αυτή και ο Λόρδος Χολμς απέτυχαν στις προσπάθειές τους να πείσουν την κυβέρνηση των Συντηρητικών να τροποποιήσει το νομοσχέδιο για τα αυτοματοποιημένα οχήματα πριν γίνει νόμος, ώστε να διασφαλιστεί ότι η προσβασιμότητα θα ενσωματωθεί από την αρχή οποιωνδήποτε προγραμμάτων.
Η Βαρώνη Μπρίντον δήλωσε στο DNS, πριν το Υπουργείο μεταφορών εκδώσει την ανακοίνωσή του: «Είμαι πολύ, πολύ ανήσυχη επειδή όλο το νόημα των τροπολογιών μας ήταν να διασφαλίσουμε ότι η προσβασιμότητα ενσωματώθηκε από την αρχή».
Είπε ότι οι παραδοχές της κυβέρνησης υποδηλώνουν ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί πλέον.
Και είπε ότι οι Εργατικοί ακολούθησαν την προηγούμενη κυβέρνηση, λέγοντας ότι «δεν μπορούν να σταματήσουν τις εταιρείες τεχνολογίας» επειδή είναι τόσο σημαντικές για την ανάπτυξη.
Θα προσπαθήσει τώρα να θέσει ένα επείγον ερώτημα στους υπουργούς της Βουλής των Λόρδων σχετικά με την ανακοίνωση της κυβέρνησης.
Επίσης, ανέφερε: «Είμαι εξαιρετικά απογοητευμένη επειδή το επιχείρημά μας ήταν ότι τώρα, πριν γίνει οτιδήποτε, είναι η καλύτερη στιγμή να περιγράψουμε τι πρέπει να έχουν αυτά τα οχήματα, γιατί αν είναι ενσωματωμένα από την αρχή, όπως με τα μαύρα ταξί, τότε όλοι γνωρίζουν ότι πρέπει να είναι προσβάσιμα».
Η Transport for All (TfA), η οργάνωση εκστρατείας με επικεφαλής άτομα με αναπηρία, δήλωσε ότι ανησυχεί για την προφανή αποτυχία της κυβέρνησης να θέσει την προσβασιμότητα στην καρδιά αυτών των νέων πιλοτικών προγραμμάτων.
Η Έμμα Βόγκελμαν, επικεφαλής πολιτικής, δημοσίων υποθέσεων και εκστρατειών της TfA, δήλωσε: «Τα στατιστικά στοιχεία του Υπουργείου Μεταφορών δείχνουν ότι μόνο το 61% των ατόμων με αναπηρία κατέχουν άδεια οδήγησης.
«Η δική μας έρευνα διαπίστωσε ότι η έλλειψη οδηγού αποτελεί βασικό εμπόδιο για πολλούς από εμάς που ταξιδεύουμε με αυτοκίνητο». «Τα αυτόνομα οχήματα αποτελούν μια απίστευτη ευκαιρία για τη δημιουργία ενός συστήματος μεταφορών που περιλαμβάνει τα άτομα με αναπηρία από την αρχή και είναι προσβάσιμο σε όλους.
«Η προηγούμενη κυβέρνηση απέκλεισε τα άτομα με αναπηρία από την ανάπτυξη αυτόνομων οχημάτων.
«Αρνούμαστε να αποκλειστούμε από ένα ακόμη σύστημα μεταφορών.
«Είναι επιτακτική ανάγκη οι δοκιμές που σχεδιάζονται να περιλαμβάνουν τα άτομα με αναπηρία, για να διασφαλιστεί ότι όλοι μπορούμε να ταξιδεύουμε εύκολα και με σιγουριά τώρα και στο μέλλον.»
Απόδοση του άρθρου Self-driving taxis that are not accessible will be allowed pilot scheme licenses, government suggests
Ευλαμπία Αγγέλου
Διερμηνέας Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας
Ανεξάρτητη Ερευνήτρια

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου